Jak wykorzystać kupony rabatowe w email marketingu?

4 min
Zaktualizowano:

Od wycinków z gazet i drukowanych ulotek, po aplikacje mobilne i kody QR: krajobraz kuponów przeszedł znaczącą transformację cyfrową w ciągu ostatniej dekady. Dzięki światowemu rozwojowi handlu elektronicznego i zmianie preferencji konsumentów w kierunku zakupów online, szczególnie spotęgowanym panującą pandemią, zdecydowana większość firm uwzględnia kupony cyfrowe jako część strategii marketingowej. Czy email marketing może w tym pomóc?

Popularność kuponów rabatowych sprawiła, że są one dostępne praktycznie w każdej branży. Psychologia stojąca za nimi jest prosta – ludzie kochają rabaty (wiadomo na przykład, że email marketing na Black Friday sprawdzi się świetnie – email to bardzo skuteczny sposób na poinformowanie klientów o promocjach).

Planując kampanie i licząc na skuteczny marketing, nie powinnyśmy rozważać, czy w ogóle używać kodów rabatowych, tylko w jaki sposób robić to najefektywniej dla swojego biznesu. Skąd ta pewność? Spójrzmy jeszcze na liczby:

  1. 90% klientów korzysta z kuponów w taki czy inny sposób. (źródło)
  2. 77% konsumentów wydaje od 10 do 50 dolarów więcej niż planowało, wykorzystując kupony. (źródło)
  3. Wykorzystanie kuponów wzrośnie do 91 miliardów dolarów w ciągu najbliższych trzech lat. (źródło)
  4. Wykorzystanie cyfrowych kuponów wzrośnie o 56,5% do 2025r. (źródło)

Jednym z najlepszych sposobów na dostarczanie kuponów jest email marketing. Subskrybenci preferują otrzymywać kody prosto do swoich skrzynek. Narzędzia do email marketingu pozwalają w łatwy sposób tymi procesami zarządzać i dostosowywać kody do odpowiednich grup odbiorców na różnych etapach ich aktywności. Spójrzmy co możemy zyskać, wprowadzając kody rabatowe do naszej komunikacji z klientami.

Przyrost nowych subskrybentów

Jeśli chcesz zachęcić ludzi do zapisania się na Twoją listę e-mailową, zaoferuj im zniżkę w zamian za adres e-mail. Otrzymywanie natychmiastowej nagrody w postaci kuponów i ofert jest głównym powodem, dla którego ludzie zapisują się na listy newsletterowe. Kody mogą być wysyłane automatycznie zaraz po zapisie, a przy odpowiedniej konfiguracji, każdy z klientów może otrzymywać indywidualny kod do wykorzystania przy pierwszym zakupie.

Wiadomość powitalna i rabat na pierwsze zakupy

Wiadomość powitalna od Tchibo

Jak stworzyć listę mailingową?

Dowiedz się jak zaplanować budowę bazy mailingowej i w pełni wykorzystać możliwości online marketingu. Poradnik przeznaczony jest dla każdego, kto chce prowadzić skuteczne kampanie marketingowe online.

POBIERZ PORADNIK

Zwiększony współczynnik ROI z email marketingu

Sam newsletter jest w stanie generować spory zwrot z inwestycji, a przy wykorzystaniu kodów rabatowych zyski mogą być nawet o 50% wyższe. (źródło)

E-maile z kodami promocyjnymi charakteryzują się o 14% wyższym współczynnikiem otwarć i 34% wyższym współczynnikiem kliknięć. (źródło)

Darmowa dostawa

Wiadomość o darmowej dostawie od Reserved
Email o darmowej dostawie od Uber Eats

Lojalność klienta

Warto wynagradzać stałych klientów, szczególnie tych, którzy regularnie dokonują zakupów. Wysyłka kuponów do takiej grupy zwiększy ich lojalność i zachęci do powrotu. Nie tylko zaangażuje to klientów, których już masz, ale może nawet przynieść Ci nowych potencjalnych klientów za pośrednictwem poczty pantoflowej.

Zachęta do ponownego zakupu

Email od IKEA

Darmowy prezent

Email od Thrive

Mimo wielu zalet, które niesie ze sobą wykorzystanie kuponów, warto zaznaczyć, że są również wyzwania. Oto, na co należy uważać, uwzględniając kupony w planowaniu promocji.

1. Postrzegana niższa wartość marki

Nadużywane kupony mające na celu zwiększenie sprzedaży, mogą również bezpośrednio wpływać na obniżenie wartości marki i produktu. Jeśli klienci zawsze mogą liczyć na kupon rabatowy 20% w Twoim sklepie, dlaczego mieliby kiedykolwiek ponownie zapłacić pełną cenę na Twojej stronie?

Jak z tym walczyć? – pamiętaj o odpowiedniej segmentacji klientów. Segmentacja pozwoli Ci dostosować treści do właściwych grup odbiorców. Wysyłanie spersonalizowanych kuponów bazując na historii zakupowej spowoduję, że Twoja oferta będzie unikatowa w oczach klienta.

2. Opóźniona i mniej dochodowa sprzedaż

Z pewnością istnieje ryzyko wydłużenia procesu sprzedaży, gdy kupony są regularnie wykorzystywane w komunikacji marketingowej. Jest to szczególnie ważne w przypadku stałych klientów – w istocie przyzwyczajasz ich, aby czekali na lepszą ofertę. W rezultacie klient stosuje różne metody tylko po to, żeby obniżyć cenę produktu, który i tak planował kupić.

Jak z tym walczyć? – pamiętaj, aby dołączyć kupony i zachęty do konkretnych przedmiotów, które wymagają dodatkowego wsparcia przy sprzedaży. Bazowanie tylko na rabatach nie jest zrównoważoną strategią i może spowodować, że klienci będą szybciej odchodzić. Kupony muszą iść w parze z doskonaleniem produktu jak i doświadczenia zakupowego.

Warto stosować kupony rabatowe

Kupony to z pewnością atrakcyjny sposób na zwiększenie sprzedaży. Włączenie ich do zestawu marketingowego może pomóc w budowaniu bazy klientów i tymczasowo zwiększyć współczynniki konwersji. Chociaż nie ma prawdziwego substytutu dla zapewniania wysokiej jakości produktów i uczciwych cen, kupony świetnie sprawdzają się, gdy zaostrza się konkurencja lub dyktują to oczekiwania konsumentów. Zdecydowanie warto po nie sięgać.


Przemek Depka Prondzinski
Przemek Depka Prondzinski
Zastanawiasz się jak wykorzystać GetResponse w najlepszy sposób dla Twojego biznesu? Zapytaj Przemka, naszego Customer Implementation Team Lead’a, a z entuzjazmem przedstawi Ci wszystkie możliwości, objaśni kolejne kroki i pomoże Ci osiągnąć sukces. Setki wdrożonych klientów pozwoliło mu spojrzeć na e-mail marketing i marketing automation z różnych perspektyw i zdobyć wiedzę praktyczną, którą chętnie dzieli się z innymi. Napisz do Przemka na LinkedIn, a pomoże i Tobie!
Share