Email marketerzy wciąż zadają sobie to samo pytanie: kiedy jest najlepsza pora
na wysłanie wiadomości? Jest sporo dość ogólnych danych na ten temat.
W celu przygotowania kampanii email marketingowej, która wygeneruje wysokie wyniki, warto się upewnić czy masz opanowane podstawy email marketingu. Pomoże Ci w tym artykuł: Email marketing dla początkujących.
W GetResponse cały czas badamy to zagadnienie. Jednak najlepsza odpowiedź na to pytanie “Kiedy wysyłać maile” brzmi: to zależy – od Twoich subskrybentów, branży (np. email marketing w branży kosmetycznej i email marketing w branży nieruchomości to dwie zupełnie różne bajki) i wielu innych czynników. Jeśli myślisz, że to kiepska wiadomość, zastanów się raz jeszcze. Tak naprawdę to świetna nowina, a to dopiero początek.
Najlepsza pora na wysłanie emaila
Planowanie czasu wysyłki newsletterów to kwestia indywidualna dla każdego subskrybenta. Ludzie sprawdzają pocztę o różnych godzinach, na różnych urządzeniach i w trakcie wykonywania zupełnie różnych czynności. Niektórzy robią to na smartfonach jeszcze przed wstaniem z łóżka (dopóki nie urodziłam dziecka, sama byłam jedną z nich ;)). Niektórzy sprawdzają skrzynkę email przy komputerze w pracy. Jeszcze inni robią to wieczorem, kiedy ich dzieci już słodko śpią. I tak dalej, i tak dalej. Jedno jest pewne. Wszyscy żyjemy według własnych przyzwyczajeń i rytmu dnia, którego się trzymamy. Ale równocześnie bardzo różnimy się od siebie.
Nie lada wyzwanie stanowi więc uwzględnienie tych wszystkich czynników i wzięcie pod uwagę różnych nawyków odbiorców podczas planowania wysyłki wiadomości do dużych grup subskrybentów.
Nie zaskoczę Cię stwierdzeniem, że gdyby to było możliwe, Twoje wyniki znacznie by się poprawiły.
Teraz możesz to zrobić. Kluczem do sukcesu jest…
Optymalizacja czasu wysyłki
W ciągu ostatnich kilku miesięcy w GetResponse przeprowadziliśmy badania, które miały na celu sprawdzenie, jak odpowiedni czas wysyłki wpływa na zaangażowanie odbiorców kampanii mailingowych.
To, co odkryliśmy, nie było specjalnie zaskakujące. Jeśli jesteś w stanie sprawdzić, kiedy dokładnie subskrybenci otwierają Twoje wiadomości, to dzięki optymalizacji czasu wysyłki newslettera osiągniesz większe zaangażowanie odbiorców, a w konsekwencji poprawisz wyniki kampanii.
Widzieliśmy to na własne oczy, monitorując emaile wysyłane przez klientów GetResponse, którzy testowali nasze najnowsze narzędzie – Perfect Timing (o którym za chwilę opowiem trochę więcej).
Oto, co odkryliśmy. Nasi beta testerzy mogli automatycznie zoptymalizować czas wysyłki każdego emaila w taki sposób, by każdy subskrybent otrzymał go dokładnie w momencie, kiedy najczęściej sprawdza pocztę. Dzięki temu, mediana otwarć wiadomości wzrosła o 23%, a klikalność linków o 20%*.
*Średni wzrost mediany pojedynczych kliknięć i wskaźników otwarć emaili wysłanych przy włączonej funkcji Perfect Timing. Badania Getresponse z lipca 2015.
Jak to działa?
Perfect Timing to inteligentna optymalizacja czasu wysyłki wiadomości na poziomie subskrybenta. Korzystając z miliardów fragmentarycznych danych, tworzy ona w systemie indywidualny profil każdego odbiorcy. Profil ten zawiera informację na temat tego, kiedy subskrybent najczęściej klika w linki i otwiera wiadomości.
Innymi słowy, wiemy kiedy subskrybenci odbierali wiadomości od Ciebie. Posługując się tymi danymi, jesteśmy w stanie przewidzieć, kiedy zrobią to ponownie i wysłać Twój kolejny email dokładnie o tej porze.
By mieć pewność, że wysyłka nastąpi dokładnie w tym idealnym momencie dla każdej osoby z Twojej listy, system GetResponse odczeka od 0 do 23 godzin, zanim dostarczy Twój email do indywidualnych subskrybentów.
Kilka przykładów
Przykład 1:
Zuzanna zazwyczaj odbiera emaile wieczorami. GetResponse określiło idealny czas wysyłki wiadomości w jej przypadku między godz. 19 a 20. System przewiduje więc, kiedy wystąpi największe prawdopodobieństwo otwarcia przez nią wiadomości i kliknięcia w podany link. Bez funkcji Perfect Timing mógłbyś wysłać Zuzannie wiadomość o 9 rano, jednak przez te 10 godzin do czasu, gdy sprawdzi pocztę wieczorem, jej skrzynka zostanie wypełniona po brzegi i Twój email może pozostać niezauważony. Mógłbyś także wysłać Zuzannie emaila o godzinie 23, ale wtedy prawdopodobnie będzie już spać.
Włączenie opcji Perfect Timing gwarantuje, że GetResponse dostarczy Zuzannie wiadomość między 19 a 20, co znacznie zwiększy szanse na to, że ją otworzy, przeczyta i kliknie w odpowiedni link.
Przykład 2:
Załóżmy, że na Twojej liście znajduje się 3 subskrybentów:
- Jan, sprawdzający pocztę email zazwyczaj między 9 a 10 rano,
- Michał, sprawdzający pocztę email zazwyczaj między 14 a 15,
- Zuzanna, sprawdzająca pocztę email zazwyczaj między 19 a 20.
Włączasz funkcję Perfect Timing i wysyłasz newsletter o 9.00.
- Jan otrzymuje wiadomość natychmiast, ponieważ 9 jest w jego przypadku idealną godziną,
- Wiadomość dla Michała dociera do niego z 5-godzinnym opóźnieniem,
tak by otrzymał ją właśnie o 14, - Wiadomość dla Zuzanny zostaje wysłana z 10-godzinnym opóźnieniem,
tak by otrzymała ją między 19 a 20.
Odkryj swój własny Perfect Timing
Optymalizacja czasu wysyłki to kolejny krok w personalizacji komunikacji mailingowej. Dodatkowym i niezaprzeczalnym plusem jest fakt, że nie wymaga ona właściwie żadnego wysiłku, ponieważ jest to funkcja w pełni zautomatyzowana. Bazuje na inteligentnej technologii, która nieustannie przetwarza aktywność twoich subskrybentów. Wystarczy po prostu ją włączyć.
A wyniki są obiecujące.
Wyniki, które przedstawiłam w tym poście, pochodzą z badań nad grupą
ok. 5 000 klientów GetResponse, którzy uzyskali wcześniejszy dostęp do funkcji Perfect Timing. Teraz oddajemy ją także w Wasze ręce. Będziemy śledzić dalsze wyniki i publikować następne raporty, gdy tylko zgromadzimy więcej danych. Tymczasem zachęcamy do skorzystania z Perfect Timing i sprawdzenia, jak sprawdza się w przypadku Twoich subskrybentów. Chętnie poznamy też Twoje wnioski na ten temat!