W poprzedniej części Alfabetu online marketera dowiedziałeś się czemu ważne jest Jacuzzi oraz jakie znaczenie ma humor w komunikacji.
Zapraszam Cię do lektury drugiej części, po której nie tylko będziesz mógł spokojnie spać, ale również dowiesz się jak bardzo niebezpieczna jest wartość 42%.
L – Landing Page
Jeśli wysyłasz oferty mailem, reklamujesz się online lub publikuje reklamy np. w gazetach to z pewnością masz ku temu jakiś cel. Powinno nim być z pewnością wykonanie przez odbiorcę Twojego komunikatu pewnej, z góry przez Ciebie zaplanowanej czynności. Idealnym rozwiązaniem jest skierowanie takiej osoby na landing page, który przejmie pałeczkę i poprowadzi przez proces konwersji.
M – Mobile
Czy wiesz, że ponad 82% ludzi sprawdza swoje emaile za pomocą urządzenia mobilnego? Czy wiesz, że 42% ludzi kasuje źle wyświetlające się w nich wiadomości?
To liczby z dnia na dzień rosną. Coraz to nowsze telefony oraz powszechniejsze tablety sprawiają, że ludzie nie czytają wiadomości po powrocie do domu – robią to bardzo często w drodze, w sklepie czy stojąc w korku. Jeśli Twoja wiadomość nie będzie wyglądać idealnie na takim urządzeniu to równie dobrze mógłbyś nie wysyłać jej wcale.
O – Organiczne (wyniki)
Z pewnością korzystałeś kiedyś z wyszukiwarki “google” i miałeś przed oczami miliony rezultatów spełniających kryteria Twojego zapytania. Powiedz szczerze – bardziej ufasz wynikom organicznym (tj. które naturalnie bądź z pomocą specjalisty SEO znalazły się w top 10) czy tym, które pojawiają się jako wyniki sponsorowane? Zarówno jedne, jak i drugie są bardzo cenne, jednak podświadomie ludzi ufają bardziej temu, co znalazło się wynikach naturalnych niż temu, co zostało opłacone.
P – Photoshop
Aby przyciągnąć klienta na swoją stronę internetową, bądź zachęcić do kliknięcia w baner przypadkowego internautę – musisz zainwestować w odpowiednią oprawę graficzną (i niekoniecznie pieniądze). Photoshop to narzędzie profesjonalistów na całym świecie. Jego potencjał jest praktycznie nieograniczony jednak wiąże się to z inwestycją pewnej ilości gotówki. Co powiesz na darmowe zamienniki? Z pewnością znajdziesz coś dla siebie, co pozwoli Ci upiększyć szatę swojego bloga bądź stworzyć niepowtarzalne bannery.
R – Responsywność
Wiesz już, że urządzenia mobilne stają się coraz powszechniejsze, a praca przy pomocy telefonu czy tabletu to codzienność. Responsywność jest rzeczą na którą musisz teraz zwracać uwagę jak nigdy i, która sprawi, że Twoje wiadomości będą idealnie wyglądać zarówno na wielkim ekranie telewizora, na tablecie czy smartphonie. Dzięki kreatorowi wiadomości getresponse responsywność otrzymujesz „w pakiecie” 😉
S – Social Media
Kiedyś źródłem najnowszych newsów były gazety drukowane, później dziennik i panorama prezentowały najświeższe doniesienia z kraju i zagranicy. Teraz bez względu na porę dnia czy nocy możemy dowiedzieć się jakie wydarzenie miało miejsce 5 minut temu, jaka firma wprowadziła zniżki albo, który z naszych znajomych poleca dobrą pizzerię na wieczorną randkę. Spektrum informacji jest praktycznie nieograniczone.
T – Targetowanie
Jeśli prowadzisz kampanię marketingową to zdecydowanie literka T powinna być sprzymierzeńcem Twoim i Twojego portfela. Nie jest sztuką wypuścić przekaz, który trafi w próżnię albo do przypadkowych, niezainteresowanych osób. Sztuką jest takie targetowanie swoich działań, by dotarły do osób zamieszkujących odpowiednie miasto, będących w odpowiednim wieku lub płci. Twój banner reklamujący zniżkę na wiertarkę nie powinien się raczej pojawić na blogu typu „Mama i ja”
U – Unikalni użytkownicy
Jeśli pamiętasz erę liczników ilości odwiedzin umieszczanych na stronach, które po każdym odświeżeniu strony pokazywały zwiększoną liczbę, to wiesz jak bardzo nierzetelna jest to informacja. Dla marketera nie jest istotne ile razy ktoś odświeży stronę, ale ile faktycznych, unikalnych osób się na niej pojawiło. Taką informację dostarcza między innymi darmowe narzędzie “google analytics”, które w przejrzysty sposób zaprezentuje Ci faktyczną ilość odwiedzin na stronie czy blogu.
W – WordPress
Jest to jedna z najbardziej popularnych platform na świecie, która umożliwia założenie własnej strony internetowej czy bloga praktycznie bez wydawania złotówki i bez tworzenia skomplikowanego kodu html. Ilość darmowych dodatków (tzw. pluginów) jest gigantyczna – na pewno znajdziesz tam to czego potrzebujesz. Co ważniejsze – możesz zarówno zainstalować WordPressa na własnym serwerze, jak również skorzystać z darmowego hostingu oferowanego przez samego WordPressa.
Y – YouTube
Dwa razy tego serwisu nie trzeba przedstawiać – znajdziemy tam praktycznie wszystko, od najnowszych informacji, po śmieszne filmy i materiały dokumentalne. Jest to idealne miejsce, aby zaprezentować swoja ofertę, dokonania i możliwości. Nic tak nie przyciąga uwagi jak odpowiednio podane video, z dobrze dobraną muzyką i grą aktorską. Interesuje Cię jak bez wydawania fortuny zacząć karierę na Youtube? O tym w przyszłości na blogu!
Z – Zzzzzz
Jeśli zapoznałeś się już z całym alfabetem przyszedł czas na zasłużony relaks 🙂