Kampanie email marketingowe na Dzień Ojca

4 min
Zaktualizowano:

Dzień Ojca zbliża się wielkimi krokami.

Z tej okazji postanowiłem dokładnie przyjrzeć się mailom spływającym do mojej skrzynki odbiorczej i sprawdzić co email marketerzy przygotowali na tę okazję. Jakie są najnowsze trendy w komunikacji email marketingowej z okazji Dnia Ojca? Zobacz, co udało mi się znaleźć i porównaj przedstawione pomysły z własnymi kampaniami. Jaką rolę odgrywają tego typu święta w Twojej strategii email marketingowej?

Starannie zaplanowana kampania email marketingowa może służyć różnym celom: jest szansą na zyskanie zaufania; zbudowanie relacji; przekazanie subskrybentom wiedzy na temat produktu/usługi; zaangażowanie odbiorców i stworzenie społeczności zagorzałych fanów – jej charakter zależy od Ciebie.

Jeżeli chcesz osiągać sukcesy w email marketingu, powinieneś przygotowywać różnego rodzaju wiadomości i odpowiednio zaplanować ich wysyłkę.

Przypomnienie

W przypadku nieco mniej popularnych okazji, jak np. Dzień Ojca – pierwsza wiadomość kampanii powinna służyć jako przypomnienie. Jestem pewien, że większość osób na Twojej liście mailingowej jest bardzo zajęta codziennymi sprawami. Duża ilość obowiązków może sprawić, że zbliżająca się okazja wyleci im z głowy – powiedzmy sobie szczerze, nikt nie chce zapomnieć o Tacie w dniu jego święta!

Na szczęście Twoja firma wysyła wiadomości z przypomnieniem. Starannie przygotowany email zwróci uwagę subskrybentów na zbliżającą się datę 23 czerwca. Przypomni im, że już najwyższy czas pomyśleć nad idealnym prezentem dla Ojca. Gdyby nie Twoja wiadomość, mogliby zostać niemile zaskoczeni.

 

Każdy Tata jest inny – pomysły na Dzień Ojca

Wybór odpowiedniego prezentu wcale nie jest łatwy. Potraktuj to jako kolejną okazję do wyjścia naprzeciw potrzebom swoich subskrybentów i zaprezentuj gotowe pomysły na świetny prezent.

Email marketerzy doskonale wiedzą, że każdy Tata jest inny i ma zupełnie inne oczekiwania. Większość wiadomości email podkreśla jak ważny jest wybór odpowiedniego prezentu. Najczęściej stosowane są mailingi, które umożliwiają odbiorcom wybór spośród starannie przygotowanego zestawu najciekawszych produktów.

Najważniejsza jest personalizacja – postaraj się zaoferować odpowiednie pozycje z oferty na podstawie zachowania klienta. Kiedy subskrybent przegląda produkty z pewnej kategorii (np. prezenty w cenie do 50 złotych), jednak nie dokonuje zakupu, po jakimś czasie możesz wysłać do niego wiadomość prezentującą zestaw powiązanych produktów w wybranym przedziale cenowym.

 

Gdy trudno kupić prezent

Niektórym osobom niezwykle trudno wybrać właściwy prezent. Nie zostawiaj ich z pustymi rękami – pięknie wyglądająca karta podarunkowa może być dokładnie tym, czego szukają. Powiedz im jasno: „Jeżeli zawsze masz problem z wyborem odpowiedniego prezentu dla swojego Taty i nawet nasze przepiękne emaile nie są w stanie pomóc – nie martw się. Wciąż możesz wiele zrobić, aby Twój Ojciec poczuł się wyjątkowo.”

 

Wartościowe treści

Email marketing nie polega wyłącznie na przesyłaniu wiadomości handlowych. Nie stracisz pieniędzy, gdy wyślesz wiadomości z praktycznymi wskazówkami lub ciekawymi informacjami dla Twoich odbiorców.

Firmy, które odnoszą sukcesy w email marketingu rozpoczynają kampanie na długo przed Dniem Ojca i wkładają dużo wysiłku w przygotowanie zróżnicowanych i wartościowych treści. Starają się zaangażować odbiorców w komunikację – w rezultacie większa liczba subskrybentów dłużej pozostaje na liście mailingowej.

Praktyczna wskazówka: Jeżeli prowadzisz firmowego bloga, możesz wysłać emaila z linkami do wpisów, które są w jakiś sposób związane ze zbliżającą się okazją. Jeżeli nie możesz przygotować treści samodzielnie, przygotuj linki do postów popularnych blogerów.

 

Animowane treści

Współczesna technologia pozwala na ożywienie komunikacji za pomocą animowanych elementów w szablonie wiadomości email. Przygotuj specjalny GIF lub kinografikę i sprawdź czy przyciągają więcej uwagi i generują więcej konwersji niż statyczne wiadomości.

Po przeanalizowaniu wszystkich maili otrzymanych z okazji Dnia Ojca, zauważyłem, że niewielka liczba firm wykorzystuje animowane treści w swoich działaniach email marketingowych. To może być najlepszy moment na wyróżnienie się z tłumu i przygotowanie kampanii, które zapadają w pamięć.

Podsumowanie

Chciałbym podsumować ten wpis za pomocą 7 kroków, które umożliwią Ci przygotowanie skutecznej kampanii email marketingowej. Pamiętaj – aby osiągnąć imponujące rezultaty powinieneś rozpocząć pracę nad nią z odpowiednim wyprzedzeniem. Wykorzystaj poniższą listę kontrolną do przygotowania kampanii, która zrobi wrażenie na każdym Tacie.

  • Przypomnij o zbliżającej się okazji przynajmniej kilka dni wcześniej
  • Pamiętaj, że każdy Tata jest inny
  • Poznaj dokładnie swoich odbiorców i przesyłaj im wartościowe treści (nie każda wiadomość musi zachęcać do sprzedaży)
  • Zaprezentuj alternatywne pomysły na prezent – pokaż subskrybentom wszystko, co masz do zaoferowania
  • Przygotuj coś dla tych, którzy mają trudności w wyborze właściwego prezentu
  • Przyciągnij uwagę za pomocą animowanych elementów
  • Sprawdzaj efekty i mierz wskaźniki jakości – to pomoże Ci optymalizować przyszłe kampanie

Jaki jest najważniejszy element kampanii email marketingowej z okazji Dnia Ojca? Czy masz jakieś sprawdzone metody na zaangażowanie odbiorców? Zostaw swój komentarz poniżej.


Ireneusz Klimczak
Ireneusz Klimczak
Customer Content Lead w GetResponse. Zajmuje się współpracą z klientami i tworzeniem treści pokazujących wartość produktu w realnym kontekście biznesowym. Prowadzi warsztaty, kursy i webinary z email marketingu oraz automatyzacji. Prelegent na Targach eHandlu, IAB HowTo, eTrade Show, InternetBeta. Wykładowca na kierunku E-marketing na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Współprowadzący podcast Operation: Automation | Marketing Done Better.
Share