Strategia marketingowa wdrożona, znasz założenia biznesowe Twojej firmy na nowy rok. Już teraz działasz według planu, realizujesz zadania marketingowe i masz świadomość, na jakie okazje handlowe musisz się szczególnie przygotować.
Ale czy na pewno wiesz o wszystkich okazjach marketingowo-sprzedażowych, które możesz wykorzystać?
Mamy dla Ciebie Planer Marketera od GetResponse, zawierający aż 819 okazji marketingowo-sprzedażowych.
819 okazji marketingowych!
Pełen inspiracji poradnik marketingowy w formie kalendarza, który pomoże Ci w znalezieniu najlepszych okazji marketingowo-sprzedażowych, planowaniu oraz tworzeniu kampanii w 2024 roku. Dodatkowo, dzięki niemu zdobędziesz i poszerzysz wiedzę na temat online marketingu.
➡︎ Znajdziesz w nim szereg wskazówek do tworzenia kampanii marketingowych, zarówno tych na dużą skalę, jak i spontanicznych aktywności marketingowych do komunikacji z odbiorcami.
➡︎ Planer będzie nieoceniony przy planowaniu i tworzeniu efektywnych kampanii, które pomogą zbudować wizerunek Twojej firmy, edukować Twoich odbiorców, wzmocnić relacje z klientami – i ostatecznie zwiększyć zyski.
➡︎ Pomoże Ci opracować strategię marketingową, zaplanować działania i aktywności reklamowe. To narzędzie, które pomaga marketerom w planowaniu, monitorowaniu i dostosowywaniu działań marketingowych, aby osiągnąć zamierzone cele.
Aby dostarczyć Ci jeszcze więcej inspiracji, stworzyłam dla Ciebie kompleksową instrukcję, która pomoże Ci maksymalnie wykorzystać wyżej wspomniany Planer (kalendarz marketingowy).
W artykule znajdziesz:
- 💡 pomysły, jakie działania możesz zaplanować wykorzystując okazje marketingowe.
- 💪 wskazówki, jak korzystać z zawartych w Planerze informacji.
Planer Marketera – Twój kalendarz marketingowy
Planer Marketera (kalendarz marketera) to przewodnik z inspiracjami do tworzenia działań i kampanii marketingowych – zarówno tych na dużą skalę (mam na myśli wielokanałowe kampanie marketingowe), jak i spontanicznych aktywności marketingowych do komunikacji z odbiorcami.
Stworzony został w formie poradnika, którego ważną częścią jest kalendarz marketingowy przedstawiający okazje marketingowo-sprzedażowe. W Planerze znajdziesz również artykuły i poradniki związane z online marketingiem.
Co znajdziesz w Planerze Marketera 2024?
819 okazji marketingowo-sprzedażowych z podziałem na 12 miesięcy, w tym:
- warte uwagi okresy sprzedażowe,
- kalendarz marketingowy z nietypowymi świętami,
- sezonowe wydarzenia i okazje handlowe,
- kalendarz dni wolnych oraz długich weekendów,
- spis najważniejszych świąt i okresów handlowych w Polsce,
- informacje o najważniejszych wydarzeniach sportowych w 2024
40 artykułów o narzędziach marketingowych z wyjaśnieniem pojęć, podzielonych na 9 kategorii:
- budowa listy kontaktów, lejki konwersji, email marketing, marketing automation, AI, marketing w ecommerce, strony internetowe, landing pages, webinary
50 pomysłów, jak wykorzystać Planer Marketera
56 wzmianek o miesiącach tematycznych (jak np. Movember)
21 pomysłów na kampanie z okazji najważniejszych świąt marketingowo-sprzedażowych, podzielonych na kwartały
Wskazówki na 4 kwartały roku
BONUS – raport Email marketing w liczbach
Plik ICS do pobrania, który pozwoli zsynchronizować okazje z Planera z kalendarzami Google lub Apple za pomocą jednego kliknięcia.
Miejsce na własne notatki
Pobierz Planer Marketera, za darmo! ⤵︎
Kto stworzył Planer?
Wydawcą Planera Marketera jest GetResponse – polska platforma do email marketingu i zarządzania kampaniami online, oferująca skuteczne narzędzia do kampanii mailingowych, tworzenia stron i automatyzacji marketingu.
Jak korzystać z Planera Marketera?
Skupmy się na trzech filarach, które towarzyszyły nam przy tworzeniu Planera:
INSPIRACJA – Zainspiruj się Planerem i stwórz działania, które przyniosą Twojej firmie rozwój.
EDUKACJA – Bądź na bieżąco z nowościami w online marketingu. To pomoże Ci w Twoich aktywnościach.
DZIAŁANIE – Skorzystaj z podanych przez nas inspiracji oraz materiałów edukacyjnych – i DZIAŁAJ!
Okazje oraz wiedzę z artykułów zawartych w Planerze Marketera możesz wykorzystać do przeprowadzenia wielu działań marketingowych. ⤵︎
Co więcej, czeka na Ciebie także BONUS – raport Email marketing w liczbach. ⤵︎
Informacje o najważniejszych świętach oraz okazjach sezonowych w jednym miejscu
W Planerze znajdziesz spis najważniejszych okazji marketingowych. Ponadto, zamieściliśmy informacje o dniach wolnych oraz długich weekendach w 2024 roku.
Gotowe pomysły na kampanie marketingowe
W Planerze Marketera 2024 znajdziesz wskazówki dedykowane poszczególnym kwartałom oraz gotowe pomysły na działania marketingowe z okazji najważniejszych świąt handlowych.
Artykuły o online marketingu
Marketing jest dziedziną, która nieustannie się zmienia. Wiemy to doskonale, dlatego chcemy, aby nasi odbiorcy byli na bieżąco ze wszystkimi możliwościami zastosowania narzędzi online marketingowych.
Na przykład:
Prowadzisz małą firmę, rozpoczynasz przygodę z email marketingiem lub chcesz rozwinąć swoje działania w tym zakresie. Super!
“Ale co dalej? Po co mi to? Czy ja na pewno tego potrzebuje? To chyba trochę za trudne…” 🤔
Takie myśli zapewne również Ci towarzyszą.
Dlatego przychodzimy z pomocą i w kalendarzu marketingowym zamieszczamy materiały, które pomogą Ci w rozpoczęciu działań online marketingowych. W artykułach znajdziesz podpowiedzi, jak sprawić, aby wskaźniki marketingowe oraz wyniki sprzedaży poszybowały w górę. Przekonaj się, że to nic skomplikowanego!
W Planerze czekają na Ciebie również artykuły m.in. z zakresu marketing automation, lejków konwersji, stron internetowych czy webinarów.
Jakie działania możesz wykonać, korzystając z Planera Marketera?
Na początek przedstawię pojedyncze aktywności marketingowe, które możesz zrealizować. Następnie zbierzemy wiedzę w całość i na końcu wykorzystamy ją do zaplanowania działań i do stworzenia dużej kampanii marketingowej.
Aby jeszcze lepiej zwizualizować dane działania, będziemy posługiwać się przykładami wybranych okazji.
To co? Zaczynamy?
Nie masz jeszcze u siebie Planera? No to hop! ⤵︎
➡ Włącz do swoich działań email marketing
Email marketing to doskonałe narzędzie i kanał do dzielenia się ze swoimi odbiorcami aktualności dotyczącymi Twojej firmy. Dzięki niemu, możesz zaprezentować swoją ofertę, wysłać spersonalizowaną wiadomość czy budować relacji z klientami.
➡ Email prezentujący Twoją ofertę
💬 Plan kampanii na Dzień Języka Hiszpańskiego i Angielskiego
Wyobraź sobie, że jesteś nauczycielem języka angielskiego.
Przyjmijmy, że:
- Prowadzisz firmę oferującą kursy nauki języka angielskiego
- Zależy Ci na zdobyciu większej ilości klientów
- Chcesz dotrzeć z ofertą do szerszego grona odbiorców
- Chcesz, aby dotychczasowi odbiorcy Twoich komunikatów stali się Twoimi klientami
Mała uwaga:
Pamiętaj, że wszystkie działania, o których przeczytasz możesz swobodnie edytować, zmieniać, stosować nie tylko w czasie wybranych okazji. Okazje mają służyć jako inspiracje i motywatory do działania! Dopasuj swoje działania do charakteru Twojej firmy.
📋 PLAN DZIAŁANIA:
KROK 1. Otwieramy Planer Marketera
KROK 2. Wybieramy okazję z kalendarza marketingowego:
Moja propozycja:
Email nawiązujący do okazji marketingowej jaką jest 23 kwietnia – Dzień Języka Hiszpańskiego i Angielskiego
Przyjmijmy, że prowadzisz już działania online marketingowe i masz już zbudowaną pewną bazę odbiorców. Tworzymy więc dla nich emaila.
KROK 3. Cel działania: Poinformowanie klientów o rozpoczęciu zapisów na Twój kurs językowy oraz zachęcenie ich do wzięcia w nim udziału.
KROK 4. Wybierz wzór emaila. W GetResponse mamy ogromną ilość szablonów, którą możesz dowolnie edytować.
O czym będzie email?
- 🏆 Przedstawisz korzyści płynące z nauki języka
- 📢 Poinformujesz, że otwierasz zapisy na Twój kurs
- 👋 Krótko przedstawisz swój kurs językowy
- 🎯 Dodasz w emailu CTA, który przekieruje odbiorcę do strony z ofertą kursu
KROK 5. Stwórz treść i wyślij email.
P.S.: Podobna okazja czeka na Ciebie 26.09.2024 w Europejski Dzień Języków.
❗ Uwaga od autora:
Jeżeli dopiero rozpoczynasz przygodę z email marketingiem i nie masz jeszcze zbudowanej bazy odbiorców, wykorzystaj do tej samej okazji i działań landing page (czyli stronę docelową).
Informacje jak to zrobić, znajdziesz w następnym punkcie: 2. Przygotuj landing page.
➡︎ Pamiętaj, że prowadzenie biznesu online powinno rozpocząć się od zaprezentowania światu swojej firmy i oferty! Do tego przyda Ci się strona internetowa, którą możesz zrobić sam w kreatorze stron GetResponse.
📬 Działania marketingowe z okazji Dnia Listonosza
W poszukiwaniu inspiracji natrafiłam na kilka przykładów, które prezentują ciekawe wykorzystywanie okazji/świąt do działań marketingowych.
Poniżej znajdziesz przykłady wykorzystania nietypowych świąt w komunikacji email marketingowej, które mogą Cię zainspirować do wdrożenia takich aktywności w Twojej firmie.
Zacznijmy od Payback i Dnia Listonosza – jak widzisz święto to, nie jest zarezerwowane tylko dla Poczty. 📬
PS. Te terminy mogą Ci się przydać:
- 16.02.2024 – Dzień Listonoszy i Doręczycieli Przesyłek
- 09.10.2024 – Międzynarodowy Dzień Pisania Listów
Wszystkie te okazje znajdziesz w Planerze Marketera 2024.
🍸 Kampania z okazji Dnia Polskiej Wódki
No to może coś dla sklepów e-commerce. Spójrz, jak Miler Spirits wykorzystał Dzień Polskiej Wódki.
Ale to nie wszystko! Zapewne wiesz, że warto integrować działania w różnych kanałach marketingowych. Tego samego dnia, MILER Spirits poinformowało również o swoich nowościach za pośrednictwem Facebooka:
Dzień Polskiej Wódki przypada na 13.01.2024.
To, jak i podobne święta możesz wykorzystać. Kilka przykładów:
- 🥃 Dzień Whisky – 18.05.2024
- ☕ Międzynarodowy Dzień Herbaty
21.05.2024 (oficjalne) oraz 15.12.2024 (nieoficjalne)
- 🍻 Międzynarodowy Dzień Piwa i Piwowara – 02.08.2024
- 🥂 Dzień Prosecco – 13.08.2024
- ☕ Dzień Kawy
29.09.2024 oraz Światowy Dzień Kawy – 01.10.2024 (to aż dwie możliwości do świętowania!)
A może teraz coś z innej branży? 🤔 Chcesz zaprezentować światu np. nowy model roweru, który zawitał w Twojej ofercie? Możesz połączyć to z:
- Światowym Dniem Roweru – 03.06.2024
- Światowym Dniem bez Samochodu – 22.09.2024
- Międzynarodowym Świętem Roweru – 24.10.2024
➡ Email z wyjątkową ofertą
☕ Kampania z okazji Dnia Kawy i 📦 Dnia Darmowej Dostawy
Skoro o kawie była mowa.. wróćmy do tego tematu. Przy okazji postanowiłam zostać detektywem i sprawdzić, jak Dzień Kawy został wykorzystany w komunikacjach marketingowych.
JOKR wykorzystało Dzień Kawy do prezentacji oferty i przygotowało promocję.
Co prawda, następny przykład pochodzi ze sklepu, który ma w swojej ofercie kawę, ale wykorzystał zupełnie inne “święto” do prezentacji oferty. CoffeDesk postanowiło zorganizować Dzień Darmowej Dostawy!
Warto wiedzieć: Dzień Darmowej Dostawy nie ma konkretnego terminu w kalendarzu marketingowym. Zauważa się, że jest on niezwykle popularny na początku grudnia, co ma związek z zakupem prezentów na Mikołajki czy Święta Bożego Narodzenia. W tym przypadku przypadł on trochę wcześniej ponieważ CoffeeDesk postanowiło zorganizować go 19-20 listopada.
PS. Treść kodu na darmową dostawę mnie urzekła. 😊
📦 Dzień Darmowej Dostawy
Sprawdź, czym jest dzień darmowej dostawy, kiedy wypada oraz jak przygotować kampanię oferującą bezpłatną wysyłkę zamówienia.
Poświęćmy uwagę “smacznej kawusi” – spójrz, jak Dzień Kawy świętowany był w innych kanałach marketingowych i to nie tylko przez sklepy internetowe!
A wracając do e-commerce.. przykład od Media Markt na świętowanie Dnia Kawy.
Przygotowując kampanie marketingowe, nie zapomnij o zaktualizowaniu swojej strony internetowej o najnowsze informacje! Przykład – RTV EURO AGD. Co powiesz na kawę z dobrego, profesjonalnego ekspresu?
Zaktualizowana strona internatowa RTV EURO AGD o informacje dedykowane na Dzień Kawy:
Takie okazje marketingowe możesz również wykorzystać do stworzenia ciekawego artykułu na swojego bloga/stronę internetową:
Cóż mogę powiedzieć? Mogę jedynie życzyć smacznej kawusi przy planowaniu kampanii!☕
Do dzieła! Przygotuj działania z okazji Dnia Kawy!
KROK. 1 Stwórz na tę okazję email z wyjątkową ofertą. Zanotuj w Planerze swoje pomysły. Wykorzystaj do tego wersję online lub papierową.
KROK 2. Przejrzyj wskazówki marketingowe, które zawarte są w Planerze Marketera. Mogą Ci się przydać podczas planowania działań. 💡
KROK 3. Zacznijmy tworzyć emaila! Przejdź do edytora GetResponse i wybierz poniższy szablon:
Myślę, że ten nada się idealnie. 😊
Moja propozycja na temat emaila: Świętuj z nami Dzień Kawy! ☕ lub Smacznej kawusi! ☕ Pamiętaj o dodaniu CTA do strony ze ofertą specjalną.
Email gotowy do wysyłki, czas na zaktualizowanie strony internetowej. Jeżeli jeszcze jej nie posiadasz, możesz stworzyć ją w Kreatorze stron GetResponse.
Przejdź do Kreatora stron GetResponse i wybierz poniższy szablon:
To by było na tyle jeżeli chodzi o kawę. Przejdźmy zatem do innych, niekoniecznie oczywistych okazji.
🩵 Kampania z okazji Dnia Przyjaciela
Spójrz jak Karusek wykorzystał Dzień Przyjaciela w swojej komunikacji marketingowej. No powiedz, nie rozczula Cię ten widok?
No i powiedzenie „Jak pies z kotem” nabiera nowego znaczenia.
Międzynarodowy Dzień Przyjaźni będzie miał miejsce 30.07.2023.
PS. Takie lub podobne działania może wykorzystać w następujących terminach:
- 17.02 – Dzień Kota 🐈
- 08.08 – Dzień Kota (UK) 😻
- 1.07 lub 26.08 – Dzień Psa 🐕
➡ Email o nadchodzącej ofercie
🌴 Kampanie sezonowe
Nadchodzi wiosna oraz lato. Chcesz zachęcić do odwiedzenia Twojej strony, na której przedstawiasz najnowszą kolekcję dedykowaną na miesiące wiosenne lub letnie.
KROK 1. W Planerze Marketera znajdziesz stronę poświęconą najważniejszym okresom handlowym. W połowie marca, w sklepach sukcesywnie będą pojawiać się nowe kolekcje odzieżowe.
KROK 2. Wybierasz odpowiedni dzień i planujesz wysyłkę emaila, w którym przedstawisz 3 modele ze swojej kolekcji i dodasz przycisk CTA odsyłający do swojego sklepu internetowego, gdzie odbiorcy będą mogli zapoznać się z całą Twoją ofertą.
Emaile sezonowe można wykorzystać w przypadku zmieniających się pór roku oraz aktywności sportowych z nimi związanych. Latem będzie pożądany inny sprzęt sportowy niż w zimie. Wyjdź naprzeciw odbiorcom i przedstawiaj im gotowe oferty, dodatkowo prezentując korzyści z zakupu danego produktu.
Przykład:
Nadchodzą ciepłe dni – wiele osób zdecyduje się więc na korzystanie z roweru
Pomysł: Wyślij emaila do swoich odbiorców, w którym zaoferujesz sprzęt rowerowy i niezbędne akcesoria, które pozwolą im dbać o bezpieczeństwo (mowa tu o kaskach, ochraniaczach) oraz przydatne produkty jak np. butelka na wodę czy smar do łańcucha.
Przykładowe okazje, które możesz wykorzystać:
- 🚴♀ Dzień Roweru – 03.06.2024
- ☀️ “Majówka” – 1-3.05.2024 – idealny czas, aby spędzić go na świeżym powietrzu
- 🌴 Lipiec – sierpień – Trwające wakacje, wykorzystaj sezon urlopowy i ciepłe dni, zachęcając odbiorców do aktywnego spędzania czasu
- 🚴♂ Dzień bez samochodu – 22.09.2024. Zaproponuj akcję: “WSIĄDŹ NA ROWER!”
I wiele, wiele więcej! Jedyne, co nas ogranicza, to nasza wyobraźnia!
🎅 Kampania marketingowa z okazji Mikołajek
Innym przykładem działań z okazji nadchodzących okazji to np. Mikołajki – 06.12.2024.
Podczas świąt takich jak Dzień Matki, Dziecka, Chłopaka itp. oraz podczas okresów sezonowych doskonale sprawdzą się:
- 🎁 gotowe gotowe listy prezentów,
- 🥧 przepisy na świąteczne dania,
- 👗 gotowe zestawy kreacji sylwestrowych,
- 🗒 lista spraw do załatwienia,
- 📋 arkusze dotyczące podsumowania roku i planowania postanowień noworocznych,
- 🔖 różnego rodzaju vouchery prezentowe.
Wykorzystaj to do przedstawienia oferty.
Prowadzisz platformę internetową, firmę z usługami lub sklep, w którym nie posiadasz produktów fizycznych? Nic straconego! Zaadaptuj powyższe pomysły do swojej firmy.
Spójrz tylko, jak w Mikołajki wiele firm postanowiło poinformować mnie o swoich działaniach marketingowych.
Jak widzisz – na takie okazje wykorzystywane są różne kanały marketingowe. Emaile o ofercie specjalnej, kampania SMS czy powiadomienia w aplikacji.
Nie prowadzisz kampanii SMS? Wprowadź takie działania do swojej komunikacji marketingowej. Dowiedz się więcej o SMS marketingu. Mamy dla Ciebie ciekawy artykuł: SMS Marketing: definicja, strategia, przykłady. 📲
➡ Email edukacyjny
Edukacja odbiorców to bardzo ważna rzecz, o której wiele firm niestety zapomina. Ludzie lubią poznawać nowe rzeczy, są ciekawi świata.
Content edukacyjny może ich nie tylko zachęcić do skorzystania z Twojej oferty, pomóc w budowaniu zaufania do marki, ale również sprawić, że staną się oni zaangażowanymi odbiorcami Twoich treści, a w konsekwencji stałymi klientami.
Możesz ich edukować za pośrednictwem bloga, poradników w postaci plików PDF do pobrania, infografik, webinarów i wielu, wielu innych. Możliwości są ogromne.
Pamiętaj, że potrzeba czasu, aby odbiorcy Twoich treści zaufali Ci i zdecydowali się skorzystać z Twojej oferty. Musisz ich do siebie przekonać.
Świetnym rozwiązaniem jest regularna publikacja treści na Twoim blogu, social mediach i comiesięczna wysyłka newslettera do Twoich odbiorców z linkami do nowych materiałów. Budujesz dzięki temu zaufanie do swojej marki i przekazujesz merytoryczne materiały wysokiej jakości. Co za tym idzie, odbiorcy treści mogą stać się nie tylko Twoimi czytelnikami, ale również i klientami.
🍰 Kampania z okazji Światowego Dnia Pieczenia oraz Dnia Piekarzy i Cukierników
Przykład:
Prowadzisz e-commerce. W swoim asortymencie posiadasz produkty, które pozwolą od A do Z upiec ciasto i je udekorować. Dodatkowo, prowadzisz bloga o tematyce cukierniczej, na którym dzielisz się przepisami.
KROK 1. POMYSŁ
Postanawiasz stworzyć coś specjalnego dla czytelników i klientów – na przykład poradnik z przepisami na ciasta/wypieki urodzinowe. Poradnik będzie zawierał cenne wskazówki, które nigdy wcześniej nie zostały opublikowane na Twoim blogu. Dodatkowo, przedstawisz w poradniku, które produkty z Twojej oferty warto wykorzystać do opisanych działań.
KROK 2. DZIAŁANIA MARKETINGOWE:
Poradnik w formie artykułu na blogu opublikujesz w popularne święto w branży cukierniczej. Jedną z form promocji premiery artykułu będzie dedykowany email, w którym CTA będzie odsyłało do zapoznania się z artykułem.
KROK 3. Przejdźmy zatem do kalendarza marketingowego i wybierzmy okazję.
Przedstawię to na przykładzie święta z maja, 17 oraz 21 maja występuje Światowy Dzień Pieczenia. To nie błąd – jest on świętowany dwa razy. Efekt? To podwójna okazja to działań marketingowych!
KROK 4. Czas na stworzenie emaila!
Co powiesz na tak pysznie wyglądający szablon? 🍰
Pamiętaj, że zdjęcia i treść możesz w dowolny sposób edytować.
Alternatywa? Okazja z marca: Dzień Piekarzy i Cukierników – 15.03.2024
Pamiętaj, że materiały contentowe przyciągają również leady (potencjalnych klientów). Możesz wykorzystać takie materiały jako tzw. lead magnety, które będą promowane w taki sposób, aby rzeczywiście rozbudowywać bazę odbiorców.
Co więcej, odbiór wizualny Twoich kreacji ma ogromny wpływ na to czy zwrócić uwagę potencjalnego klienta. Bądź profesjonalny – jeżeli jeszcze nie posiadasz strony internetowej, możesz ją stworzyć w Kreatorze stron GetResponse. Jeden z szablonów strony www dla branży cukierniczej prezentuje się następująco:
➡ Przygotuj landing page
🇬🇧 Działania z okazji Dnia Języka Angielskiego
Co to jest landing page?
To pojedyncza strona internetowa, która ma zazwyczaj realizować tylko jeden cel. Landing pages są zazwyczaj projektowane tak, aby internauci wykonali jedną określoną akcję, np. zapisali się do listy mailingowej, pobrali e-book lub zarejestrowali się na webinar. I w tym właśnie tkwi ich skuteczność.
Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o landing page oraz różnicach między stroną www a stroną docelową to zapoznaj się z materiałami ze strony 14 z Planera całorocznego.
CEL: Naszym celem jest, aby odwiedzający tę stronę zapisali się na listę zainteresowanych kursem językowym i pozostawili Ci swój adres email, abyś mógł się z nimi skontaktować.
Pamiętasz, jak w 1 punkcie mówiłam, że możesz stworzyć emaila z okazji Dnia Języka Angielskiego? Idźmy dalej i wyjdź do nowych odbiorców. Stwórzmy landing page, aby pozyskać nowe kontakty.
Do dzieła:
KROK 1. Stwórz landing page
KROK 2. Wybierz szablon
KROK 3. Edytuj stronę i uzupełnij ją informacjami o Twoim kursie językowym. W miejscu “Sign up for our newsletter to get access” zachęć odbiorców do działania – w tym wypadku zapisu na Twoją listę mailingową. Możesz na przykład użyć zwrotu: “Zapisz się na listę osób zainteresowanych kursem”.
KROK 4. Udostępnij landing page w social mediach
KROK 5. Sprawdzaj swoją listę i kontaktuj się z potencjalnymi klientami za pośrednictwem email marketingu.
WSKAZÓWKA! 💡
Do prowadzenia komunikacji z klientami możesz wykorzystać autorespondery.
Do prowadzenia komunikacji z klientami możesz wykorzystać autorespondery.
Co to jest autoresponder?
To zautomatyzowana sekwencja emaili zaprojektowanych z myślą o konwersji.
Autorespondery to wiadomości wysyłane automatycznie do subskrybentów w określonym czasie lub w oparciu o konkretne wydarzenie. Poprawne użycie autoresponderów może być niezwykle skutecznym i prostym elementem kompletnej strategii email marketingowej.
Możesz zaplanować, że każda osoba, która wyraziła zainteresowanie wyżej wspomnianym landing page i Twoim kursem, zaraz po zapisie otrzyma autoresponder z podziękowaniem za zapis oraz z ofertą i CTA do jej zakupu.
Innym, szerszym wykorzystaniem autoresponderów jest dłuższa kampania email marketingowa.
Przykład?
Osoba wyraża zainteresowanie Twoją ofertą, niezależnie od tego czy kupi Twój kurs czy nie. Być może chciała tylko sprawdzić, co masz do zaoferowania. Tak czy inaczej, posiadając jej adres email oraz zgodę na komunikację (to ważne!) wysyłasz jej 5 wiadomości email, rozłożonych w czasie, w ciągu miesiąca. W wiadomościach przedstawiasz korzyści płynące z nauki języka angielskiego.
💡 Pomysł
Korzyści płynące z nauki języka możesz przedstawić w emailach za pomocą ciekawej opowieści. Stwórz historię początkującego, który postanowił nauczyć się języka, podaj wskazówki, które pomogły mu w nauce, etapy nauki i przechodzenia przez kolejne poziomy znajomości języka. W ostatnim emailu przedstaw korzyści, które dzięki znajomości języka osiągnęła ta osoba.
🛒 Warto przeczytać: Jak zacząć sprzedawać w Internecie?
➡ Stwórz powitalny cykl automation
Osoby, które zapisały się na Twój landing page i wyraziły zgodę na komunikację marketingową mogą być również zainteresowane innymi treściami, które mogą od Ciebie otrzymać. Na przykład informacjami o organizowanym kursie języka angielskiego w innym terminie czy pozostałymi produktami z Twojej oferty.
W tym celu powitaj osoby, które zapisały się na Twoją listę kontaktów. Z naszych badań wynika, że email powitalny cieszy się ogromnym zainteresowaniem: średni wskaźnik otwarć wiadomości powitalnych jest na poziomie 86,03%, a średni wskaźnik kliknięć 24,69%.
Wykorzystaj moment, w którym subskrybenci są najbardziej zaangażowani i przygotuj cykl wiadomości, dzięki którym utwierdzą się w przekonaniu, że podjęli dobrą decyzję zapisując się na Twój newsletter.
KROK 1: Zaplanuj maile w ramach cyklu powitalnego
Cykl powitalny wcale nie musi być długi. Możesz zacząć od 3 wiadomości:
Mail powitany: przywitaj nowego subskrybenta. 👋
W treści możesz przedstawić korzyści wynikające z zapisu na listę. Możesz również umieścić w szablonie maila 2 CTA, za pomocą których będą mogli wybrać częstotliwość otrzymywanych wiadomość (np. raz w tygodniu lub raz na 2 tygodnie).
Możesz również przesłać link do ankiety i zachęcić użytkowników do odpowiedzi na kilka pytań, dzięki którym pozyskasz kluczowe informacje na temat ich zainteresowań i preferencji.
Mail prezentujący Twoją markę: przedstaw misję Twojej firmy. 📝
W drugim mailu możesz zaprezentować misję firmy. Utrwal odpowiedni wizerunek w oczach nowego subskrybenta. Koniecznie zwróć uwagę na wszystkie unikalne cechy, które wyróżniają Twoją firmę na tle konkurencji.
Mail prezentujący główny produkt lub usługę: przedstaw główny punkt oferty. 🎯
Przygotuj wiadomość poświęconą głównemu produktowi lub usłudze. W zwięzły sposób przedstaw kluczowe cechy i korzyści wynikające z jego wykorzystania. Możesz również zachęcić do przejścia na stronę produktu lub bezpośrednio do zakupu.
KROK 2: Stwórz cykl powitalny za pomocą Automation
Możesz stworzyć szablon od podstaw lub wykorzystać jeden z szablonów dostępnych w panelu.
Pierwsza wersja cyklu może zawierać wyłącznie podstawowe elementy. Z czasem możesz go rozbudować o dodatkowe warunki, akcje i filtry.
KROK 3: Przygotuj wiadomości w ramach cyklu
Po zaznaczeniu elementu przedstawiającego konkretną wiadomość w cyklu będziesz mógł wybrać przygotowany wcześniej szablon lub stworzyć nową wiadomość po kliknięciu w niebieski przycisk.
➡ Stwórz lead magnet
🧁 Poradnik z okazji Światowego Dnia Pieczenia
A okazję wykorzystaj do jego premiery.
Zaraz, zaraz.. Co to jest lead magnet?
Lead magnet to coś, co oferujesz za darmo, aby zachęcić odbiorców do dołączenia do bazy. Lead magnets to inaczej darmowe bonusy, bezpłatne materiały, które oferujesz w zamian za adres email.
Darmowe bonusy – czyli np. poradnik z świetnymi wskazówkami cukierniczymi i wyjątkowymi przepisami.
Przykład:
Wróćmy do Światowego Dnia Pieczenia opisanego wcześniej.
KROK 1. Zamiast blogposta, do którego wszyscy mają dostęp, stwórz poradnik w formie PDF z treścią, który będzie można pobrać w zamian za pozostawienie adresu email. Taki poradnik możesz na przykład promować za pomocą landing page (landing page został opisany w punkcie 2, jeżeli chcesz zaczerpnąć więcej informacji, wróć do niego 😊).
Jak to zrobić?
KROK 2. Stwórz lead magnet
KROK 3. Zaprojektuj landing page wraz z formularzem do pobrania poradnika. Poradnik za pomocą GetResponse możesz udostępnić do pobrania na dwa sposoby:
- Umieścić link do poradnika na stronie z podziękowaniem za zapis do listy (znaczna większość landing pages w GetResponse ma takie strony w zestawie szablonów i możesz je edytować w Kreatorze Landing Pages).
- Stworzyć wiadomość email, w której CTA będzie kierował do poradnika – i podłączyć ją do landing page jako autoresponder wysyłany zaraz po zapisie na listę.
KROK 4. Promuj landing page w swoich social mediach
KROK 5. Uaktywnij dodatkowy kanał promocji i dodaj dodatkowy formularz na swojego bloga, który będzie informował o poradniku i możliwości jego pobrania w zamian za pozostawienie emaila
Poniżej przedstawiam Ci wybrany przeze mnie szablon landing page wraz z formularzem, który możesz dostosować do swoich potrzeb i na którym możesz przedstawić korzyści płynące z pobrania Twojego poradnika.
Wisienką na torcie będzie sprawdzanie, ile leadów, dzięki temu dodało się do Twojej bazy.
P.S.: Lead magnet oraz dedykowane dla niego landing pages możesz zastosować w różnych branżach. W GetResponse czeka na Ciebie wiele różnych formularzy, tak aby każdy znalazł coś dla siebie.
➡ Komunikuj w social mediach!
Okazje marketingowe to świetny pretekst, aby stworzyć kampanię w social mediach lub dodać jednorazowy post. Wszystko zależy od Ciebie oraz od celu, jaki chcesz osiągnąć. Przyglądając się działaniom marketingowym wielu firm, wybrałam te, które z pewnością mogą Cię zainspirować do stworzenia kampanii marketingowych.
Weź pod uwagę, że wiele z tych działań znakomicie integruje się z innymi narzędziami marketingowymi, takimi jak email marketing, kampanie SMS, webinary.
Przejdźmy zatem do przykładów.
📨 Działania z okazji Międzynarodowego Dnia Pisania Listów oraz Dnia Pluszowego Misia 🧸
PODRĘCZNIKARNIA – wydawnictwo edukacyjnie jest świetnym przykładem, jak wykorzystywać okazje marketingowe w social mediach do swoich działań promocyjnych.
- 📨 Międzynarodowy Dzień Pisania Listów – 09.10.2024
- 🧸 Dzień Pluszowego Misia – 25.11.2024
Takie aktywności wraz z połączeniem email marketingu, webinarów oraz aktualizacji strony internetowej mogą przynieść znakomite efekty! Wybierz okazję, którą można świętować w Twojej branży i przygotuj ciekawą kampanię.
➡ Zorganizowanie akcji lub konkursu w mediach społecznościowych
🎲 Działania z okazji Dnia Gier Planszowych
A może coś dla fanów gier planszowych? 🎲
Konkursy oraz organizacja rozmaitych akcji w mediach społecznościowych (i nie tylko!) pozwalają na zaangażowanie do swoich działań potencjalnych klientów. To znakomita okazja do nawiązania z nimi relacji. Świetnie pokazuje to poniższy przykład:
Nasza Księgarnia – gry wykorzystała Dzień Gier Planszowych (10.10.2024) do zorganizowania konkursu dla swoich odbiorców. Pula nagród? Aż 25 gier!
Efekty?
- 207 reakcji
- 89 komentarzy
- 7 udostępnień
🛋 Post z okazji Dnia Spania w miejscach publicznych
No to teraz coś, dla fanów IKEI. Poniżej prezentujemy, jak Ikea wykorzystała Dzień Spania w miejscach publicznych, już w 2016 roku!
P.S. Takie święto znajduje się w Planerze Marketera 2024.
- Dzień Spania w Miejscach Publicznych (Polska) – 26.02.2024
- Dzień Spania w Miejscach Publicznych (USA) – 28.02.2024
➡ Prezentacja oferty, kampania w social mediach
To może teraz coś dla e-commerców? Many Mornings doskonale radzi sobie w komunikacji w social mediach.
🧛♂ Kampania marketingowa na Halloween
Przykład „straszneeeeej” promocji na Halloween (31.10.2024). Kreatywnie i pomysłowo!
Czy wspominałam już, że okazje marketingowe, można z powodzeniem wykorzystywać do tworzenia kampanii/działań społecznych? Nie? Bo na tym skupimy się na chwilę. Ale już teraz ponownie przykład od Many Mornings, który robi to dobrze!
No to, skoro jesteśmy przy Halloween, zatrzymajmy się na chwilę przy komunikatach od PlayStation Polska.
Tworząc kampanie marketingowe, pamiętaj o wykorzystywaniu, nie tylko jednego kanału komunikacji. Social media, strona www, newsletter do odbiorców, webinary – wielokanałowe kampanie marketingowe to strzał w dziesiątkę.
➡ Akcja społeczna
Wspomnieliśmy już o działaniach społecznych Many Mornings na Halloween. Spójrz, jaką kampanię przygotowali w październiku, który nazywany jest Miesiącem Świadomości Raka Piersi.
👩🦰 Światowy Dzień Walki z Rakiem Piersi
Światowy Dzień Walki z Rakiem Piersi jest 15.10.2024.
No to.. skoro było coś dla Pań, czas na Panów!
👨 MOVEMBER
Zacznijmy od postu w social mediach zamieszczonego przez Booksy – 29 października oraz zbliżającej się corocznej kampanii społecznej – MOVEMBER.
Świetnie wykorzystali to następnie w emailu przypominając o profilaktyce!
➡ Zorganizuj webinar
👓 Kampania z okazji Dnia Okulistyki
Przyjmijmy, że zajmujesz się marketingiem w klinice, która oferuje usługi medyczne z zakresu okulistyki lub prowadzisz e-commerce oferujący okulary.
Krok 1. Wybierz okazję – 9 maja – Dzień Okulistyki
Decyzja: Organizujesz webinar dotyczący profilaktyki, w którym będzie uczestniczył lekarz.
Wskazówka 💡
Artykuły, które mogą Ci się przydać przy organizacji webinaru, znajdziesz w sekcji “Przydatne materiały – Webinary”.
KROK 2. Spisz pomysły
- Przykładowy temat webinaru:
Jak dbać o oczy przy pracy z komputerem? – rozmowa z lekarzem
Coraz więcej osób spędza czas przed tzw. niebieskim ekranami (monitory, laptopy, telewizory, telefony komórkowe). Sytuacja związana z pandemią spowodowała, że wiele dzieci spędza obecnie przez komputerem dużo więcej czasu niż kiedykolwiek. Wiele osób rozpoczęło pracę zdalną i spędzają sporą część dnia przed komputerem. Profilaktyka to podstawa! Podkreśl to w swoich komunikatach.
Temat webinaru wybrany.
KROK 3. Zaplanuj i stwórz webinar
Dokładnie zaplanuj, jak ma wyglądać wydarzenie i jakie kwestie podczas niego poruszysz. Przygotuj też prezentację – pamiętaj, aby w każdym slajdzie dodać logo swojej marki.
KROK 4. Zaproś odbiorców na webinar:
- Wyślij email z zaproszeniem na webinar do swojej bazy kontaktów
- Udostępnij informacje o nadchodzącym webinarze w social mediach oraz innych kanałach, które wykorzystujesz do promocji. Pamiętaj o portalach, na których możesz za darmo umieścić swoje zaproszenie – takich jak Crossweb.
💡
Pomysł!
Podczas webinaru: (Jeżeli to klinika okulistyczna) – zaproponuj wizytę. Ludzie często boją się chodzić do lekarzy. Edukuj ich i zachęć, aby skorzystali z Twojej oferty. Przedstaw im korzyści płynące z profilaktyki.
🩺 Informacja o Światowym Dniu Pacjenta
Poniżej znajdziesz przykład organizacji webinarów nawiązującej do innej okazji. W tym przypadku do Światowego Dnia Pacjenta.
➡ Czas na połączenie wielu działań! Wielokanałowa kampania marketingowa
🌷Kampania z okazji Dnia Kobiet
Powiedzmy, że prowadzisz sklep m.in. z produktami do pielęgnacji twarzy. Jaka okazja może okazać się ciekawa dla Twojego biznesu?
Korzystając z kalendarza marketingowego – podpowiadam! 😊
OKAZJA: 8 marca – Dzień Kobiet
Dzień Kobiet – Być może prowadzisz firmę z produktami do pielęgnacji twarzy, jeżeli tak, to święto jest zdecydowanie warte Twojej uwagi!
Weź to pod uwagę!
Wiele osób rozpoczęło pracę i naukę zdalną, dzięki czemu nie poświęca czasu na dojazdy i może wykorzystać zaoszczędzony czas, aby zadbać o siebie i swoją cerę.
To świetna okazja do:
- Stworzenia kampanii edukacyjnej za pośrednictwem email marketingu
- Przeprowadzenia webinar u nt. pięlęgnacji twarzy
- Zaprezentowanie oferty Twojego asortymentu
- Przeprowadzenia kampanii w Social Media
- Stworzenia lead magnetu nt. pielęgnacji twarzy
Korzyści z przeprowadzonych działań jakie możesz zyskać:
- Edukacja obecnych klientów, którzy w konsekwencji zdecydują się zakupić Twoje produkty
- Prezentacja Twojej oferty szerokiemu gronu odbiorców
- Webinar – spotkanie się z Twoimi klientami „na żywo” i możliwość rozmowy
- Możliwość budowania relacji z Twoimi klientami
- Pokazanie swojej osoby jako właściciela/pracownika, prezentującego wiedzę o produkcie – i tym samym budowanie roli eksperta.
Klienci oczekują, że jeżeli coś sprzedajesz oraz promujesz, jesteś w tym ekspertem. I tak powinno być! Twoje produkty, jak i prezentowane przez Ciebie materiały, muszą być najwyższej jakości. Buduj markę! 🙂
Przygotowanie kampanii edukacyjnej
Okazja została wybrana. ✔
📋 Przechodzimy do planowania działań:
Jakie działania zastosujemy?
- Email marketing – przeprowadzimy kampanię edukacyjną za pomocą emaili
- Stworzymy lead magnet, który będzie zawierał treści z kampanii edukacyjnej
- Zorganizujemy webinar na temat pielęgnacji twarzy.
PLAN DZIAŁANIA:
KROK 1 ➡ Wyślesz 6 emaili edukacyjnych do swojej bazy kontaktów.
KROK 2 ➡ Ostatni z serii emaili będzie podsumowującym, zapraszającym na webinar nt. pielęgnacji twarzy.
KROK 3 ➡ Wypromujesz webinar w mediach społecznościowych, pokazując go osobom, które nie są w Twojej bazie.
KROK 4 ➡ Przeprowadzisz webinar.
KROK 5 ➡ Wyślesz do wszystkich uczestników webinaru poradnik, w którym będą znajdowały się wszystkie treści z sześciu wiadomości z kroku 1 – pamiętaj również o dodaniu czegoś ekstra, np. rabatu na zakupy w Twoim sklepie albo cennej poradzie dotyczącej pielęgnacji, która nie znalazła się w emailach edukacyjnych.
KROK 6 ➡ Poradnik posłuży również jako lead magnet dla potencjalnych odbiorców, którzy nie wzięli udziału w webinarze. Poradnik będzie mógł zostać pobrany w zamian za podanie adresu email w formularzu. Dzięki temu powiększysz swoją listę kontaktów.
Pamiętaj o dodaniu informacji o zgodach marketingowych!
KROK 7 ➡ Po tych działaniach będziesz obserwować, jak rośnie sprzedaż Twoich produktów.
Działanie 1: Przeprowadź kampanię edukacyjną za pośrednictwem email marketingu
Przygotuj zestaw 5-6 wiadomości email, które przekażą Twoim odbiorcom wiedzę o tym, jak dbać o cerę i ją pielęgnować.
Kampania edukacyjna może składać się z 6 emaili. Przykładowo:
📩 Email 1:
Powitanie, przedstawienie firmy i informacja, skąd pochodzą jej produkty; co masz do zaoferowania
📩 Email 2:
Wyjaśnienie – dlaczego pielęgnacja twarzy jest tak ważna, korzyści płynące z regularnej pielęgnacji twarzy
📩 Email 3:
Przedstawienie typów skóry i wskazówki, jak ją pielęgnować – cera normalna i wrażliwa
📩 Email 4:
Przedstawienie typów skóry i wskazówki, jak ją pielęgnować – cera mieszana i tłusta
📩 Email 5:
Wspomnienie, że Dzień bez makijażu jest świetną motywacją do rozpoczęcia regularnej pielęgnacji twarzy i przedstawienie produktów
📩 Email 6:
Zaproszenie na webinar
Działanie 2: Stwórz lead magnet
Wykorzystaj treści, które umieścisz w emailach i stwórz z nich poradnik w formie PDF, który wyślesz do uczestników webinaru po jego zakończeniu. Następnie poradnik wykorzystasz jako lead magnet i umieścisz na stronie internetowej z możliwością pobrania w zamian za adres email.
Działanie 3: Zorganizuj webinar
Webinar to świetna okazja do porozmawiania z Twoimi odbiorcami na żywo. Zdecydowanie warto z niego skorzystać!
- Wybierz datę webinaru
- Przygotuj treści, które chcesz poruszyć podczas spotkania
- Stwórz webinar w GetResponse
- Stwórz landing page z formularzem zapisu na webinar i udostępnij go w social mediach.
- Przeprowadź webinar (pamiętaj o jego nagraniu – w GetResponse masz oczywiście taką możliwość)
Po webinarze:
- Udostępnij nagranie webinaru wszystkim, którzy się na niego zapisali
- Udostępnij link do nagrania webinaru w swoich mediach społecznościowych
- Wyślij nagranie webinaru wszystkim, którzy się na niego zapisali. W tym samym emailu możesz wysłać poradnik, o którym wspominaliśmy w punkcie DZIAŁANIE 2.
- Udostępnij link do nagrania webinaru w swoich mediach społecznościowych
💡 Ciekawostka: Pamiętaj też, że nagranie webinaru możesz wykorzystać jako lead magnet. Umieść formularz zapisu na swojej stronie internetowej, gdzie po wypełnieniu go i podaniu adresu email, webinar zostanie wysłany do zainteresowanego za pośrednictwem emaila. To doskonały przykład zastosowania automatyzacji!
Tworzenie materiałów contentowych wymaga czasu. Wykorzystuj stworzone przez siebie materiały contentowe w stu procentach!
🎓 Przykład innej, przeprowadzonej kampanii edukacyjnej za pośrednictwem email marketingu możesz znaleźć tutaj: Land Cafe odnotowało 54% sprzedaży dzięki kampanii edukacyjnej.
Podsumowanie
Mam nadzieję, że zainspirowałam Cię do planowania i tworzenia działań marketingowych. Jak widzisz, okazji i możliwości do stworzenia ciekawych kampanii marketingowych jest wiele. Możesz wykorzystywać popularne święta handlowe jak: Dzień Matki czy Dzień Ojca (co ciekawe, tego samego dnia jest również Dzień Wędkarza, może warto to wykorzystać?) jak i mniejsze okazje.
Powodzenia w tworzeniu kampanii!
Pobierz Planer Marketera, za darmo! ⤵︎