Dane z kampanii wysłanych w listopadzie 2022 roku
epaka.pl to portal internetowy oraz stacjonarne punkty nadań i odbioru przesyłek
w całej Polsce, w których użytkownik indywidualny i biznesowy może nadać przesyłkę, wybierając spośród całej gamy kurierów i usług dodatkowych.
GetResponse pozwala osobom, które nie są „techniczne” samodzielnie tworzyć profesjonalne kampanie online marketingowe oraz monitorować i raportować ich skuteczność.
– Patryk Wichert, Head of Marketing epaka.pl
Kiedy pojawiła się u Was potrzeba wykorzystania GetResponse?
Gdy zacząłem budować dział marketingu wysyłaliśmy jedynie maile transakcyjne. Potrzebowaliśmy produktu, który pozwoli nam za pomocą kanału email budować wartościowe relacje z klientami końcowymi oraz franczyzobiorcami.
Szukaliśmy narzędzia do komunikacji, które zapewni nam wysoką dostarczalność i wiarygodne raporty skuteczności. Wybór padł na GetResponse – polski produkt z pozycją eksperta w swojej dziedzinie, który jest długo na rynku.
W jaki sposób GetResponse pomaga epaka.pl?
Komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna. Wykorzystujemy GetResponse do komunikacji z klientami oraz wewnętrznej komunikacji z franczyzobiorcami. Niedawno zorganizowaliśmy szkolenie dla 150 punktów w formie webinaru. Proces zapisu na wydarzenie pozwala nam śledzić frekwencję i monitorować potrzeby naszych partnerów. Dzięki temu badamy poziom zainteresowania oraz zaangażowania użytkowników.
Wpadliśmy na pomysł, żeby wykorzystać GetResponse do komunikacji wewnętrznej z naszymi partnerami. W kluczowych wiadomościach jest przycisk „akceptuję”, dzięki czemu możemy skutecznie śledzić, kto odczytał wiadomość i w razie potrzeby powtórzyć wysyłkę.
Zaplanowaliśmy pierwszy raz w historii – Plebiscyt Pana paczki, w którym klienci mogli oddać głos na swoją ulubioną firmę kurierską.
Akcja miała miejsce w trakcie długiego weekendu majowego, dzięki czemu mogliśmy zebrać informację zwrotną od klientów oraz zakomunikować czas pracy podczas majówki. Wykorzystaliśmy do tego tylko kreator wiadomości email, ale dzięki zaawansowanym opcjom – byliśmy w stanie zliczyć głosy naszych klientów.
Segmentacja. GetResponse pozwala nam bardzo starannie segmentować bazę kontaktów. Stworzyliśmy reguły, dzięki którym odbiorcy przypisywani są do odpowiednich segmentów automatycznie, dzięki czemu oszczędzamy czas i zapewniamy sobie precyzję komunikacji.
3 wskazówki dotyczące segmentacji listy kontaktów
1. Poczytaj case studies ze swojej branży, aby zorientować się w sytuacji i uniknąć błędów, które popełnili inni.
2. Wyodrębnij najbardziej zaangażowanych użytkowników. Nie zabieraj się do segmentacji bazy z ostatnich 3 czy 5 lat.
3. Określ cele biznesowe i posegmentuj kontakty według typów komunikacji, które chcesz prowadzić, aby je dowieźć.
– Patryk Wichert, Head of Marketing epaka.pl
Automatyzacja komunikacji i higieny listy. Wprowadziliśmy automatyzację porzuconego koszyka, comiesięcznych wysyłek, reaktywacji klientów, zbierania opinii oraz higieny listy kontaktów. Dbamy o to, aby na liście kontaktów znajdowały się wyłącznie adresy osób, które wyraziły zgodę na komunikację.
Samodzielna realizacja stron WWW. Kreator stron pozwala nam na przygotowanie strony internetowej w 10 minut bez konieczności angażowania działu IT.
Czy za pomocą GetResponse można oszczędzić czas lub pieniądze?
Oczywiście 😊 Wyobraź sobie, że za każdym razem musielibyśmy ręcznie eksportować z bazy wybrane segmenty odbiorców, ręcznie zaznaczać, że franczyzobiorcy odebrali i odczytali ważny dokument, przypominać o opuszczonym koszyku. To zabierałoby nam zbyt dużo czasu.
Wykorzystanie GetResponse przekłada się na wiele wyników biznesowych w tym oszczędność czasu i pieniędzy.
Kiedy po raz pierwszy zauważyliście zwrot z inwestycji w GetResponse?
W ciągu 3 miesięcy od wdrożenia zebraliśmy dane pokazujące dwukrotny zwrot z inwestycji w narzędzie. Oprócz danych z Google Analytics wskazujących przychód, warto zwrócić uwagę na czas zaoszczędzony na komunikacji z siecią ponad 300 franczyzobiorców.
Czy korzystacie z innych narzędzi razem z GetResponse?
Obecnie w dziale marketingu i IT korzystamy z integracji z Google Analytics, dzięki któremu mamy wgląd w przebieg i skuteczność prowadzonych działań. Większość działań i integracji z GetResponse jest robiona u nas przez nasz dział IT.
Jesteśmy na etapie łączenia GetResponse z CRM, dzięki czemu BOK będzie miał wgląd w historię aktywności klientów w GetResponse.
Jak GetResponse wypada na tle innych narzędzi?
GetResponse oferuje przydatne funkcje, rozbudowane raporty oraz zapewnia prostotę poruszania się po narzędziu. Bardzo dobrze pracuje się nam w edytorze newsletterów oraz landingów.
Czy poleciłbyś GetResponse?
Już poleciłem GetResponse w wielu firmach 😊
GetResponse pozwala osobom, które nie są „techniczne” samodzielnie tworzyć profesjonalne kampanie online marketingowe oraz monitorować i raportować ich skuteczność.
Sam przyzwyczaiłem się już do Waszego narzędzia. Doceniam fakt, że procesy automatyzacji w GetResponse bardzo łatwo się skaluje. Możesz duplikować istniejące cykle, zmienić lub rozbudować je poprzez dodanie nowych elementów i opublikować.
Wykorzystane narzędzia
-
Email marketing – Skuteczne oprogramowanie do email marketingu z profesjonalnymi szablonami wiadomości, intuicyjnymi narzędziami do projektowania i sprawdzoną dostarczalnością.
-
Kreator stron www – Buduj profesjonalne strony internetowe bez znajomości HTML. Opisz swoją firmę i określ preferencje wizualne, a nasz Kreator stworzy dla Ciebie spersonalizowaną stronę. Użyj szablonów, lub zacznij od początku.
-
Marketing automation – Zrealizuj idealną ścieżkę klienta za pomocą wizualnego edytora marketing automation, rosnącego wraz z Twoimi potrzebami.