[EN Version below]
Jesteśmy firmą technologiczną, która działa globalnie. Nasz produkt dostępny jest w 195 krajach i 26 wersjach językowych. Jednym z rynków, na których świadczymy nasze usługi jest rynek rosyjski. Otworzyliśmy biuro w Moskwie w 2013 i obecnie zatrudniamy tam 32 osoby.
W reakcji na rosyjską agresję:
- bardzo jasno określiliśmy nasze stanowisko
- zawiesiliśmy nową sprzedaż na terytorium Rosji
- rozpoczęliśmy wygaszanie wszystkich inicjatyw marketingowych w Rosji
- zorganizowaliśmy akcję charytatywną Biznes dla Ukrainy; w ramach tej inicjatywy udało nam zebrać się jak dotąd 250 000 PLN i przetransportować wyroby medyczne i lodówki do transportu krwi, które bezpośrednio wspomogły szpital we Lwowie (https://biznesdlaukrainy.pl/galeria).
14 marca otrzymaliśmy publiczny sygnał o komunikacie wysłanym na platformie Telegram w imieniu naszej firmy, sugerującym – wbrew naszemu stanowisku – kontynuację działań sprzedażowych GetResponse w Rosji.
W efekcie wywiązała się nieprzychylna nam dyskusja z oskarżeniami o hipokryzję czy auto-promocję w związku z naszą pomocą charytatywną dla Ukrainy. Chcemy przedstawić nasze stanowisko w obliczu tej krzywdzącej, jednostronnej narracji ponieważ uważamy, że nie tylko uderza ona w nasze dobre imię, ale może skutecznie zniechęcić innych przedsiębiorców do niesienia pomocy osobom poszkodowanym na Ukrainie.
W dniu 11 marca, bez naszej wiedzy i autoryzacji, jeden z pracowników uruchomił nieoficjalne konto używające logotypu naszej marki w serwisie Telegram, żeby wykorzystać je do promocji w rozesłanym przez siebie mailingu. Oświadczamy, że firma GetResponse nigdy nie posiadała oficjalnego konta w serwisie Telegram. Jednocześnie zaznaczamy, że ta krótka i nieautoryzowana obecność nie doprowadziła do jakichkolwiek sprzedaży czy zwiększenia przychodów naszej spółki. W reakcji na to zdarzenie, podjęliśmy decyzję o natychmiastowym zwolnieniu pracownika, który popełnił ten niedopuszczalny błąd. Konto na Telegramie zostało usunięte. Rozpoczęliśmy też wewnętrzny audyt naszych działań marketingowo-sprzedażowych aby przeciwdziałać podobnym przypadkom. Podtrzymujemy zakaz nowej sprzedaży w Rosji.
Chcielibyśmy wszystkich serdecznie przeprosić za opisany wyżej błąd. Nie zgadzamy się natomiast z nadawaniem błędom operacyjnym intencji zwiększania sprzedaży i całkowicie odrzucamy sugestię promowania się na naszej inicjatywie „Biznes dla Ukrainy”. Naszą intencją było, jest i będzie niesienie pomocy i zaproszenie innych firm do tego samego.
Zarząd spółki GetResponse
Statement
On March 14, we received information regarding a communication that was sent on Telegram on behalf of GetResponse, suggesting – contrary to the company’s position – the continuation of GetResponse sales activities in Russia.
As a result, an unfavorable discussion ensued with accusations of hypocrisy or self-promotion in connection with our charity aid to Ukraine. We present a summary and clarification of this incident in order to assert our primary concern — the welfare of the Ukrainian people and the continuation of Biznes dla Ukrainy.
GetResponse is a tech company operating globally. Our product is available in 195 countries and 26 languages. In 2013, GetResponse launched service in the Russian market and currently employs 32 Russian workers.
In response to the Russian aggression:
- We have suspended all new sales in Russia
- We stopped all marketing initiatives in Russia
- We organized the Biznes dla Ukrainy charity initiative which has raised PLN 250,000 so far and to transport medical devices and refrigerators for blood transport. These contributions have directly supported the hospital in Lviv (https://biznesdlaukrainy.pl/galeria).
On March 11, without our knowledge or authorization, one of our former employees launched an unofficial Telegram account using GetResponse’s logo and distributed a message to Russian-language subscribers. (GetResponse has never had an official Telegram account.)
This short-lived and unauthorized communication did not lead to any sales or increase in our company’s revenues. In response to this incident, we immediately dismissed the employee who made this unacceptable mistake. The Telegram account has been deleted. We have launched an internal audit of our marketing and sales activities to prevent anything similar from happening and to ensure that all further activities are banned in the Russian market. We are maintaining a ban on new sales in Russia.
We would like to apologize for this error. The goal of the Biznes dla Ukrainy initiative was and remains to encourage and make it easier for entrepreneurs to support Ukraine and definitely not to engage in self-promotion.
Our intention has always been to help those in need and to encourage other companies to do the same.
GetResponse Management Board