44,17%
Wskaźnik otwarć wyprzedaży koszulek
11,63%
Wskaźnik kliknięć wyprzedaży koszulek
36,14%
Wskaźnik otwarć wyprzedaży Black Friday
9,63%
Wskaźnik kliknięć wyprzedaży Black Friday
Sabaton jest jednym z najbardziej uznanych szwedzkich zespołów metalowych w historii, a ich album “Carolus Rex” jest najlepiej sprzedającym się albumem rockowym wszechczasów w Szwecji.
Email marketing jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi docierania do odbiorców i zachęcania ich do dokonania zakupu lub wykonania innych akcji.
Alekos Konstantinou, Director of Digital Development & Marketing
Jak zdefiniowałbyś główne wyzywania marketingowe w waszej branży?
Jednym z głównych wyzwań, z którym musimy zmierzyć się w branży muzycznej jest monitorowanie całej ścieżki klienta.
Mamy dane na temat tego, ile sprzedaży w naszym sklepie pochodziło z płatnych reklam i emaili, ale w branży muzycznej nie da się śledzić tego, co dzieje się na platformach, których nie jesteśmy właścicielami, takich jak dostawcy usług cyfrowych (Digital Service Providers).
Widzimy wzrosty w streamingu i sprzedaży naszej muzyki, ale nie wiemy konkretnie, która aktywność online (płatna lub nie) na to wpływa. Nie mamy też informacji, ile tych odsłuchań/sprzedaży jest przypisanych do każdej aktywności.
W jaki sposób GetResponse pomaga Sabatonowi?
GetResponse to olbrzymia pomoc w naszych działaniach. Email marketing jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi docierania do odbiorców i zachęcania ich do dokonania zakupu lub wykonania określonych akcji.
Często wykorzystujemy emaile do promowania nowej muzyki i sprzedaży gadżetów. Według danych z Google Analytics, około 4% przychodu z naszego sklepu internetowego w 2022 r. pochodziło z kampanii mailingowych, które prowadziliśmy przez GetResponse.
Oszczędzamy czas również dzięki automatyzacji części komunikacji emailowej. Cykl automation uruchamiany jest, gdy ktoś:
- zapisze się do newslettera przez naszą stronę internetową
- zapisze się do newslettera przez nasz sklep
- porzuci koszyk
Polecam przeprowadzanie testów A/B automatycznych serii emaili. W naszym teście cyklu wiadomości o porzuconym koszyku wskaźnik otwarć zwycięskiej wiadomości był wyższy o 13%.
Alekos Konstantinou, Director of Digital Development & Marketing
Czy można zaoszczędzić czas i pieniądze z GetResponse?
Zdecydowanie. Pierwszą rzeczą, która przychodzi mi na myśl jest automation.
Oszczędzamy czas, ponieważ cykl wiadomości o porzuconym koszyku automatycznie odzyskuje klientów, bez dodatkowych działań z naszej strony. GetResponse ma prosty interfejs i łatwą nawigację. Wszystko, czego potrzebuję znajduje się w jednym miejscu, więc tworzenie newsletterów jest szybkie i łatwe.
W biznesie czas to pieniądz, więc im więcej czasu oszczędzasz, tym więcej pieniędzy zostaje w Twojej kieszeni.
Czy można zwiększyć przychód z GetResponse?
Jak najbardziej. Obecnie znaczna część przychodu z naszych działań marketingowych pochodzi z email marketingu. Dlatego jest on dla nas tak ważny.
Dostarczając treści bezpośrednio do skrzynek odbiorczych użytkowników, możemy zdobyć ich zainteresowanie, przekonać do zakupu lub wykonania danej akcji. Oczywiście, musisz opracować strategię wysyłek, ponieważ wygląd wiadomości i jej treść są kluczowe – ale to naprawdę łatwo zrobić!
Jakich innych narzędzi używacie w swoich działaniach marketingowych?
- Photoshop i Canva: do tworzenia materiałów graficznych
- Trello: do zarządzania projektami
- Gleam App: do rozwoju bazy klientów i angażowania ich poprzez konkursy, prezenty (giveaway), formularze i zbieranie treści stworzonych przez użytkowników
- Soundplate Clicks: do inteligentnego linkowania do naszej muzyki, pozwalającego użytkownikom na wybór preferowanej platformy muzycznej
- Bitly: do skracania adresów URL
- Google Analytics: do zbierania statystyk i analizy wyników naszej strony internetowej i sklepu
- Google Optimize: do testów A/B strony internetowej
Integracja Gleam <-> GetResponse pozwoliła nam pozyskać 6 tys. subskrybentów w 6 dni!
Alekos Konstantinou, Director of Digital Development & Marketing
Jak GetResponse wypada w porównaniu z innymi narzędziami?
GetResponse jest najbardziej przyjazną użytkownikowi platformą spośród wszystkich rozwiązań email marketingowych, jakie testowałem. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą usprawnić komunikację z klientami.
Inne narzędzia, które testowałem były zdecydowanie zbyt skomplikowane, a jeśli (jak ja) pracujesz w środowisku, gdzie pracy jest dużo i tempo jest intensywne, to po prostu nie masz czasu na ich poznanie.
W GetResponse dostajesz dokładnie to, co za co płacisz – i bardzo to doceniam. Możesz personalizować platformę, dostosowywać ją do swoich potrzeb biznesowych i śledzić postępy, bo na bieżąco otrzymujesz informacje na temat wyników kampanii. GetResponse zapewnia wiele materiałów edukacyjnych, w tym poradniki wideo, artykuły FAQ czy przewodniki, a ponadto ma świetny zespół obsługi klienta, który pomoże o każdej porze dnia i nocy.
Poleciłbyś GetResponse innym?
Zdecydowanie! 😊 Platforma ma email marketing, automation, powiadomienia web push i wiele więcej, dzięki czemu jest kompletnym narzędziem marketingowym. Jest prosta w obsłudze i oferuje wiele gotowych szablonów. Emaile można tworzyć szybko dzięki edytorowi drag-and-drop.
Jeśli chcesz rozwinąć swoją firmę, GetResponse na pewno Ci w tym pomoże. To narzędzie pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pieniądze, niezależnie od tego, czy chcesz wysłać krótkie przypomnienie, czy treściwy newsletter.
Wykorzystane narzędzia
-
Email marketing – Skuteczne oprogramowanie do email marketingu z profesjonalnymi szablonami wiadomości, intuicyjnymi narzędziami do projektowania i sprawdzoną dostarczalnością.
-
Marketing automation – Zrealizuj idealną ścieżkę klienta za pomocą wizualnego edytora marketing automation, rosnącego wraz z Twoimi potrzebami.
-
Narzędzia ecommerce – GetResponse oferuje wiele narzędzi marketingowych do zarabiania na Twoim biznesie ecommerce, od lejków sprzedażowych po sprzedaż produktów online i przyciąganie leadów, aby rozwijać i pielęgnować Twoją listę e-mailową.