Pomysły na świąteczne kampanie email marketingowe

42 min
Zaktualizowano:

Wysoki sezon sprzedażowy nadchodzi… to zdecydowanie czas, aby planować działania marketingowe!

Dowiedz się, jak przygotować, a następnie przeprowadzić udane kampanie sezonowe z okazji Halloween, Black Friday oraz Cyber Monday! Zaplanuj, dzięki naszym wskazówkom świąteczne kampanie realizowane z okazji Mikołajek, Świąt Bożego Narodzenia czy Nowego Roku.

Kampanie, dzięki którym zrealizujesz swoje cele biznesowe – liczone w rosnących zasięgach, zaangażowaniu odbiorców, a zwłaszcza – bardzo zadowalającym poziomie sprzedaży produktów bądź usług.

Mamy dla Ciebie przewodnik, który pomoże Ci w przygotowaniu kampanii świątecznych. Podpowiemy Ci, kiedy oraz jakie działania zaplanować, aby wycisnąć maksimum z nadchodzących okazji marketingowych. W artykule znajdziesz także praktyczne porady na budowanie listy mailingowej, porady jak zaprojektować skuteczne wiadomości oraz inspirujące przykłady.

Jak przygotować świąteczną (sezonową) kampanię marketingową? 

Na początek, zacznijmy od statystyk!

82% – konsumentów widzi zalety zakupów wielokanałowych

87% – internautów dokonało zakupu w sieci

87% – deklaruje, że ważne dla nich jest, aby marka była dostępna w wielu kanałach

63% – internautów informacje w sieci zachęcają do wizyty w sklepie stacjonarnym

61% – kupuje te same produkty lub marki w wielu kanałach

96% – internautów zrealizowało kiedykolwiek na swoim urządzeniu aktywność okołozakupową

Dane pochodzą z raportu Omni-commerce Kupuję wygodnie – wydanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej

Jak widzisz, liczby mówią same ze siebie. Zakupy w sieci cieszą się ogromną popularnością. Przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta, a następnie zachęcenie go do zakupu to nie lada wyzwanie, a wymagania są naprawdę wysokie.

Dlatego już na wstępie, weź pod uwagę, że opracowanie oraz wdrożenie profesjonalnej kampanii promocyjnej, która ma przynieść wymierne rezultaty, wymaga czasu, zaangażowania oraz energii.

W związku z tym, zapewnij sobie odpowiedni bufor czasowy, dzięki któremu będziesz w stanie przygotować dokładny plan, wybrać właściwe narzędzia, opracować niezbędne materiały, a następnie wykonać testy, które pozwolą wyeliminować błędy, wdrożyć poprawki oraz przeprowadzić optymalizację kampanii.

Każda udana kampania marketingowa, która ma nie tylko wywołać efekt “WOW”, ale przede wszystkim – zapewnić Twojej firmie konkretne rezultaty, wymaga odpowiedniego przygotowania. Dlatego, zanim przejdziemy do omówienia pomysłów na skuteczny świąteczny marketing – pozwól, że skupimy się na fundamentach udanej kampanii.

Otóż, aby Twoja kampania okazała się efektywna, musisz zadbać o 3 kluczowe elementy:

🥇

Po pierwsze

Określ cele swojej kampanii. Oczywiście, jednym z głównych założeń z pewnością będzie zwiększenie sprzedaży produktów lub usług. Jednak weź pod uwagę, że przeprowadzona przez Ciebie akcja może skupiać się również na innych aspektach, które pozwolą nie tylko zadbać o Twój marketing w okresie świątecznym, ale również budować pozycję Twojej firmy w znacznie dłuższym horyzoncie czasowym.

🥈

Po drugie

Dobierz narzędzia oraz kanały, które chcesz wykorzystać do promocji w okresie świąt. W tym miejscu masz do dyspozycji naprawdę potężny arsenał rozwiązań. Możesz sięgać m.in. po: e-mail i SMS marketing, korzystać z możliwości, jakie daje marketing automation, czy też planować akcje bezpośrednio na Twojej stronie www (tworzyć pop-upy, formularze zapisu) oraz komunikować w social mediach (a nie ukrywajmy, tutaj wybór jest ogromny!).

🥉

Po trzecie

Stwórz harmonogram wszystkich ustalonych działań. Praktycznie żaden plan marketingowy nie zakończy się sukcesem, jeśli jego poszczególne elementy nie znajdą swojego rozłożenia w czasie. Dlatego, gdy ustalisz cele oraz dobierzesz do nich właściwe narzędzia – zarezerwuj czas oraz miejsce na przygotowania, ewentualne poprawki, realizację, mierzenie efektywności, a także stałą optymalizację.

Jakie aktywności marketingowe warto wziąć pod uwagę?

Wielokanałowość jest kluczem do sukcesu!

Wspomniane już email marketing, marketing automation oraz SMS marketing, pozycjonowanie (SEO), powiadomienia w aplikacjach, bannery na stronach internetowych, działania w sklepach stacjonarnych, posty w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Pinterest itp.), aż wreszcie – płatne formy reklamy (w Google, Facebook czy YouTube). Te wszystkie narzędzia możesz wykorzystać do przygotowania efektywnej kampanii marketingowej.

A prawdziwie spektakularne efekty uda Ci się uzyskać wówczas, gdy połączysz to wszystko w jedną całość.


Postaw na e-mail marketing

“E-mail marketing to już historia”, “Nikt nie czyta maili”, “Newslettery są nieskuteczne”.

Mimo tego, że od lat wielu “specjalistów” wieszczy upadek tej formy komunikacji, z naszych informacji, a także twardych danych jasno wynika, że ten kanał ma się bardzo, ale to bardzo dobrze. Maile stale cieszą się niesłabnącą popularnością, ludzie chętnie je otwierają i czytają, a co najważniejsze – e-mail marketing konwertuje – każdego dnia, miesiąca i roku generując realną sprzedaż firmom, które mu zaufały.

Maile stanowią również doskonały sposób promocji, którą możesz wykorzystać podczas okresu przed-, jak i poświątecznego. W tej roli idealnie odnajdą się, chociażby kupony rabatowe na świąteczne zakupy.

Przeczytaj artykuł ➡︎ Jak wykorzystać kupony rabatowe w email marketingu?

Sprawdź co możesz zyskać, wprowadzając kody rabatowe do swojej komunikacji z klientami. Narzędzia do email marketingu pozwalają w łatwy sposób zarządzać procesami i dostosowywać kody do odpowiednich grup odbiorców na różnych etapach ich aktywności. 


Wykorzystaj SMS marketing, aby docierać bezpośrednio do swoich odbiorców

Z Twojego telefonu dochodzi charakterystyczny dźwięk informujący o wiadomości, która właśnie trafiła do Twojej skrzynki. Co wówczas robisz? Idziemy o zakład, że prawie natychmiast sięgasz po swój smartfon, aby sprawdzić, co to za ważna informacja. Prawda 😊?

Musisz wiedzieć, że wcale nie należysz do mniejszości. Zdecydowana większość użytkowników telefonów (po otrzymaniu wiadomości SMS), robi dokładnie to samo. Dlatego też pomysł o włączeniu do swoich działań SMS marketingu.

Przeczytaj artykuł ➡︎ SMS Marketing: definicja, strategia, przykłady

Przygotuj kampanie świąteczne 

Przeprowadzenie skutecznej kampanii sezonowej jest jak organizacja świątecznego obiadu dla całej rodziny. Musisz przygotować się odpowiednio wcześniej. Lista punktów do odhaczenia będzie bardzo przydatna. Krok po kroku realizuj kolejne punkty i wdrażaj swoje pomysły.

Przygotuj świąteczną kampanię marketingową w GetResponse 🎁

GetResponse to skuteczne narzędzie do kampanii mailingowych, tworzenia stron i automatyzacji marketingu. Wykorzystaj nasze funkcjonalności i twórz efektywne kampanie świąteczne.

  • Pop-upy oraz formularze zapisu (Pozyskuj nowe kontakty w czasie największego sezonu sprzedażowego)

  • Landing pages (Nielimitowane landing pages do budowy bazy mailingowej i prowadzenia sprzedaży)

  • Email marketing (Kreator email AI, generator tematów AI, profesjonalne szablony emaili, narzędzia do projektowania i najwyższa dostarczalność)

    Możemy z dumą ogłosić, że wskaźnik dostarczalności GetResponse aktualnie wynosi 99%!

  • Marketing automation (Dopasuj komunikację do ścieżki klienta, korzystając z gotowych scenariuszy automatyzacji, które zaoszczędzą Twój czas i zwiększą konwersje w najgorętszych okresach sprzedażowych całego roku)

Cztery kroki do sukcesu sezonowej (świątecznej) kampanii marketingowej

1. ✅ Sprawdź co sprawdziło się w poprzednich latach

Wróć do starszych wiadomości i strategii, z których Twoja firma korzystała w przeszłości. Co się sprawdziło? Co nie zadziałało? Co można zmodyfikować i zrobić inaczej, lepiej?

Odpowiadając na te pytania, zyskasz lepszy ogląd sytuacji, który pomoże Ci podjąć lepsze decyzje biznesowe. Dane te pozwolą Ci też ulokować budżet i dostępne zasoby w najbardziej obiecujących kampaniach.

Pamiętaj jednak, że mają być to obserwacje i wnioski, a nie powielanie dokładnie tego co sprawdziło się parę lat temu. Jeśli skupisz się jedynie na powielaniu starych kampanii i podążaniu utartą ścieżką, możesz nieefektywnie ulokować budżet i przepalisz czas zespołu. Lepiej więc inwestować w kanały, które działają w tej chwili, a nie w te, które działały kilka lat temu.

Przykład: Kilka lat temu Snapchat był się liderem w docieraniu do nowych klientów. Po jakimś czasie jednak użytkownicy przenieśli się na inne platformy, takie jak Instagram czy TikTok.


2. 🕵️ Weź pod lupę klientów 

Odśwież swoją wiedzę o klientach.

  • Kogo przyciągasz?

  • Kto od Ciebie kupuje

  • Kto wydaje najwięcej?

  • Kto zostaje na chwilę i szybko ucieka do konkurencji?

Bardziej dogłębna analiza bazy i segmentów odbiorców pomoże Ci wyróżnić nowe ścieżki zakupowe i zbudować nowe segmenty. Dowiesz się więcej o fanach marki, którzy chętnie powracają.

Skup się na tym, kto w ostatnim czasie kupuje u Ciebie w sklepie, jak często to robi oraz jak dużo pieniędzy przeznacza na zakupy. A potem wyodrębnij segment klientów, który przynosi największe zyski.

Połącz wiedzę o kliencie!

Przy wielokanałowym procesie zakupowym wyzwaniem jest połączenie wiedzy o zakupach online i offline. Poproś klienta o dane podczas zakupów. Do tego można wykorzystać karty lojalnościowe, płatność w aplikacji czy paragon elektroniczny wysyłany mailem. Jeśli już zbierasz takie dane, odwdzięcz się klientowi dopasowanymi promocjami.


3. 👀 Podejrzyj co robi konkurencja

Od konkurencji można się sporo nauczyć. Po sprawdzeniu własnego podwórka, zajrzyj do konkurencji. Sprawdź jakie kampanie prowadzili w przeszłości. Spróbuj wywnioskować mocne strony ich oferty.

Zapisz się na listę mailingową swoich konkurentów, przejrzyj stronę internetową.

Nie rób tego by kopiować konkurencję. Po prostu zanotuj, przemyśl co się sprawdza i pomyśl, jak możesz lepiej dopasować swoją świąteczną kampanię do potrzeb Twoich odbiorców. Opracuj własną, unikalną propozycję oferty, która przyćmi ofertę konkurencji.


4. 🗒 Stwórz plan działania

Skąd będziesz wiedzieć, czy Twoja kampania osiąga dobre wyniki? Mierząc cele, oczywiście. Ustaw więc odpowiednie mierniki sukcesu i na bieżąco sprawdzaj, jak Twoje działania wpływają na osiąganie celu.

Możesz oczywiście zauważyć wzrost i bez analizowania danych, ale bez tego nie dowiesz się jakie wyniki możesz osiągnąć. Nie będziesz też mieć motywacji, aby je poprawić w kolejnych latach.

Planując swoją sezonową kampanię świąteczną wyznacz sobie jasny cel.

Może to być na przykład:

  • Zwiększenie w grudniu przychodu w kategorii X o 30%

  • 10% wzrost liczby transakcji ecommerce w porównaniu do poprzedniej kampanii

  • 20% wzrost średniej wartości zamówienia u klientów z segmentu Y w ciągu dwóch miesięcy

Kiedy ustalisz już cele kampanii, stwórz plan działania, który pomoże Ci je osiągnąć.

Kilka wskazówek, jak planować kampanie marketingowe

Rozpisanie harmonogramu kampanii pozwoli Ci w pełni kontrolować projekt. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i unikniesz chaosu, który sprzyja błędom – co z kolei może przysporzyć niepotrzebnych nerwów.

  • 🗓 Wybierz okazję, na którą chcesz przygotować działania marketingowe.


  • 🤔 Rozważ, czy planujesz wielokanałową kampanię, czy jedynie małą aktywność (małe działania również wymagają planowania).


  • 🎯 Określ cel kampanii i zorganizuj burzę mózgów.


  • 📋 Rozpisz projekt od ogółu do szczegółu (pomysły, grupa docelowa, kanały promocji, terminy).


  • 🧑‍💻 Rozpisz najważniejsze zadania, które musisz wykonać.


  • 📑 Podziel duże zadania na mniejsze. Dodatkowo, jeżeli masz pewność, że będziesz o czymś pamiętać i nie warto tego dopisywać – DOPISZ TO! W pośpiechu możesz o tym później zapomnieć, a potem może okazać się, że to znaczący element układanki.


  • 📝 Przydziel zadania do osób, które będą za nie odpowiedzialne.


  • 📆 Stwórz kalendarz, w którym uwzględnisz terminy oraz rozpiszesz, do kiedy mają zostać wykonane zadania (daj sobie kilka dni zapasu na wypadek nieprzewidzianych okoliczności).


  • ✅ Odhaczaj zadania i wystartuj z kampanią!

Po zakończeniu kampanii podsumuj ją. Sporządź notatki – zapisz, co udało się zrealizować i osiągnąć. Zanotuj informacje o napotkanych przeszkodach (być może na coś zaplanowałeś za mało lub za dużo czasu) oraz najistotniejsze wnioski.

🎃 Halloween

W marketingu, wysoki sezon sprzedażowy rozpoczyna się wraz z Halloween (31.10.2024). Popularne wśród dzieci i dorosłych Halloween to czas na gotowanie, wspólne tworzenie dekoracji i przebieranki.

W Stanach Zjednoczonych i w Kanadzie kampanie na Halloween rozpoczynają się już na początku października. Centra handlowe, hotele, restauracje i kawiarnie kuszą specjalnymi ofertami i menu inspirowanym horrorami i duchami. W Polsce z roku na rok ten dzień zyskuje na popularności. Warto to wziąć pod uwagę.

Jeżeli nie posiadasz w swojej ofercie produktów, które kojarzą się z Halloween to nic straconego! Wykorzystaj kreatywność i stwórz interesującego emaila. Przedstaw w nim swoją ofertę i stwórz ciekawą narrację, przedstawiając w nim “straszną” historię, nawiązującą do Halloween.


Jak przeprowadzić kampanię? Kilka pomysłów znajdziesz poniżej. 

Poniżej doskonały przykład marki, która nie ma w swoim asortymencie produktów stricte związanych z Halloween i w zasadzie nigdy nie kojarzyłaby się z tym świętem. Firma Harry’s posiada w swojej ofercie produkty do golenia oraz pielęgnacji.

Temat wiadomości: Ding dong! Here with tips, tricks, and treats

Email od Harrys

Na czym polega błyskotliwość tego e-maila?

Na początek przyjrzyjmy się tematowi emaila. W oryginale brzmi on: “Ding dong! Here with tips, tricks, and treats”

  • Ding dong – nawiązuje do pukania do drzwi, kojarzonego z odwiedzaniem domów w czasie Halloween

  • Tricks and treats – nawiązuje do popularnego wyrażenia “trick or treat”, czyli “cukierek albo psikus”

Zgrabne dodanie do tematu słowa “tips” czyli wyrazu “wskazówki” oddaje to, czego odbiorca może się spodziewać po otwarciu wiadomości.

Grafiki wykorzystane w emailu są ciekawe, kojarzą się z Halloween i nawiązują do produktów, które oferuje Harrys.

Wiadomość e-mail kończy się CTA. W niewymuszony sposób, firma oferuje wersję próbną. Zwróć uwagę, że e-mail nie jest przytłaczający dla czytelnika. Nie próbuje prezentować mnóstwa linków, nie zawiera nawet szczegółowych informacji na temat marki. Zachęca on do kliknięcia CTA i rozpoczęcia współpracy. Cel kampanii jest jasny.


Pomysły na e-mailową kampanię na Halloween

Zbuduj listę

Zawsze warto wykorzystać okazję do zwiększenia liczby subskrybentów, a kampania na Halloween może być ciekawą okazją, aby ten wzrost przyspieszyć.

Jest wiele sposobów, aby zwiększyć liczbę zapisów do bazy przy okazji tego święta.

Oto kilka pomysłów:

🎃 Przeprowadź konkurs na najlepsze przebranie, w końcu Halloween to powszechnie znane święto przebierańców. Jeśli nie przebranie, to może konkurs na najładniejszą dekorację DIY?

Zaproś odbiorców do wzięcia udziału w konkursie przez specjalny landing page lub formularz na stronie i wyłoń zwycięzców. Taka kampania to klasyczny win-win: ktoś wygrywa nagrodę, a Twoja firma zwiększa liczbę subskrybentów newslettera i zyskuje treści przygotowane przez zaangażowanych klientów marki do wykorzystania w mediach społecznościowych. Zwycięzcy na pewno pochwalą się wygraną na swoim profilu, a to kolejny sposób (o niskim koszcie) na dotarcie do nowych osób z grupy docelowej.

🎃 Zorganizuj loterię, gdzie do wygrania będą zniżki i karty prezentowe lub bilety na wydarzenie organizowane przez Twoją markę. Aby zebrać zainteresowane osoby stwórz landing page z formularzem i opisz na nim zasady zabawy. Skup się na pokazaniu wartości jaką otrzymuje uczestnik takiego rozdania i przyciągaj nowe osoby na landing page dzięki płatnym reklamom i postom organicznym.

🎃 Stwórz treści tematyczne, które pomogą odbiorcom cieszyć się z przygotowań do Halloween. Pokaż, jak w prosty i ciekawy sposób ułatwisz zorganizowanie zabawy w Halloween, dzięki czemu nowe osoby chętnie zapiszą się na listę, aby poznać Twoje treści.

Możesz przygotować np.:

🧁 przepisy kulinarne na Halloween

👻 dekoracje DIY

🎃 wzory do wycięcia w dyni

👧 gry i zabawy

🧛‍♂ proste kostiumy i makijaż

🎥 listę przerażających filmów

🍬 zagadki i psikusy na Halloween

🎧 playlistę z muzyką


Masz już na pewno kilka pomysłów, które wykorzystasz. Zajmijmy się więc projektem przerażająco skutecznej wiadomości email.

Czas na inspirację od Crocs. Gra słowem, grafiki nawiązujące do Halloween oraz personalizowane produkty z okazji nadchodzącego święta.

To kolejna marka, która niekoniecznie jest związana z branżą Halloween. Mimo to w kampanii z okazji Halloween zaprezentowała swoje produkty, płynnie nawiązując do 31 października. Nie oszukujmy się – kiedy myślisz o Halloween, niekoniecznie myślisz o obuwiu. Jednak Crocs znalazł ciekawy pomysły na kampanię z okazji Halloween.

Email od Crocs

Na samej górzej zaprezentowali informację o ofercie specjalnej i darmowej wysyłce (język korzyści dla potencjalnego klienta). Aby nadać charakter wiadomości, wykorzystali motyw pajęczyny, jako tło dla prezentacji oferty. CTA jest proste i zachęca do odwiedzenia ich witryny.

Ale to nie wszystko! Poniżej zaprezentowali także kolekcję specjalną, która pozwala na komponowaniu i personalizowaniu obuwia z ich oferty (niektóre przypinki nawiązywały do Halloween). Dzięki temu rozszerzyli swoją ofertę sezonową, a także zaoferowali możliwość stworzenia wymarzonego obuwia.

Minimalna ilość tekstu, wyróżnienie oferty oraz widoczny CTA – to strzał w dziesiątkę.


Jak dobrze zaprojektować wiadomość?

Jest kilka kluczowych składników, o których po prostu nie możesz zapomnieć. Skup się na elementach takich jak: 

Temat

Nie ignoruj tematu! To głównie od niego zależy, czy odbiorca wiadomości zdecyduje się ją otworzyć.

A więc co sprawi, że temat wiadomości przyciągnie uwagę? Powinien wzbudzić zainteresowanie, być zabawny, powiązany z okazją i powinien jasno pokazywać wartość.

Zwróć uwagę także na inne wyznaczniki skuteczności: długość tematu, personalizacja oraz użycie emoji. (👻🎃🐈‍⬛🕷🕸🦇🧛‍♂🧟‍♀🧙‍♀)

Oto kilka przykładów:

  • 👻 Żadnych psikusów, same słodkości! 🍬

  • Buuu! Mamy dla ciebie strrrraszny rabat!

  • Halloween! Zyskasz przerażająco duże oszczędności!

  • Otwórz jeśli masz odwagę: przerażająco dobre oferty

  • Cukierek albo psikus? Otwórz i sprawdź co na Ciebie czeka!

  • PRZERAŻAJĄCO DOBRA wyprzedaż aż do X% startuje już teraz!

  • Nie otwieraj! W środku czeka coś strasznego! 👻

  • Otwierasz na własne ryzyko!

Jeśli chcesz, aby odbiorcy nadal przewijali Twoją wiadomość, upewnij się, że treści, obrazy oraz przycisk wezwania do działania wyróżniają się. Możesz do tego wykorzystać kontrastujący kolor tła.

Dowiedz się, jak wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia maili.


Preheader

Kolejny element to preheader. Może on znacznie wpłynąć na to, ile osób otworzy Twoją wiadomość.

Jak to wykorzystać?

Pomyśl o preheaderze jak o przedłużeniu tematu maila lub opisz kluczowe korzyści oferty.

  • Temat: Nie otwieraj! W środku czeka coś strasznego!
  • Preheader: P.S. Otwierasz na własne ryzyko!
  • Temat: Hej. Halloweenowa wyprzedaż na stronie. Teraz
  • Preheader: Otwórz jeśli masz odwagę: przerażająco dobre oferty

Nagłówek oraz treść

W tej części kontynuujesz temat poruszony wcześniej i powtarzasz obietnicę zawartą w temacie wiadomości.

Pamiętaj, że masz tylko kilka sekund, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy zanim zamknie okno wiadomości i o niej zapomni. Możesz na przykład: na pierwszym planie, powyżej linii scroll umieścić kluczową wiadomość, np. “15% zniżki na wszystkie produkty” lub wykorzystać dużą grafikę, którą zainteresowany odbiorca będzie chciał zobaczyć w całości więc zescrolluje niżej.

Nie zapomnij o dodaniu linka do grafiki, który od razu przekieruje odbiorcę na landing page z klarownym wezwaniem do działania.

Jeśli zależy Tobie, aby osoby zapisane przeczytały całą wiadomość, upewnij się że:

  • treść jest interesująca (a ilość tekstu nie przytłacza użytkownika),

  • grafiki przyciągają uwagę,

  • przycisk CTA wyróżnia się, na przykład, kontrastowym kolorem.

Kolory i grafiki

Kolory przyciągają uwagę, wybierz więc odpowiednie barwy do podkreślenia motywu kampanii.

Kolory marki Dunkin’ Donuts to pomarańczowy oraz różowy. Zobacz, jak zgrabnie połączyli w komunikacji swoje barwy z kojarzonym się z Halloween kolorem fioletowy:

Email od Dunkin Donuts

W Halloween królują nastepujące kolory: pomarańczowy, czarny, szary, fioletowy, czerwony, a nawet zielony (i to w neonie!). Sprawdź w Google palety kolorów związane z hasłem Halloween. Możesz także użyć narzędzia Coolors aby wygenerować pasujący do Twojej kampanii zestaw barw.

Następnie, znajdź grafiki, które dopasujesz do całości i w prosty sposób wkomponujesz w projekt swojego maila. Możesz też zrobić specjalną sesję zdjęciową inspirowaną Halloween. Wystarczy kilka podstawowych dekoracji: dynie, duszki czy figurki zombie, które nawiązują do tematu. Czy taka kampania przyciągnie, czy może odstraszy odbiorców? Jeśli masz wątpliwości ustaw testy A/B

Dzięki GetResponse możesz zaprojektować, stworzyć i wysłać kampanię email marketingową do swoich odbiorców. Poniżej znajdziesz dostępne szablony emaili z okazji Halloween, które możesz dowolnie edytować do swoich potrzeb!


Wezwanie do działania (CTA)

Większość kampanii email ma na celu przekonanie odbiorcy do wykonania konkretnej akcji: sprzedaż, przejście na landing page, zapis na listę czy udział w konkursie.

Oznacza to, że wszystkie elementy wiadomości email powinny wspierać Twój główny cel: kliknięcie w odpowiedni element, czyli przycisk CTA.

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak sprawić, aby odbiorcy chcieli przejść do Twojej oferty klikając w CTA:

  • Użyj personalizacji: dodaj imię lub nazwę firmy w treści maila.


  • Użyj kontrastowych kolorów: dzięki nim CTA się wyróżni.


  • Dobierz odpowiedni styl: pomyśl o wymiarach grafik i pozostawieniu pustej przestrzeni wokół przycisku, tak aby łatwo było w niego kliknąć, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych.


  • Dodaj GIFy: animacje przyciągają uwagę.


  • Napisz kreatywną treść: nie zamykaj się w standardowym “Kup teraz” lub “Pobierz”. Podejdź do tematu z otwartą głową, nawet jeśli przycisk będzie przez to większy.

Pamiętaj jednak, że nie ma złotego środka. Tak naprawdę ten sam tekst użyty w różnych kampaniach może przynieść zupełnie odmienne wyniki. W jednej zadziała i odbiorcy będą w niego klikać. W innej, zupełnie na odwrót.

Dlaczego? Ponieważ wszystkie elementy muszą ze sobą współgrać, a każda grupa odbiorców jest inna.

Wciąż się zastanawiasz? Ustaw test A/B i sprawdź, która wersja tekstu na przycisku CTA działa lepiej. Dodaj tekst z lepszym wynikiem do treści maila i zyskaj więcej kliknięć.

A jak nie masz pomysłów na treści, pomoże Ci Chat GPT 🙂.


🏷 Black Friday oraz Cyber Monday

Black Friday to jedna z najważniejszych okazji handlowych, obok której nie sposób przejść́ obojętnie, a Cyber Monday to powszechnie rozpoznawalny na całym świecie dzień, kiedy konsumenci ponownie liczą na świetne oferty i zniżki kupując online.

W tym okresie większość firm udziela przeróżnych rabatów oraz promocji na swoje produkty i usługi, aby zachęcić klientów do zakupów. Przyjęto również, że to czas najlepszych promocji oraz największych wyprzedaży, a Black Friday rozpoczyna świąteczny sezon zakupowy, który trwa aż do Bożego Narodzenia.

Rosnące z roku na rok zaangażowanie marek w tym okresie oznacza, że Black Friday oraz Cyber Monday zagościły już w kalendarzach marketerów na całym świecie i stał się kolejną okazją do sprzedaży również na polskim rynku.

Część firm decyduje się przedłużyć promocje z okazji Black Friday i obowiązują one cały tydzień lub przez weekend (aż do Cyber Monday). Taki krok jednak sprawia, że znika konieczność szybkiego podejmowania decyzji, a wydłużony proces zakupowy nie zawsze kończy się szybką konwersją. Jednak nic straconego! Być może zaobserwujesz mniejszy skok sprzedaży, jednak będzie ona rozłożona w czasie i przyniesie oczekiwany efekt.

Sprowadź ruch na stronę oraz do sklepu internetowego. Konkurencja jest ogromna więc kreatywne podejście będzie potrzebne, jeśli chcesz wyróżnić się z tłumu.


Pomysły na e-mailową kampanię Black Friday i Cyber Monday

Zbuduj listę

Koniec listopada to szalony okres sprzedażowy. Niełatwo więc o spektakularny wzrost bazy adresów email w tak krótkim czasie.

Poza sprawdzonymi sposobami jak zniżki i kody rabatowe lub darmowa dostawa nie mamy wielu asów w rękawie.

Zbuduj landing page, skorzystaj z formularzy pop-up, w sklepie stacjonarnym ustaw stanowiska do zapisu na newsletter, wyświetlaj bannery na stronie. Wykorzystaj każde możliwe narzędzie, które pomoże szeroko wypromować ofertę dostępną jedynie dla nielicznych.

Co jednak warto wykorzystać? Spraw, aby klienci poczuli, że podając swój email dołączają do ekskluzywnego klubu, tylko dla wybranych.

Dobrze to zaplanuj. Czy oferujesz klientom specjalne treści, konkurs, darmową dostawę i zwroty lub coś innego, czego zupełnie się nie spodziewają?

Poza pomysłami, które już do tej pory wymieniliśmy, zdecydowanie warto rozważyć kampanię typu “Lista życzeń”, która może pomóc w szybki i ciekawy sposób rozbudowa listę mailingową.

Lista życzeń zmniejszy ryzyko, że klienci zdecydują się na zakupy u innego dostawcy ponieważ będą poinformowani kiedy dany produkt trafi do sprzedaży w Twoim sklepie. Wystarczy, że klient zapisze się na listę osób zainteresowanych konkretnym produktem, a w ramach kampanii dostanie powiadomienie o atrakcyjnej zniżce lub o powrocie produktu do sprzedaży.

To typ kampanii, który może napędzić sprzedaż i pozwoli poprawić konwersję oraz jedno z podstawowych narzędzi w biznesach ecommerce, które sprzedają ekskluzywne serie produktów lub mają limitowane stany magazynowe.


Jak dobrze zaprojektować wiadomość?

Temat

W Black Friday oraz Cyber Monday wszystko się może zdarzyć. Kupujących czekają na ogromne obniżki i świetne okazje. Wykorzystaj temat wiadomości, aby podbić ekscytację i zbudować napięcie. 🏷 🛒 🛍 📦 💻

Wyróżnij się więc w temacie wiadomości i spraw, że klienci będą czekać na Twoją ofertę niczym fani Gry o tron na ostatni odcinek hitowej serii: 

Mamy dla Ciebie kilka inspiracji:

  • Na to czekasz!

  • Coś się zbliża… 🤫

  • Coś specjalnego tylko dla Ciebie 📦

  • Na taki piątek czekasz…

  • Już jest! 🔥

  • 3,2,1, start! Masz 24 godziny na zakupy… ⏱

  • Piątkowy zawrót głowy!🌪

  • Nasza największa wyprzedaż w historii Black Friday

  • Szybko się rozchodzą! Złap swoje ulubione produkty zanim ich zabraknie!

  • Teraz albo nigdy!

  • Przywitaj duże oszczędności! 💰

  • Cyber Monday w niedzielę…

  • Zegar tyka, a oferty Cyber Monday znikają bardzo szybko

  • Chyba przesadziliśmy ze zniżkami! 🙈

  • Twoja oferta na Cyber Monday już tu jest

  • Halo? Czy szukasz oszczędności?

  • Czas start: tylko 24 godziny wyprzedaży na Cyber Monday!

  • Cena produktu, który obserwujesz właśnie spadła: specjalna zniżka z okazji Cyber Monday

Preheader

Chcesz podbić sprzedaż? Wykorzystaj preheader, aby skierować uwagę odbiorcy w stronę zakupu. Ta sekcja zawsze powinna łączyć się z tematem wiadomości.

Rozważ kilka kombinacji, na przykład:

  • Temat: Black Friday inny niż wszystkie…
  • Preheader: Przygotuj się na szok!
  • Temat: Już jest!
  • Preheader: Czy jesteś gotów?
  • Temat: Cyber Monday w niedzielę…
  • Preheader: Nie oceniamy, dajemy możliwości
  • Temat: Teraz albo nigdy!
  • Preheader: Masz tylko 8 godzin żeby skorzystać z oferty Cyber Monday
  • Temat: Halo? Czy szukasz oszczędności?
  • Preheader: Głupie pytanie, przecież każdy lubi oszczędności!

Nagłówek oraz treści

W Black Friday oraz Cyber Monday, produkty rozchodzą się jak świeże bułeczki. Klient musi wiedzieć od razu czy warto kupić produkty w Twoim sklepie, czy zignorować Twoją wiadomość. I oceni to bardzo szybko. Szybciej niż myślisz.

Nagłówek oraz treść powinna mówić tylko o produktach i specjalnej ofercie. Żadnych artykułów i zabawnych wideo – nie ma na to czasu. Same oferty.

Trzymaj sią zasady: im mniej tym lepiej. Masz jedynie kilka sekund na prezentację oferty.

Przykład emaila informującego o rozpoczęciu oferty specjalnej z okazji Black Friday – Mohito

Przydadzą Ci się wszelkie sprawdzone taktyki, które sprawią, że konkurencja zostanie w tyle podczas Black Friday oraz Cyber Monday. Mamy dla Ciebie kilka wskazówek:

  • Personalizuj wiadomości email w oparciu o dane behawioralne.

  • Dodaj pasek nawigacji, dobrej jakości zdjęcia i krótki tekst. Twój cel to przekierowanie odbiorcy na stronę sprzedażową.

  • Wykorzystaj angażujące treści, takie jak animowane GIFy lub maile interaktywne.

  • Dodaj do emaila grafiki o wysokiej jakości, na przykład zdjęcia z mediów społecznościowych z opiniami od klientów.

  • Wyjątkowe oferty: może darmowa dostawa pozwoli klientom szybciej podjąć decyzję o zakupie?
Szablony wiadomości email dostępne w GetResponse dedykowane Black Friday oraz Cyber Monday

Wezwanie do działania (CTA)

Twoje CTA powinno być jasne, przekonujące i lekkie.

Poświęć czas na uważne dopracowanie treści. Wykaż się kreatywnością i zamiast oklepanego zwrotu “Kup teraz”, wymyśl tekst, który w zabawny sposób podkreśli indywidualność Twojej marki i zachęci klientów do zakupu i sprawdzenia oferty.

Umieść przycisk w widocznym miejscu i pokaż, że oferta może się już nie powtórzyć i trzeba działać szybko.

Kilka przykładów:

  • Oszczędzam!
  • Pokaż mi ofertę!
  • Zacznij oszczędzać!
  • Tylko jeden mały klik…
  • Tylko jeden krok dzieli Cię od wielkich zniżek

Przydatne wskazówki:

  • Sprawdź, jakie produkty cieszą się największą popularnością wśród Twoich odbiorców.


  • Możesz też wyróżnić bestsellery lub produkty premium, które są kompatybilne z najczęściej kupowanymi produktami.


  • Zrób to samo co powyżej na swojej stronie internetowej, pokaż sugerowane produkty obok koszyka zakupów klienta – ze specjalną ofertą lub informacją o darmowej wysyłce, którą klient zyska po dodaniu konkretnych produktów do koszyka.

Niezależnie od tego, którą taktykę wybierzesz, pamiętaj, że w Black Friday oraz Cyber Monday liczy się szybkość działania. Przetestuj więc najważniejsze elementy kampanii i usprawniaj wiadomości w trakcie jej trwania.



Ponadto, zastanów się nad:

  • Dostępnymi metodami wysyłki, w tym wysyłki zagranicznej – czy czas dostawy jest wystarczający?  

  • Czy proces reklamacji jest jasno opisany? Czy klienci zagraniczni mają dostęp do łatwej metody zwrotów? 

  • Czy Twoja strona działa tak samo dobrze w różnych wersjach językowych? Czy ceny zawierają odpowiedni podatek i czy cena jest odpowiednio przeliczona na lokalną walutę?

  • Czy zamówienie międzynarodowe można złożyć łatwo, szybko i bez błędów? Czy kod pocztowy można wpisać bez problemów? 

  • Czy Twój sklep jest dostosowany do mobilnej wersji przeglądarki?  


Nawet jeśli nie oferujesz dostawy zagranicznej, warto sprawdzić w panelu analitycznym skąd pochodzą Twoi klienci i rozważyć udostępnienie dla nich Twojej oferty w przyszłości. 

ZAINSPIRUJ SIĘ ⤵︎

Jeszcze więcej wskazówek marketingowych na Black Friday oraz Cyber Monday

🎄 Świąteczna kampania marketingowa

Nadszedł czas na grudniowe kampanie marketingowe!

Nieważne, czy jesteś właścicielem, osobą zarządzającą, czy doświadczonym specjalistą od marketingu. Z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że koniec każdego roku kalendarzowego stwarza niebywałą okazję na sprzedaż. Mikołajki, Boże Narodzenie, a na sam koniec Sylwester. Każdy z tych dni sprawia, że wiele firm często w tym okresie notuje nawet kilkukrotnie większe zyski niż przez cały rok.

Zastanawiasz się, co zrobić, aby nie odstawać od reszty, nie dać się przegonić konkurencji, a przede wszystkim – zadbać o wysoki poziom przychodów, które zapewnią lepszy start w kolejnym roku. Zgadza się?

No jasne, że TAK!

Święta to czas na zdjęcie nogi z gazu, odłączenie od Internetu i spędzenie wolnych dni z rodziną i bliskimi. Ale oprócz tego… tej tradycji towarzyszą prezenty, którymi sprawiamy radość innym.

Zwykle wkładamy wiele serca w prezenty, myśląc o bliskich. Dlatego spędzamy nad zakupami dużo czasu. Masz więc cały grudzień na promowanie świątecznej oferty i swoich produktów. Niektóre firmy zaczynają bożonarodzeniowe kampanie już w listopadzie (PS. Black Friday to doskonała okazja do zaprezentowania propozycji prezentów na święta w atrakcyjnych cenach.)


Pomysły na e-mailową kampanię świąteczną

Okres świąteczny i noworoczny to czas prawdziwych “żniw”, podczas których wiele firm notuje imponujące rekordy sprzedaży. Weź jednak pod uwagę, że nie będzie trwał on wiecznie, a po chwilowym “BOOMie”, pojawią się spadki i powrót do “szarej codzienności”. Niewiele firm zdaje sobie sprawę z tego, że taki wzrost zainteresowania można przedłużyć, a raz pozyskane dane do klientów – wykorzystywać do promocji i sprzedaży praktycznie przez cały rok.

W grudniu, z okazji prowadzonych kampanii świątecznych masz szansę zbudować solidną listę potencjalnych klientów zainteresowanych Twoją ofertą. 🎁🎄🌟🎅⛄

Przygotuj lead magnety i zaskocz swoich odbiorców wartościowymi prezentami z okazji Świąt

Jak to zrobić? Wystarczy, że zdobędziesz adres e-mail lub numer telefonu, a także niezbędne zgody, które pozwolą Ci wykorzystywać te informacje do wysyłania informacji handlowych. Oczywiście, prawdopodobieństwo, że odbiorcy zechcą Ci je przekazać “ot tak” jest bardzo niskie. Dlatego, aby ułatwić im dzielenie się swoimi danymi kontaktowymi, zaproponuj, że dasz im coś w zamian.

W tej roli doskonale sprawdzą się tzw. lead magnety, czyli benefity, które przekażesz swoim odbiorcom jako “wynagrodzenie” za dane kontaktowe oraz zgodę na ich wykorzystanie w celach marketingowych.

Jeżeli mowa o świętach, w roli tego rodzaju podarków doskonale sprawdzą się wszelkiego rodzaju treści poradnikowe, w tym:

  • 🎁 pomysły na prezenty dla najbliższych,

  • ✅ gotowe checklisty zakupów,

  • 🗒 listy rzeczy, które trzeba zrobić,

  • 🍲 przepisy na dania świąteczne.

Aczkolwiek, poza funkcją związaną z budowaniem listy mailingowej i SMSowej – lead magnety mogą się sprawdzić również jako bodźce stymulujące sprzedaż. Jeżeli zależy Ci również na tym aspekcie – rozważ wręczanie Twoim odbiorcom specjalnych voucherów lub kodów rabatowych na świąteczne zakupy. Oczywiście, dopiero w momencie, gdy już zdążą zapisać się na Twoją listę 😊!


Zbuduj listę 

Oto kilka pomysłów:  

  • 🎁 Kampania – inspiracje prezentowe: wysyłaj codziennie lub co drugi dzień do odbiorców zapisanych przez formularz na specjalnym landing page, emaila z inspiracjami prezentowymi. Promuj landing w mediach społecznościowych, w newsletterze oraz przy pomocy płatnych reklam. Lista zapełni się osobami naprawdę zainteresowanymi Twoją ofertą.
  • 🗓 Kampania – kalendarz adwentowy: schemat podobny do poprzedniej kampanii, jednak z tą różnicą, że wiadomości wysyłane są do odbiorców przez 24 dni. Kampania trwa dłużej więc masz więcej okazje, żeby zaskoczyć klientów i przygotować ekskluzywne rabaty na świąteczne prezenty.

    (P.S. Kalendarz adwentowy to także doskonały pomysł na produkt w Twoim sklepie)
Świąteczny email od Toms.com, źródło: Pinterest
  • 📒 Kampania – poradnik świąteczny: przygotuj przewodnik, w którym podpowiesz, jak udekorować dom lub podzielisz się prostymi przepisami na udane święta. Wykorzystaj go jako lead magnet na specjalnym landing page i w formularzach pop-up na stronie internetowej. W ten sposób możesz zbudować listę osób, które chętnie sprawdzą co masz do zaoferowania.
  • 🧡 Stwórz kampanię z misją: możesz przeznaczyć część dochodu ze sprzedaży na specjalny cel charytatywny i promować w ten sposób pośrednio swoje produkty. Ten rodzaj kampanii zadziała na klientów, którzy są zainteresowani pomaganiem i będą czuć się dobrze wiedząc, że cel jest szczytny. Firma dzięki temu zwiększy sprzedaż.
Email od zooplus

Jak poinformować użytkowników, że masz dla nich taki prezent na Święta?

Nie może być mowy o skutecznym budowaniu baz kontaktowych za pomocą lead magnetu, jeśli Twoi odbiorcy nie będą wiedzieli o jego istnieniu. Właśnie dlatego, obok przygotowania samego benefitu, musisz zapewnić odpowiednią komunikację. W tym obszarze szczególnie sprawdzą się dwie aktywności:

  • Pop-upy, czyli “wyskakujące okienka”, na których umieścisz grafikę lub wiadomość tekstową o prowadzonej przez Ciebie akcji. Jasne, możesz stwierdzić, że są bardzo irytujące, a Tobie przecież nie zależy na denerwowaniu użytkowników Twojej strony. Musisz jednak zdawać sobie sprawę z tego, że są również wyjątkowo skuteczne. Jeżeli zależy Ci na szybkim i efektywnym zwiększaniu liczby kontaktów – raczej nie masz wyjścia 😊.

    Pamiętaj, że dzięki profesjonalnemu kreatorowi pop-upów możesz decydować nie tylko o ich wyglądzie oraz funkcjonalnościach (np. użyć licznika odmierzającego czas do końca trwania świątecznej akcji promocyjnej). Z łatwością możesz również ustawiać reguły wyzwalające, określać położenie okienka i wiele, naprawdę wiele innych. A wszystko za pomocą kilku prostych i wygodnych kliknięć.
  • Landing page, czyli tzw. strony lądowania zaprojektowane w celu realizowania konkretnych założeń. W przypadku promocji z okazji świąt, możesz je wykorzystać do informowania o lead magnetach, budowania baz kontaktowych lub po prostu – prezentowania najgorętszych ofert.

Jednak tego typu rozwiązania sprawdzą się również jako sposób prowadzenia innych przedsięwzięć marketingowych, w tym: informowania o promocjach, rabatach itp. Doskonały przykład w tej materii stanowią specjalne strony typu landing page, które są tworzone na konkretne okazje – w tym właśnie Święta lub Sylwestra. Podczas ich tworzenia musisz kierować się prostą zasadą, która mówi o tym, że jeden landing page powinien być zaprojektowany w celu realizowania jednego wyznaczonego celu.


Jak dobrze zaprojektować wiadomość?

Temat

Jest coś magicznego w Świętach, wszyscy to czujemy. Kolędy, wielki hit zespołu Wham! – Last Christmas w każdym kanale radiowym, dekoracje, grzane wino, świąteczna herbata (PS! Międzynarodowy Dzień Herbaty jest 15 grudnia! Przygotuj z tej okazji kampanię) i przede wszystkim czas spędzony z rodziną i przyjaciółmi. Czego chcieć więcej?

Oto kilka tematów wiadomości, którymi możesz się zainspirować:

  • Ho ho ho! Świąteczna zniżka od Mikołaja 🎅

  • Michael Bublé czy Mariah Carey?

  • Oto Twój prezent! 🎁

  • Coraz bliżej święta… 🧡

  • Szukasz inspiracji na świąteczne prezenty?

  • Nie ryzykuj. Daj sobie idealny prezent!

  • Prezenty last minute? Mamy dla Ciebie gotowe rozwiązania!

  • Brak pomysłów? Podaruj wybór!

  • 5 tematów do rozmowy przy świątecznym stole. 0 kontrowersji, 100% relacji.

Przygotowywanie komunikacji to nieodłączna część pracy marketerów. Naturalnym zatem jest, że czasami zmagają się oni z brakiem weny. Zdarza się też, że pracując nad tekstem nakładają wiele poprawek, a efekt w dalszym ciągu ich nie zadowala. Bywają także momenty, że pomysły, które wydają się doskonałe, ciężko przelać na papier, a stworzenie skutecznego emaila to nie lada wyzwanie.

GetResponse oferuje marketerom Kreator emaili AI z generatorem tematów AI. Narzędzia te zasilane są technologią GPT OpenAI, dzięki której w kilka sekund wygenerujesz wysoce konwertujące emaile oraz tematy wiadomości.

Tematy wiadomości wygenerowane przez generator tematów AI
Tematy wiadomości wygenerowane przez generator tematów AI od GetResponse

Przeprowadź testy A/B, aby wybrać najlepszy wariant.

Email od 8a.pl

Preheader

Możesz kontynuować wątek poruszony w temacie wiadomości lub dodać zachętę do zakupu np. informację o darmowym pakowaniu na prezent.

  • Temat: Już teraz kup świąteczne prezenty… 
  • Preheader: …i spędź więcej czasu z rodziną przed Świętami
  • Temat: Brak pomysłów? Podaruj wybór!
  • Preheader: Z kartą prezentową każdy wybierze prezent idealny
  • Temat: Nie ryzykuj. Daj sobie idealny prezent!
  • Preheader: Mikołaj nie zna Cię lepiej niż Ty sam!

Nagłówek oraz treść

Twoja wiadomość powinna wywoływać skojarzenie ze świętami i ich magią: wspólny wieczór przy kominku, rozpakowanie prezentów lub radość z bycia obok bliskich.

Popularne kolory wykorzystywane w kreacjach to: złoto, czerwony, żółty i zielony to dobry wybór.

Świąteczna paleta kolorów – Coolors

Zdjęcia produktowe powinny być odpowiednio ozdobione. Możesz nawet pokusić się o specjalną świąteczną sesję zdjęciową dla Twoich produktów.

Przykład komunikatu marketingowego od 31bits. Źródło: Pinterest

Wezwanie do działania

Czy CTA (Call to Action) powinno być krótkie i zwięzłe? A może lepiej, jeśli zastosujesz bardziej rozbudowaną wersję? Jest tylko jeden sposób, aby sprawdzić co działa lepiej: przetestuj swoje copy!

Rozważ poniższe opcje:

  • Zamów teraz z dostawą przed Świętami
  • Świąteczne zniżki – wszyscy je lubimy!
  • Odbierz swój bon Świąteczny!
  • Zostań pomocnikiem Mikołaja!
  • Świąteczne inspiracje, na które czekasz
  • Sprawdź co ukryliśmy pod Choinką!
  • Dzyń, dzyń, dzyń: Święta tuż tu

Przykłady kampanii świątecznych – inspiracje

Specjalnie na tę okazję przygotowaliśmy dla Ciebie gotowe pomysły, które wykorzystasz do promocji Twojej oferty oraz całej firmy – zarówno z okazji Mikołajek, Świąt Bożego Narodzenia. Zobacz, w jaki sposób za pomocą kampanii e-mail marketingowych, możesz zadbać o skuteczną promocję także swojej firmy.

Świąteczne szablony emaili, dostępne w koncie GetResponse

Przygotuj świąteczną kampanię marketingową w GetResponse ⤵︎

GetResponse to skuteczne narzędzie do kampanii mailingowych, tworzenia stron i automatyzacji marketingu. Wykorzystaj nasze funkcjonalności i twórz efektywne kampanie świąteczne.


Pomysł nr 1: klasyka, czyli zniżka na świąteczne zakupy

Musisz przyznać, że nic nie zachęca do pozostawienia pieniędzy w e-sklepie bardziej, niż atrakcyjny rabat lub inna oferta “nie do odrzucenia”. Właśnie dlatego, jedną z aktywności, które możesz wziąć pod uwagę, mogą stanowić e-maile zawierające kody zniżkowe na zakup wybranych produktów.

Email od etuo

Pomysł nr 2: gotowa lista, która ułatwi zakupy w Twoim sklepie online 

Święta to czas pełen radości, ale również wyzwań związanych z tym, czym obdarować najbliższe osoby. Spraw, aby Twoi odbiorcy mieli ułatwione zadanie – przekazując im w swoim wiadomościach zestawy gotowych inspiracji.

Email od Ochnik
Przykład komunikatu od Fossil

Pomysł nr 3: “Zamów do [data], a my dostarczymy Twoje zamówienie na [nazwa święta]”

Twoje kampanie promocyjne powinny zacząć się odpowiednio wcześniej. Oczywiście, im bliżej świąt, tym intensywniej powinieneś prowadzić działania marketingowe.

Wielu potencjalnych klientów może martwić się, czy ich zamówienia dotrą przed świętami. Możesz to wykorzystać i zachęcić ich do zakupu. Jak? Oferując bezpłatną wysyłkę na drugi dzień albo zrobić kampanię typu: „Zamów do [data], a my dostarczymy Twoje zamówienie na czas”.

Temat: ⌚ Zamów przed 14.00, żeby skorzystać z BEZPŁATNEJ dostawy na drugi dzień.

To prosta wiadomość, która zawiera zazwyczaj wykorzystywane elementy – kilka banerów, parę linków do dodatkowych ofert, pasek nawigacji i ikony społecznościowe.

Email od PUMA

Ta wiadomość powstała z myślą o spóźnionych klientach oraz osób, które jeszcze znalazły idealnego prezentu.

Kampania nie jest specjalnie skomplikowana i nie musi taka być. Po prostu przedstawia ofertę, która będzie doskonałą opcją, jeśli jeszcze nie kupiłeś prezentów dla bliskich.

Od razu przedstawia ofertę główną, czyli bezpłatną dostawę na drugi dzień, dzięki której zamówienie dotrze przed Świętami.

Poza ofertą główną, wspomniano o kilku ofertach dodatkowych, które specjalnie wyróżniono. Wyprzedaż, karty podarunkowe, przewodnik zakupowy i świąteczne FAQ – to ważne kwestie dla każdego, kto się spóźnił ze świątecznymi zakupami i musi teraz działać szybko.

Wszystkie składowe wiadomości wykorzystano skutecznie – kolejno: pole tematu, preheader i sekcja nad zgięciem strony informują o ofercie.

Dostarcza wartość, prezentując odbiorcy oferty, którymi może być szczególnie zainteresowany, np. karty podarunkowe, prezentowy przewodnik i wyprzedaż.


Pomysł nr 4: Nie śpij, bo przegapisz! Zaraz [nazwa święta] 

Chociaż świąteczne wyprzedaże trwają dość długo, wielu z nas ciężko jest znaleźć coś specjalnego dla siebie czy dla najbliższych. Dlatego marketerzy wysyłają po kilka przypominajek i ofert last-minute, w nadziei na konwersję, zanim wszyscy wyłączą komputery i zasiądą przy świątecznym stole.

A co, gdyby znaleźć sposób na to, żeby Twoja wiadomość była zupełnie inna niż reszta emaili z przypomnieniem? Otóż, jest taki sposób.

Przykład:

Od: Casper

Powiedzmy sobie szczerze, ta wiadomość nie wygląda jak inne, które można znaleźć w skrzynce. Jest to raczej coś, co widzisz, leżąc w łóżku – kiedy idziesz spać albo tuż po przebudzeniu. To grafika przypominająca ekran budzika w smartfonie.

Email od Casper, źródło: Reallygoodemails.com

Dlaczego to dobry pomysł?

Casper to marka materacy. I chociaż według niektórych to niespecjalnie ekscytujący temat, nie raz udało się im wyróżnić komunikacją marketingową.

To właśnie jeden z tych przypadków. Co mi się podoba w tej wiadomości, to to, że doskonale pasuje do ich oferty. Materace, budzik, kilka alarmów ustawionych, żeby nie przegapić ważnej daty i wreszcie kod rabatowy: SLEEPIN.

Email jest stosunkowo krótki i od razu informuje, że możesz zrobić zakupy online bez wychodzenia z łóżka.


Pomysł nr. 5: prezent, który ucieszy użytkowników Twojej strony 

Święta to gorący okres, zarówno dla marketerów, jak i dla klientów. Wielu z nas wraca do tradycyjnych metod i tworzy listy spraw do załatwienia na kartce.

Chcesz zachęcić odbiorców do zakupów, a dodatkowo zbudować silną więź pomiędzy nimi a Twoją marką? Zanim zaproponujesz zakupy – daj im prezent!

Jak możesz to wykorzystać jako marketer? Przygotuj na przykład listę rzeczy do robienia, którą Twoi odbiorcy z przyjemnością wykorzystają.


Pomysł nr. 6: życzenia z okazji Świąt i Nowego Roku

Pamiętaj, że nie wszystkie komunikaty muszą skupiać się na realizowaniu celów biznesowych. Święta to również świetna okazja, aby tak po prostu – przekazać Twoim odbiorcom szczere i niczym niewymuszone życzenia.

Email od Reserved

Pomysł nr 7: poświąteczne “czyszczenie magazynów”

Czy koniec świąt musi oznaczać koniec okazji sprzedażowych? Wcale nie! Ostatnim z naszych pomysłów, który pozwoli Ci “wycisnąć” z tego czasu maksimum biznesowych korzyści, są oczywiście komunikaty informujące o trwających wyprzedażach.

Email od Morele

Każdy z wyżej wymienionych pomysłów może zostać użyty samodzielnie lub w ramach bardzo rozbudowanych kampanii marketing automation, a także – uzupełniony o wiadomości SMS, które zdecydowanie podniosą skuteczność Twoich działań.

Skoro już dysponujesz taką wiedzą, to z pewnością żal byłoby jej nie wykorzystać – również przy działaniach promocyjnych z okazji Świąt. Z uwagi na swoją mocno okrojoną formę (maksymalnie 160 znaków na 1 wiadomość lub tylko jeden obrazek), omawiane SMSy sprawdzą się idealnie do przekazywania krótkich oraz zwięzłych informacji o:

  • Promocjach z okazji Mikołajek i Świąt Bożego Narodzenia.

  • Poświątecznych wyprzedażach.

  • Okazjach i ofertach na Sylwestra.

Podpowiedź: wiadomości SMS stanowią idealny nośnik komunikatów tekstowych oraz graficznych, które mogą działać “w pojedynkę”, ale także idealnie uzupełniają szerzej zakrojone akcje promocyjne – wykorzystujące chociażby maile czy powiadomienia z aplikacji.

Spójrz tylko, w Mikołajki wiele firm postanowiło poinformować mnie o swoich działaniach marketingowych.

Działania marketingowe w dniu 06.12 – Wolt, Apple, BathBodyWorks, Burger King

Postaw na marketing automation, aby działać szybciej i efektywniej.

W skutecznej promocji liczy się umiejętne reagowanie w odpowiednim czasie oraz miejscu, a także właściwe wykorzystanie posiadanych zasobów, w tym: czasu, pieniędzy i ludzi. We wszystkich tych aspektach pomoże Ci narzędzie do marketing automation, dzięki któremu raz wdrożone i zaplanowane aktywności będą przeprowadzane w sposób automatyczny.

Dzięki marketing automation możesz m.in.:

  • Zaplanować i przeprowadzić wysyłkę sekwencji świątecznych wiadomości e-mail i SMS.

  • Reagować w czasie rzeczywistym – wysyłając komunikaty, które stanowią odpowiedź na konkretne aktywności Twoich użytkowników (np. wysyłać przypomnienia o porzuconym koszyku, motywować do szybkiego sfinalizowania transakcji za pomocą kodów rabatowych, generować dynamiczne zniżki na wybrany asortyment itp.).

  • Realizować nawet bardzo rozbudowane i skomplikowane kampanie marketingowe – łączące w sobie różne kanały, źródła, a nawet różne typy odbiorców.

Mamy dla Ciebie scenariusz świątecznej kampanii marketingowej!

Święta Bożego Narodzenia to intensywny okres dla wszystkich sprzedawców. Większość z nich prowadzi kampanie marketingowe, często i gęsto zalewając skrzynki pocztowe klientów ofertami promocyjnymi.

Właśnie dlatego w tym roku masz zamiar zrobić coś innego. Zamiast zgadywać, co Twoi odbiorcy chcieliby kupić, tę kampanię przeznaczysz na bardziej stargetowane podejście.

Będziesz wysyłać wiadomości z rekomendacjami produktowymi do klientów w oparciu o ich wcześniejsze zakupy.

Liczysz na wysłanie mniej wiadomości, ale za to bardziej trafnych, co powinno zaowocować wysokim współczynnikiem konwersji.


Podsumowanie

Największymi wygranymi świątecznego wyścigu będą nie tylko te firmy, które są w stanie poradzić sobie z większą liczbą zapytań od klientów i zamówień. Zwyciężą te sklepy, które skutecznie przyciągną uwagę odbiorców i przekonają ich, że prezenty powinni kupić właśnie u nich.

Mamy nadzieję, że ten artykuł dostarczył Ci wiedzy oraz inspiracji, które z powodzeniem wykorzystasz w ramach działań marketingowych. Aby te informacje jeszcze lepiej utrwaliły się w Twojej pamięci – pozwól, że zrobimy sobie krótkie podsumowanie. 

Otóż, do kampanii, które odpowiedzą za budowanie zasięgów, zaangażowania, a przede wszystkim sprzedaży, możesz wykorzystać takie narzędzia, jak: e-mail marketing, marketing automation, formularze i pop-upy, SMS marketing oraz social media. Ich umiejętne wykorzystanie pozwoli Ci na wygenerowanie znacznych przychodów w okresie świątecznym, a także stworzenie solidnych fundamentów pod kolejne aktywności, które będziesz realizować w kolejnym roku. 

Potrzebujesz jeszcze więcej ciekawych informacji, które wykorzystasz świątecznej, jak i regularnej promocji Twojej firmy w sieci? Zajrzyj na blog GetResponse, gdzie czeka na Ciebie ogromna dawka wiedzy, porad i wskazówek. 

Planer Marketera – kalendarz marketingowy

Pełen inspiracji poradnik marketingowy w formie kalendarza, który pomoże Ci w znalezieniu najlepszych okazji marketingowo-sprzedażowych, planowaniu oraz tworzeniu kampanii.

POBIERZ

Paula Szulc
Paula Szulc
Marketing Manager - Poland w GetResponse. Kreatywna dusza, pełna pomysłów, które następnie przelewa na różne formy content marketingu. Freak organizacji, planowania i tabelek, nierozłączna z kalendarzem. W GetResponse odpowiedzialna za kreacje contentowe na rynek polski. Łącząc pasje i umiejętności prowadzi projekt Planer Marketera, czyli kalendarza marketingowego, w którym zawarte są setki okazji marketingowych oraz świąt nietypowych, a także szereg inspiracji na kampanie.
Share