202 %
konwersji z maila z opiniami zadowolonych klientów
239 %
konwersji z maila z opiniami zadowolonych klientów i kodem rabatowym
SELSEY jest jednym z największych sprzedawców mebli oraz dekoracji w Polsce. Misją marki jest zapewnienie Klientom komfortowego wypoczynku, który jest tak ważny dla efektywnego działania i zachowania dobrego samopoczucia.
Rozwiązanie:
Cykl automation o porzuconym koszyku
“Cykl porzucony jest skierowany do osób, które dają sobie więcej czasu na podjęcie decyzji o zakupie. W przypadku tej kategorii z reguły nie ma miejsca na zakupy spontaniczne. Czas na podjęcie decyzji o zakupie mebli trwa nawet 1,5 miesiąca. Użytkownicy traktują koszyk jak listę życzeń, dodają do niego różne produkty, które wpadły im w oko, niekoniecznie skupiając się na ich zakupie tu i teraz.“
Cykl zachęca do dokończenia zakupów, następnie przenosi użytkownika do cyklu edukacyjnego
Osoby, które opuszczą koszyk zakupowy na stronie, otrzymują po 15 minutach automatyczną wiadomość z przypomnieniem. Odbiorcy, którzy nie zdecydują się na zakup otrzymają po 1 dniu kolejną wiadomość z przypomnieniem oraz kodem rabatowym.
“Wystarczy, że subskrybent w sklepie Selsey doda produkt do koszyka, ale nie sfinalizuje zakupu. Wówczas trafi do ścieżki automatycznej z wiadomościami, które przypomną mu o dokonaniu transakcji.“
Jeżeli cykl porzucony koszyk nie zachęci użytkowników do zakupu, zostają oni przeniesieni do cyklu edukacyjnego, w którym zapraszamy ich do wizyty w salonie oraz służymy pomocą w wyborze odpowiednich produktów.
“Wyszliśmy z założenia, że jeśli kod rabatowy nie przekonał użytkownika do zakupu, to najpewniej nie jest to jeszcze moment na finalizację transakcji. Być może użytkownik potrzebuje więcej czasu na podjęcie decyzji o zakupie, dodatkowych bodźców, które przekonają go do nabycia nowego mebla. Postanowiliśmy, więc na tym etapie poinformować subskrybentów o możliwości zamówienia bezpłatnych próbek tkanin lub skonsultowania się z doradcą klienta. Z koeli użytkowników z Warszawy i okolic zaprosiliśmy do naszego Showroomu. Na miejscu klienci mogą zobaczyć nasze najpopularniejsze meble oraz skorzystać z porady profesjonalnego doradcy.“
Weronika Andrzejewska – Conversion & Inbound Marketing Specialist
Co robi różnicę?
A/B testy
Filtr Splitter pozwala na podział odbiorców na grupy i wysyłkę różnych wiadomości do wydzielonych grup. Za pomocą tego elementu możemy przeprowadzić testy A/B komunikacji.
“Chcieliśmy sprawdzić, jak bardzo ważne dla naszych klientów przed dokonaniem zakupu mebli są opinie innych użytkowników. Wyniki testu wskazują, że odgrywają kluczową rolę w kontynuacji zakupów. (…) Epidemia wymusiła na klientach, przynajmniej częściowo, robienie zakupów w Internecie, odebrała możliwość sprawdzenia produktu na własne oczy. Klienci kupujący online musieli przenieść dotychczasowe nawyki do sieci, a potwierdzenia, że idą w dobrym kierunku, szukają wśród opinii o produktach oraz samym sklepie.“
Weronika Andrzejewska – Conversion & Inbound Marketing Specialist
Wykorzystane narzędzia
-
Integracje GetResponse – Wyszukaj interesujące Cię narzędzia, a następnie podłącz je do GetResponse.
-
Marketing automation – Zrealizuj idealną ścieżkę klienta za pomocą wizualnego edytora marketing automation, rosnącego wraz z Twoimi potrzebami.