Komunikacja z klientami
w branży OZE

Zobacz jak za pomocą GetResponse zespół marketingowy SunSol automatyzuje komunikację z klientami i realizuje kampanie generujące sprzedaż.

SunSol logo

57,69%

Współczynnik otwarć

15,38%

Współczynnik kliknięć

27

Pozyskanych klientów

SunSol oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu instalacji fotowoltaicznych, pomp ciepła, magazynów energii i ładowarek do samochodów elektrycznych, zarówno dla gospodarstw domowych jaki i firm. Instalacje zrealizowane przez SunSol są obecne na całym świecie, w tym w polskich stacjach badawczych na biegunach północnym i południowym.

Porównaliśmy wiele platform i doszliśmy do wniosku, że z GetResponse pracuje nam się najlepiej.

Dominik SzelkowskiDominik Szelkowski, Specjalista ds. marketingu w SunSol

Kiedy pojawiała się u Was potrzeba wykorzystania GetResponse?

W ubiegłym roku pula potencjalnych i zrealizowanych klientów osiągnęła dziesiątki tysięcy kontaktów. Potrzebowaliśmy narzędzia, które pozwoli nam zautomatyzować komunikację z klientami i pozwoli na realizację zadań, które musiałaby wykonywać dodatkowa osoba.

Porównaliśmy wiele platform i doszliśmy do wniosku, że z GetResponse pracuje nam się najlepiej. Byliśmy głównie zainteresowani automatyzacją, ale na wybór GetResponse wpłynęły pozostałe możliwości, jak webinary, kreator stron czy powiadomienia web push. Dobrze mieć wiele narzędzi w jednym ekosystemie i gromadzić dane w jednym miejscu.

W jaki sposób GetResponse pomaga SunSol?

Za pomocą Getresponse możemy komunikować się z naszymi potencjalnymi i aktualnymi klientami. Regularnie korzystamy z landing pages, email marketingu i automation.

Kilka miesięcy temu przeprowadziliśmy kampanię informującą naszych klientów o nadchodzących zmianach w prawodawstwie dotyczącym fotowoltaiki. Jednocześnie przedstawiliśmy rozwiązania, dzięki którym mogliby dodatkowo skorzystać na tych zmianach.

Email informujący o nadchodzących zmianach w prawodawstwie dotyczącym fotowoltaiki.
Email od SunSol

Kampanię zakończyliśmy z satysfakcjonującym wynikiem CTR na poziomie 15,38%, która przyniosła aż 27 nowych klientów.

Czy za pomocą GetResponse można oszczędzić czas lub pieniądze?

Tak, weźmy pod uwagę czas i koszt potrzebny do realizacji zadań marketingowych, które łatwo przeliczyć na tzw. „złotówkogodziny” 🙂

Wyobraźmy sobie osobę, która zajmuje się obsługą 5000 zrealizowanych klientów i chce zachęcić ich do zakupu produktów komplementarnych czyli zrobić upselling lub cross-selling. Wysyłka tego samego maila do wszystkich to tygodnie pracy, a dzięki GetResponse można zrobić to w zaledwie klika godzin.

GetResponse pozwala również na personalizację komunikacji z osobami znajdującymi na liście kontaktów. Np. do osób, które otwierają nasze wiadomości możemy wysyłać maile podtrzymujące zaangażowanie, a do niezaangażowanych użytkowników możemy wysłać kampanię reaktywacyjną i automatycznie usunąć z listy nieaktywne kontakty. Tym sposobem mamy pewność, że płacimy wyłącznie za obsługę komunikacji do osób, które są aktywnie zainteresowane naszą ofertą.

Kiedy po raz pierwszy zauważyliście zwrot z inwestycji w GetResponse?

Od początku widzieliśmy, że narzędzie bardzo ułatwia nam komunikację z klientami. Krótko po kampanii reaktywizacyjnej, zaczęły do nas spływać informacje z działu handlowego o liczbie klientów, którzy zdecydowali się na kontakt w sprawie rozwiązań i zakup. W przypadku naszego biznesu, nawet jeden klient może zapewnić zwrot z inwestycji w narzędzie.

Z jakich narzędzi korzystacie?

Korzystamy z dużej liczby narzędzi:

  • dedykowanego narzędzia CRM
  • programów graficznych: Adobe Photoshop, Illustrator, Premier,
  • Google Analytics, Google Ads, SearchConsole
  • SENUTO

Osobiście najczęściej korzystam z Google Ads i Google Analytics. Sprawdzam skąd przychodzą klienci i jakie treści najbardziej ich angażują.

Jak GetResponse wypada na tle innych narzędzi?

Pod względem UX i UI jest fajnie. Mimo, że narzędzie jest bardzo rozbudowane i ma bardzo dużo funkcji, łatwo się z niego korzysta.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że na dłuższą metę lepszym rozwiązaniem jest zintegrowany ekosystem narzędzi, które agregują dane i dają do nich dostęp w jednym miejscu.

Czy poleciłbyś GetResponse?

Dałbym 9 na skali NPS 😉 Jest to rozwiązanie, które ułatwia życie w wielu aspektach. Pozwala oszczędzić czas i skalować działania marketingowe.

Wykorzystane narzędzia

  • Email marketing – Skuteczne oprogramowanie do email marketingu z profesjonalnymi szablonami wiadomości, intuicyjnymi narzędziami do projektowania i sprawdzoną dostarczalnością.

  • Landing pages – Nielimitowane landing pages do budowy bazy mailingowej i prowadzenia sprzedaży. Stwórz własny projekt lub wybierz spośród ponad 100 darmowych szablonów stron.

  • Marketing automation – Zrealizuj idealną ścieżkę klienta za pomocą wizualnego edytora marketing automation, rosnącego wraz z Twoimi potrzebami.

Poznaj podobne historie

  • Franczyza , Usługi kurierskie Email marketing , Kreator stron www , Marketing automation

    Komunikacja z klientami
    i franczyzobiorcami

  • Ecommerce Email marketing , Marketing automation , Marketing ecommerce , Narzędzia ecommerce

    51 tys. zł zysku z kampanii email w jeden miesiąc

  • Agencje marketingowe , Online marketing Email marketing , Marketing automation , Statystyki emaili

    Budowa wysokiej jakości bazy kontaktów

Chcesz przedstawić
swoją historię?

Zacznij za darmo | Bez karty kredytowej