O integracji:
LiveHelpNow! oferuje szeroki wybór narzędzi, dzięki którym usprawnisz obsługę klienta – w tym live chat i obsługę połączeń telefonicznych.
Dzięki gromadzonym przez LiveHelpNow danych o klientach integracja z GetResponse pozwoli na łatwe przesyłanie informacji z prowadzonych rozmów na Twoje konto GetResponse w celu prowadzenia dodatkowych kampanii marketingowych.
Jak włączyć integrację?
Zanim rozpoczniesz:
Do przeprowadzenia integracji potrzebujesz identyfikatora ID kampanii GetResponse, do której chcesz zapisywać użytkowników LiveHelpNow!.
ID kampanii to NIE to samo, co jej nazwa. ID kampanii znajdziesz w koncie GetResponse w zakładce Lista kampanii: kliknij.
1. Zaloguj się do konta GetResponse i przejdź do menu Moje konto >> Szczegóły.
2. Przejdź do sekcji API & OAuth i skopiuj klucz API GetResponse.
3. Zaloguj się do swojego konta LiveHelpNow i przejdź do menu Admin Panel >> My Account >> Integrations >> Eventing API
4. Następnie wybierz odpowiednie ustawienia: Add Event >> ChatOpened. Jako Event Type zaznacz JSON, a jako Event Verb – POST. Pola HTTP Basic Authentication oraz Headers mogą pozostać puste.
5. W polu Payload wprowadź poniższy kod:
{
“method” : “add_contact”,
“params” :
[
“XXXX”,
{
“campaign”: “YYYY”,
“name”: “$PreChatField1$”,
“email”: “$PreChatField2$”
}
],
“id” : “req-001”,
“jsonrpc” : “2.0”
}
- XXXX zastąp kluczem API GetResponse,
- YYYY zastąp ID kampanii GetResponse.
Uwaga: Użycie etykiet PreChatField1, PreChatField2 itp. zależy od ustawień formularza uzupełnianego przez użytkowników przed rozpoczęciem chata.
W powyższym fragmencie kodu, etykieta PreChatField1 została użyta przy założeniu, że użytkownik wpisuje imię w pierwszym polu informacji podawanej w formularzu LiveHelpNow (tak, jak na poniższym zrzucie ekranu).
Analogicznie, etykieta PreChatField2 została użyta przy założeniu, że w drugim polu użytkownik podaje adres email.
Ustawienia te możesz zmienić w koncie LiveHelpNow! w menu Admin Panel >> Chat System >> Customization >> Pre-chat requirements. Zmieniając je, musisz jednocześnie odpowiednio zmienić cyfrę w etykiecie PreChatField.
6. W polu URL wprowadź adres: https://api2.getresponse.com
7. Upewnij się, że opcja Enabled jest aktywna i zapisz ustawienia, klikając przycisk Add Event.
Gotowe!
Teraz użytkownicy chata będą otrzymywać po rozpoczęciu rozmowy email od GetResponse. Po potwierdzeniu subskrypcji, nowe kontakty dołączą do wybranej przez Ciebie kampanii GetResponse.