Komunikacja z klientami
i franczyzobiorcami

Zobacz w jaki sposób zespół marketingu epaka.pl wykorzystuje email marketing, webinary, kreator stron www oraz automatyzację do komunikacji z klientami i franczyzobiorcami.

epaka.pl logo

45,77%

Wskaźnik otwarć
maila do klientów

17,95%

Wskaźnik kliknięć
maila do klientów

61,36%

Wskaźnik otwarć
maila do franczyzobiorców

45,43%

Wskaźnik kliknięć
maila do franczyzobiorców

Dane z kampanii wysłanych w listopadzie 2022 roku

epaka.pl to portal internetowy oraz stacjonarne punkty nadań i odbioru przesyłek
w całej Polsce, w których użytkownik indywidualny i biznesowy może nadać przesyłkę, wybierając spośród całej gamy kurierów i usług dodatkowych.

GetResponse pozwala osobom, które nie są „techniczne” samodzielnie tworzyć profesjonalne kampanie online marketingowe oraz monitorować i raportować ich skuteczność.

Patryk Wichert– Patryk Wichert, Head of Marketing epaka.pl

Kiedy pojawiła się u Was potrzeba wykorzystania GetResponse?

Gdy zacząłem budować dział marketingu wysyłaliśmy jedynie maile transakcyjne. Potrzebowaliśmy produktu, który pozwoli nam za pomocą kanału email budować wartościowe relacje z klientami końcowymi oraz franczyzobiorcami.

Szukaliśmy narzędzia do komunikacji, które zapewni nam wysoką dostarczalność i wiarygodne raporty skuteczności. Wybór padł na GetResponse – polski produkt z pozycją eksperta w swojej dziedzinie, który jest długo na rynku.

W jaki sposób GetResponse pomaga epaka.pl?

Komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna. Wykorzystujemy GetResponse do komunikacji z klientami oraz wewnętrznej komunikacji z franczyzobiorcami. Niedawno zorganizowaliśmy szkolenie dla 150 punktów w formie webinaru. Proces zapisu na wydarzenie pozwala nam śledzić frekwencję i monitorować potrzeby naszych partnerów. Dzięki temu badamy poziom zainteresowania oraz zaangażowania użytkowników.

Email dot. współpracy epaka.pl i InPost
Email dot. współpracy epaka.pl i InPost

Wpadliśmy na pomysł, żeby wykorzystać GetResponse do komunikacji wewnętrznej z naszymi partnerami. W kluczowych wiadomościach jest przycisk „akceptuję”, dzięki czemu możemy skutecznie śledzić, kto odczytał wiadomość i w razie potrzeby powtórzyć wysyłkę.

Zaplanowaliśmy pierwszy raz w historii – Plebiscyt Pana paczki, w którym klienci mogli oddać głos na swoją ulubioną firmę kurierską.

Akcja miała miejsce w trakcie długiego weekendu majowego, dzięki czemu mogliśmy zebrać informację zwrotną od klientów oraz zakomunikować czas pracy podczas majówki. Wykorzystaliśmy do tego tylko kreator wiadomości email, ale dzięki zaawansowanym opcjom – byliśmy w stanie zliczyć głosy naszych klientów.

Email Page Plebiscyt Pana Paczki
Email w ramach akcji Plebiscyt Pana Paczki od epaka.pl
Landing Page Plebiscyt Pana Paczki
Landing page Plebiscyt Pana Paczki od epaka.pl

Segmentacja. GetResponse pozwala nam bardzo starannie segmentować bazę kontaktów. Stworzyliśmy reguły, dzięki którym odbiorcy przypisywani są do odpowiednich segmentów automatycznie, dzięki czemu oszczędzamy czas i zapewniamy sobie precyzję komunikacji.

3 wskazówki dotyczące segmentacji listy kontaktów

1. Poczytaj case studies ze swojej branży, aby zorientować się w sytuacji i uniknąć błędów, które popełnili inni.

2. Wyodrębnij najbardziej zaangażowanych użytkowników. Nie zabieraj się do segmentacji bazy z ostatnich 3 czy 5 lat.

3. Określ cele biznesowe i posegmentuj kontakty według typów komunikacji, które chcesz prowadzić, aby je dowieźć.

Patryk Wichert– Patryk Wichert, Head of Marketing epaka.pl

Automatyzacja komunikacji i higieny listy. Wprowadziliśmy automatyzację porzuconego koszyka, comiesięcznych wysyłek, reaktywacji klientów, zbierania opinii oraz higieny listy kontaktów. Dbamy o to, aby na liście kontaktów znajdowały się wyłącznie adresy osób, które wyraziły zgodę na komunikację.

Email typu porzucony koszyk od epaka.pl
Email typu porzucony koszyk od epaka.pl W headerze oryginalne zdjęcie wykorzystujące wizerunek osoby pracującej w firmie

Samodzielna realizacja stron WWW. Kreator stron pozwala nam na przygotowanie strony internetowej w 10 minut bez konieczności angażowania działu IT.

Czy za pomocą GetResponse można oszczędzić czas lub pieniądze?

Oczywiście 😊 Wyobraź sobie, że za każdym razem musielibyśmy ręcznie eksportować z bazy wybrane segmenty odbiorców, ręcznie zaznaczać, że franczyzobiorcy odebrali i odczytali ważny dokument, przypominać o opuszczonym koszyku. To zabierałoby nam zbyt dużo czasu.

Wykorzystanie GetResponse przekłada się na wiele wyników biznesowych w tym oszczędność czasu i pieniędzy.

Kiedy po raz pierwszy zauważyliście zwrot z inwestycji w GetResponse?

W ciągu 3 miesięcy od wdrożenia zebraliśmy dane pokazujące dwukrotny zwrot z inwestycji w narzędzie. Oprócz danych z Google Analytics wskazujących przychód, warto zwrócić uwagę na czas zaoszczędzony na komunikacji z siecią ponad 300 franczyzobiorców.

Czy korzystacie z innych narzędzi razem z GetResponse?

Obecnie w dziale marketingu i IT korzystamy z integracji z Google Analytics, dzięki któremu mamy wgląd w przebieg i skuteczność prowadzonych działań. Większość działań i integracji z GetResponse jest robiona u nas przez nasz dział IT.

Jesteśmy na etapie łączenia GetResponse z CRM, dzięki czemu BOK będzie miał wgląd w historię aktywności klientów w GetResponse.

Jak GetResponse wypada na tle innych narzędzi?

GetResponse oferuje przydatne funkcje, rozbudowane raporty oraz zapewnia prostotę poruszania się po narzędziu. Bardzo dobrze pracuje się nam w edytorze newsletterów oraz landingów.

Czy poleciłbyś GetResponse?

Już poleciłem GetResponse w wielu firmach 😊

GetResponse pozwala osobom, które nie są „techniczne” samodzielnie tworzyć profesjonalne kampanie online marketingowe oraz monitorować i raportować ich skuteczność.

Sam przyzwyczaiłem się już do Waszego narzędzia. Doceniam fakt, że procesy automatyzacji w GetResponse bardzo łatwo się skaluje. Możesz duplikować istniejące cykle, zmienić lub rozbudować je poprzez dodanie nowych elementów i opublikować.

Wykorzystane narzędzia

  • Email marketing – Skuteczne oprogramowanie do email marketingu z profesjonalnymi szablonami wiadomości, intuicyjnymi narzędziami do projektowania i sprawdzoną dostarczalnością.

  • Kreator stron www – Buduj profesjonalne strony internetowe bez znajomości HTML. Opisz swoją firmę i określ preferencje wizualne, a nasz Kreator stworzy dla Ciebie spersonalizowaną stronę. Użyj szablonów, lub zacznij od początku.

  • Marketing automation – Zrealizuj idealną ścieżkę klienta za pomocą wizualnego edytora marketing automation, rosnącego wraz z Twoimi potrzebami.

Poznaj podobne historie

  • Ecommerce Email marketing , Marketing automation , Marketing ecommerce , Narzędzia ecommerce

    51 tys. zł zysku z kampanii email w jeden miesiąc

  • /

    Würth MODYF

    Marketing automation for ecommerce. Wurth Modyf case study
    Ecommerce Email marketing , Marketing automation , Narzędzia ecommerce


    Würth MODYF: Wzrost sprzedaży o 72% z kampanii ecommerce
     

  • Automotive , Ecommerce Email marketing , Marketing automation , Marketing ecommerce

    Wzrost sprzedaży dzięki automatyzacji ratującej porzucone koszyki. 20% odbiorców dokonało zakupu 

Chcesz przedstawić
swoją historię?

Zacznij za darmo | Bez karty kredytowej