Zagraniczni goście, porywające prezentacje i nowe trendy w e-commerce – to tylko niektóre z elementów konferencji e-nnovation, która odbyła się w miniony poniedziałek i wtorek w Poznaniu.
Reprezentacja GetResponse tym razem brała udział w wydarzeniu w charakterze uczestników, a raczej uczestniczek – oto nasza krótka relacja.
Do Poznania tym razem pojechałyśmy w żeńskim składzie,
i był to wyjątkowo udany wyjazd, bo i konferencja na bardzo wysokim poziomie, zarówno jeśli chodzi o zawartość jak i organizację. E-nnovation organizuje Allegro Group (dyrektor generalny Allegro, Grzegorz Wójcik, był jednym z głównych prelegentów), a jest ona poświęcona szeroko rozumianemu e-commerce czyli w skrócie temu, jak w Internecie skutecznie sprzedawać.
Prelekcje poruszały wiele tematów – od tego, jak budować biznes w Internecie i jak osiągać sukces, przez dywagacje na temat roli user experience, technologii mobilnych czy mediów społecznościowych w sprzedawaniu w Internecie po analizę zachowań kupujących w Europie i na świecie. Podczas konferencji odbył się również konkurs startupów, który wygrała gorąco oklaskiwana (i również żeńska, co – nie ukrywamy – bardzo nas ucieszyło) ekipa Supermama.me z Egiptu.
Wszystkich prelekcji i wystąpień, które przez większość konferencji podzielone były na trzy sesje: Entuzjazm, Doświadczenie i Współpraca, nie sposób tu opisać szczegółowo (organizatorzy obiecali za to, że prezentacje pojawią się w ciągu 10 dni w Internecie). Kilka z nich jednak szczególnie zapadło nam w pamięć.
Zdecydowaną gwiazdą podczas e-nnovation był Jeff Taylor, twórca serwisu Monster.com, który porwał publiczność niczym prawdziwy showman (i to bez ani jednego slajdu prezentacji), namawiając obecnych na sali do zdejmowania butów, wykrzykiwania “Halleluyah!” i wyrywania mu studolarowego banknotu z rąk.
Świetną prezentację miała również otwierająca konferencję Tara Hunt, czyli kobieta stojąca za sukcesem portalu Buyosphere.com, która opowiadała o błędach, jakich należy unikać rozwijając nowy biznes w Internecie. Jej prezentacja jest już dostępna na SlideShare, więc możecie obejrzeć ją poniżej.
Nas bardzo mocno zainspirowała również prezentacja Paula Papadimitriou, który przedstawił swoją interpretację cytatów ze Steve’a Jobsa (którą chętnie udostępnimy jak tylko pojawi się w Internecie), oraz prelekcja Dona Dodge’a z Google o tym jak nie poddawać się w drodze do sukcesu (czy wiecie, ile musiało minąć lat, żeby gra Guitar Hero odniosła sukces?).
Nie da się ukryć, że wystąpienia dotykające tematów “miękkich” były najbardziej spektakularne, ale to zapewne nikogo nie zdziwi. Ten fakt oczywiście absolutnie niczego nie ujmuje pozostałym. Jedną z ciekawszych była również prelekcja Briana Kalmy z Zappos.com, który opowiadał o roli dedykowanego zespołu UX przy tworzeniu serwisu internetowego i o tym, jak sprzeczne potrzeby różnych działów wewnątrz firmy mogą zaszkodzić user experience – a tym samym klientowi.
A ja, osobiście szczególnie zainteresowana rolą mediów społecznościowych w e-commerce, z żalem muszę przyznać, że panel dyskusyjny poświęcony tej kwestii nie powalił niestety na kolana, choć moderowany był przez Erica Ly (niestety zabrakło charyzmy na miarę Jeffa Taylora u skądinąd sympatycznego twórcy serwisu LinkedIn).
Spodobało się nam za to bardzo wykorzystanie emaila podczas konferencji. Ze specjalnych infokiosków można było wysłać wiadomość z pozdrowieniami, załączając zdjęcie z kamery internetowej na dowód, że naprawdę się tam było. Czego oczywiście nie omieszkałyśmy zrobić. 😉
Zachęcamy do odwiedzania naszego profilu na Facebooku, gdzie znajdziecie więcej zdjęć i gdzie na pewno pojawią się jeszcze prezentacje z konferencji e-nnovation. A skoro jesteśmy w temacie e-commerce – na blogu Email Marketing Piotr Krupa rozpoczął właśnie cykl poświęcony wykorzystaniu email marketingu w e-commerce właśnie, jego artykuł na temat budowania listy kontaktów przez e-sklepy znajdziecie również na portalu E-commerce.
A jeśli macie ochotę podzielić się Waszymi wrażeniami z e-nnovation, serdecznie zapraszam do komentarzy. 🙂