30%
odbiorców otworzyło wiadomość o porzuconym koszyku
20%
odbiorców wiadomości dokonało zakupu
iParts to sklep internetowy, który specjalizuje się w sprzedaży części samochodowych. Pojawia się w czołówkach zestawień o największych i najpopularniejszych firmach działających na rynku e-commerce. W sklepie internetowym iParts na klientów czekają produkty dla kierowców, od części zamiennych, olejów i opon, po akcesoria do samochodów elektrycznych.
WYZWANIA
W sklepie internetowym iParts dostępne są ponad 4 miliony produktów. Sklep ma ponad milion odsłon miesięcznie i posiada bardzo dużą bazę klientów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie komunikacji.
Wyzwaniem jest:
- zwiększenie zaangażowania klientów;
- stworzenie bardziej zaawansowanych segmentacji i skutecznych automatyzacji;
- zwiększenie konwersji i wyników sprzedaży poprzez ponowne zaangażowanie klientów, którzy nie dokończyli transakcji i porzucili koszyki.
ROZWIĄZANIE
By sprostać wyzwaniom, klient potrzebował platformy do działań e-mail marketingowych i marketing automation, która nie tylko byłaby dopasowana do potrzeb dużego sklepu internetowego, ale też posiadała możliwość stworzenia cyklu automatyzacji dla wiadomości o porzuconym koszyku.
Klient korzysta z następujących narzędzi GetResponse MAX:
- rozbudowane automatyzacje;
- segmentacja bazy na podstawie danych z porzuconego koszyka;
- segmentacja bazy na podstawie działań użytkowników.
Jakie działania podejmuje klient z wykorzystaniem tych narzędzi? Oto niektóre przykłady.
Klient aktywnie korzysta z cyklu automation, czyli połączenia różnych warunków, akcji oraz filtrów, które pozwalają szczegółowo zaplanować komunikację z użytkownikami.
W cyklu automation stworzonym przez klienta znajdują się wiadomości, które wysyłane są automatycznie na podstawie określonego zdarzenia. Np. użytkownik, który dostał wiadomość, ale jej nie otworzył, zostaje przypisany do dedykowanego segmentu.
Co istotne, klient używa segmentów tworzonych automatycznie, co w praktyce oznacza, że nie musi poświęcać czasu na manualne grupowanie kontaktów, bo segmenty tworzone są w zautomatyzowany sposób w czasie rzeczywistym.
Klient używa też zautomatyzowanych sekwencji.
Po upływie określonego czasu, w zależności od tego, jakie akcje podejmowali użytkownicy po otrzymaniu wiadomości o porzuconym koszyku, wysyłane były kolejne e-maile, a w międzyczasie miejsce miały procesy związane z przypisywaniem tagów i segmentacją kontaktów.
Dzięki temu klient wysyłał spersonalizowane wiadomości, a tym samym zwiększał szanse na wyższą konwersję oraz sprzedaż.
REZULTATY
- Dzięki zaproponowanym narzędziom klient aktywnie realizuje strategię ratowania porzuconych koszyków i zwiększa konwersje oraz sprzedaż.
- W jednej z prowadzonych kampanii typu „porzucony koszyk” klient uzyskał następujące wyniki: 30% odbiorców otworzyło wiadomość, a aż 20% dokonało zakupu (wyniki za okres marzec 2022-sierpień 2023).
- W innej kampanii adresowanej do osób porzucających koszyk współczynnik open rate wyniósł 23%.
- Dzięki zaproponowanym narzędziom klient uzyskał możliwość tworzenia zaawansowanych automatyzacji oraz segmentacji bazy i tagowania. Może w prosty sposób tworzyć kompleksowe kampanie e-mail marketingowe i marketing automation, by szybko i precyzyjnie docierać do klientów ze spersonalizowanym przekazem.
- Dzięki współczynnikowi dostarczalności GetResponse MAX, który wynosi ponad 99%, klient uzyskał gwarancję, że wiadomości na pewno dotrą do skrzynek użytkowników.
- Klient ma do dyspozycji dedykowanych ekspertów GetResponse MAX, którzy są wsparciem w kwestiach technicznych przy pracy z narzędziem.
Wykorzystane narzędzia
-
Email marketing – Skuteczne oprogramowanie do email marketingu z profesjonalnymi szablonami wiadomości, intuicyjnymi narzędziami do projektowania i sprawdzoną dostarczalnością.
-
Marketing automation – Zrealizuj idealną ścieżkę klienta za pomocą wizualnego edytora marketing automation, rosnącego wraz z Twoimi potrzebami.
-
Marketing ecommerce – Niezbędne narzędzia do sprzedaży w sieci.