Prawie pół miliona wyświetleń rekomendacji AI w ciągu jednego miesiąca

Zobacz jak marka z branży fashion zwiększyła średnią wartość zamówienia i osiągnęła szybszy czas konwersji dzięki wdrożonym rekomendacjom produktowym

206 k zł

miesięczna wartość rekomendacji dodanych do koszyka

9,66%

konwersji sprzedaży po rekomendacji bestsellerów

14,29%

współczynnik konwersji po wyświetleniu rekomendacji

Pako Lorente to dynamicznie rozwijająca się marka mody męskiej. Posiada sieć 60 salonów w galeriach handlowych w Polsce, Litwie, Łotwie oraz własny sklep internetowy. Warto podkreślić, że to właśnie Pako Lorente reprezentuje polską modę męską poza granicami kraju i jako jedyna marka z rodzimego rynku rozwija się międzynarodowo budując sieć sprzedaży.  W swojej ofercie posiada garnitury, marynarki, koszule, okrycia wierzchnie i akcesoria dzięki czemu klienci marki mogą z powodzeniem ubrać się kompleksowo i budować ponadczasową szafę na lata.

PROBLEMY

  • Niska świadomość / nieświadomość klientów o tym, że na przestrzeni lat doszło do rozszerzenia asortymentu i poszukiwanie przez nich podobnych produktów u konkurencji, zamiast w Pako Lorente.
  • Biznes oparty na sprzedaży produktów, których bezpośrednio szukają klienci, a niska sprzedaż produktów komplementarnych.

WYZWANIA

  • Chęć rozwoju biznesu.
  • Zwiększenie średniej wartości zamówienia.
  • Większa sprzedaż.
  • Szybszy czas konwersji.

ROZWIĄZANIE

Wdrożenie rekomendacji produktowych AI z GetResponse MAX.

Okres: 28 dni, maj – kwiecień

456 461 wyświetleń rekomendacji w ciągu jednego miesiąca. Prawie pół miliona!

205 984,79 zł – miesięczna wartość rekomendacji dodanych do koszyka

Na stronie produktowej zostały wdrożone 2 typy rekomendacji. “Produkty podobne” z 3,99% konwersją i “kupowane przez innych” z prawie 6,27% konwersją. To wskazuje, że sugerowanie potencjalnym klientom produktów, które zostały kupione przez inne osoby zdecydowanie działa lepiej, niż wyświetlanie podobnych produktów. Co nie oznacza, że powinno się z nich rezygnować. Nadal wspierają one proces zakupowy klientów i mają najwyższe współczynniki klikalności, bo 3,26%, a więc generują dodatkową sprzedaż.

Obrazek przedstawia brązowe, eleganckie buty męskie na każdą okazję.
Obrazek przedstawia różne rodzaje męskich butów w kolorze brązowym na każdą okazję.
Obrazek przedstawia elementy męskiej odzieży, białą koszulę, muchę, poszetkę, spodnie w kratę.

Największy współczynnik konwersji w badanym okresie osiągnął 14,29% i dotyczy on rekomendacji wyświetlanych po dodaniu produktu do koszyka zakupowego. Pokazywanie produktów komplementarnych, które kupiły inne osoby, w momencie finalizowania procesu zakupów wygenerowało największą sprzedaż.

Obrazek przedstawia męską kamizelkę w kratkę.
Obrazek przedstawia męskie niebieskie i granatowe kamizelki oraz muchę.

Z kolei rekomendacje bestsellerów wyświetlane na stronie kategorii osiągnęły drugi wynik, bo aż 9,66% konwersji sprzedaży. To świadczy o tym, że odbiorcy chętnie sięgają po produkty, które są uznawane za modne i chętnie wybierane przez inne osoby.

Najniższy wskaźnik zanotowano na blogu, gdzie pod artykułami były rekomendowane podobne produkty, wyniósł on 3%. Natomiast jest to świetny sposób na wygenerowanie dodatkowej sprzedaży u osób, które być może wcale nie planowały zakupów. Osoby poszukujące informacji na temat trendów, czy dress code trafiają na stronę, gdzie oprócz wiedzy na wybrany temat, otrzymują konkretne propozycje produktów, którymi mogą być zainteresowani i wtedy decydują się na ich sfinalizowanie.

Obrazek przedstawia mężczyznę ubranego w garnitur.
Obrazek przedstawia elementy męskiej garderoby, eleganckie buty i marynarkę.

Wykorzystanie rekomendacji produktowych w GetResponse MAX umożliwiło realizację celów marki.

  • Więcej konwersji.
  • Cross-selling i upselling.
  • Poprawę UX przez prezentowanie produktów najbardziej pożądanych przez potencjalnych klientów.
  • Optymalizację sklepu w czasie rzeczywistym

Wykorzystane narzędzia

  • Narzędzia ecommerce – GetResponse oferuje wiele narzędzi marketingowych do zarabiania na Twoim biznesie ecommerce, od lejków sprzedażowych po sprzedaż produktów online i przyciąganie leadów, aby rozwijać i pielęgnować Twoją listę e-mailową.

  • Rekomendacje AI – Spersonalizowane, automatyczne rekomendacje dla ecommerce wykorzystujące sztuczną inteligencję do dopasowania produktów, które są w ofercie, do preferencji, potrzeb i zwyczajów osób odwiedzających Twoją stronę.

Poznaj podobne historie

  • Ecommerce Email marketing , Marketing automation , Marketing ecommerce , Narzędzia ecommerce

    51 tys. zł zysku z kampanii email w jeden miesiąc

  • /

    Würth MODYF

    Marketing automation for ecommerce. Wurth Modyf case study
    Ecommerce Email marketing , Marketing automation , Narzędzia ecommerce


    Würth MODYF: Wzrost sprzedaży o 72% z kampanii ecommerce
     

  • Automotive , Ecommerce Email marketing , Marketing automation , Marketing ecommerce

    Wzrost sprzedaży dzięki automatyzacji ratującej porzucone koszyki. 20% odbiorców dokonało zakupu 

Chcesz przedstawić
swoją historię?

Zacznij za darmo | Bez karty kredytowej