Wybór właściwej platformy marketingowej jest kluczowy dla sukcesu firmy, ponieważ wpływa na skuteczność kampanii, a tym samym na efekty sprzedaży. To, na jakiej platformie opierasz swoje działania, w dużej mierze kształtuje fundamenty.
Active Campaign wyróżnia się jako kompleksowe narzędzie do automatyzacji działań marketingowych i zarządzania relacjami z klientami. W tej recenzji przyjrzymy się bliżej tej platformie i jej możliwościom, aby ocenić, czy jest to odpowiedni wybór dla Twojej firmy.
Czym jest ActiveCampaign?
ActiveCampaign to platforma wspierająca automatyzację procesów marketingowych, sprzedażowych oraz zarządzania relacjami z klientami. Pomaga ona firmom na całym świecie w komunikacji z klientami i zwiększaniu skuteczności działań marketingowych. Jej główne narzędzia koncentrują się na takich obszarach jak: email marketing, marketing automation, SMS marketing czy social media.
Funkcjonalności
Funkcjonalności podzielone są na dwie kategorie:
- Możliwości (Capabilities)
- Najważniejsze funkcje (Top Features)
Możliwości (Capabilities)
- Automatyzacja Marketingu: ActiveCampaign umożliwia tworzenie złożonych ścieżek automatycznej komunikacji, dzięki którym użytkownicy mogą prowadzić swojego klienta za e-mail marketingową rękę; od pierwszego kontaktu, aż po obsługę posprzedażową.
- Omnichannel marketing: Kampanie omnichannelowe polegają na jednoczesnym angażowaniu klientów w różnych kanałach (i różnymi typami contentu). E-mail, SMS, media społecznościowe – ActiveCampaign zapewnia ich realizację przez swoje wewnętrzne rozwiązania oraz szereg integracji z platformami zewnętrznymi.
- Tworzenie treści: Bez dobrze skrojonego contentu żadna kampania nie zadziała, choćby platforma potrafiła tworzyć najbardziej zaawansowane ścieżki. Jak więc wesprze Cię w tym obszarze ActiveCampaign? W projektowaniu landing page’y, e-maili i formularzy. Możesz też skorzystać ze wsparcia AI oraz personalizować treści za pomocą dynamic content.
- Zarządzanie odbiorcami: Dzięki temu możesz budować listy kontaktów, segmentować je i na tej podstawie personalizować kampanie.
- Analiza i raportowanie: Analizuj, co działa, a co nie. To podstawa prowadzenia skutecznych (czyt.: sprzedających) kampanii marketingowych i żadna rozwinięta platforma nie może pozwolić sobie na brak tych funkcjonalności. ActiveCampaign nie stanowi wyjątku.
- Zintegrowana AI: Za pomocą sztucznej inteligencji możesz częściowo tworzyć kampanie, kreować content lub planować czas wysyłki (a o tym dlaczego warto to zrobić, możesz poczytać tutaj).
Najważniejsze Funkcje (Top Features)
- Email marketing: Kluczowa funkcjonalność umożliwiająca tworzenie wiadomości e-mail na różne okazje.
- Dynamiczne treści: Zautomatyzowana personalizacja treści, działająca w oparciu o cztery warianty: przewidywanie i dobór treści, warunkowe zmiany treści, tagi wspierające fragmentaryczną personalizację oraz klasyczne mobile vs desktop.
- Segmentacja: Podstawa każdej skutecznej automatyzacji, czyli segmentacja oparta o dotychczasowe wybory i zachowania odbiorców wiadomości.
- CRM: ActiveCampaign dostarcza swoim klientom automatyzację procesów opartą o wewnętrzny CRM.
- Landing pages: Strony docelowe, które w kampaniach e-mail marketingowych mają wspierać konwersję odwiedzających na leady.
- Formularze: To jedno z najlepszych narzędzi zbierających leady i umożliwiających szybką konwersję w kampaniach marketingowych, zwłaszcza zautomatyzowanych.
Cennik – ile kosztuje ActiveCampaign?
Platforma oferuje 4 plany subskrypcyjne:
- Starter – od $15 (około 60 PLN)
- Plus – od $49 (około 190 PLN)
- Pro – od $79 (305 PLN)
- Enterprise – od $145 (około 560 PLN)
Dodatkowo, zainteresowani mogą skorzystać z 14-dniowego okresu próbnego, aby zapoznać się z platformą i jej narzędziami (co jest krótkim czasem, jak na standardy rynkowe).
Potencjalni zainteresowani mają również możliwość umówienia się na DEMO.
❗Co istotne, plany dotyczące ponad 50 000 kontaktów wyceniane są indywidualnie.
Plany cenowe dostosowane są do różnorodnych potrzeb i budżetów firm:
Plan Starter: Ten podstawowy plan jest idealny dla małych firm i start-upów, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z automatyzacją marketingu. Oferuje podstawowe funkcje email marketingu (limit wysyłek: 10 krotność listy kontaktów), takie jak wysyłka kampanii, automatyzacja oraz bardzo podstawowa segmentacja kontaktów.
Ważna informacja: plan ten dostępny jest tylko do 10 000 kontaktów.
Plan Plus: Skierowany do firm, które chcą rozszerzyć swoje działania marketingowe i sprzedażowe. Oprócz funkcji dostępnych w planie Starter (limit wysyłek to 10 krotność listy kontaktów), plan Plus oferuje dodatkowe możliwości, takie jak CRM z automatyzacją sprzedaży, scoring leadów, integracje zewnętrzne, podstawową segmentację oraz śledzenie zdarzeń na stronach internetowych. To idealna opcja dla firm, które chcą zintegrować swoje działania marketingowe z procesami sprzedaży.
Plan Pro: Ten plan jest dedykowany firmom, które potrzebują zaawansowanych narzędzi do automatyzacji marketingu i sprzedaży. Oferuje wszystkie funkcje z planu Plus, a także dodatkowe możliwości, takie jak predykcyjna personalizacja treści, automatyczne ścieżki na podstawie AI, integracje z platformami e-commerce, oraz zaawansowane raportowanie i analityka.
Plan Enterprise: Przeznaczony dla dużych firm i korporacji, które wymagają zaawansowanej personalizacji oraz wsparcia. Plan Enterprise oferuje wszystkie funkcje z planu Professional oraz dodatkowe, takie jak dedykowane IP, zaawansowane narzędzia bezpieczeństwa, dedykowany zespół wsparcia, migracje danych oraz szkolenia zespołów. To rozwiązanie jest skierowane do firm, które wymagają najwyższej jakości wsparcia technicznego, indywidualnych integracji oraz pełnej personalizacji narzędzi, aby dostosować platformę do swoich specyficznych potrzeb biznesowych.
Wady
- Koszt
- Wsparcie klienta
- Możliwe trudności na etapie wdrożenia
Koszt
Sam cennik, przy swoich różnych poziomach subskrypcji, nie jest przystępny. Ponadto, w ostatnim czasie użytkownicy skarżą się na częste podwyżki cen i szybko rosnące koszty. Oszacowanie ceny końcowej jest trudne, przygotuj się jednak na sporo dodatkowego liczenia, jeśli Twoja baza odbiorców ma się szybko powiększać.
Wsparcie klienta
Użytkownicy skarżą się na czasochłonny proces rozwiązywania problemów oraz w zależności od planu ograniczone wsparcie. W takich okolicznościach zwykle pomocą są zasoby samoobsługowe.
Możliwe trudności na etapie wdrożenia
Ze względu na bogatą funkcjonalność i zaawansowane narzędzia, nowi użytkownicy mogą napotkać trudności w opanowaniu platformy. Na naukę pracy na Active Campaign potrzebny jest czas i chęć. Sprawne konfigurowanie narzędzia i zarządzanie kampaniami wymaga wiedzy i umiejętności, których nie mają laicy. Jednak nawet zaawansowani użytkownicy mogą czuć się sfrustrowani podczas codziennej pracy ze względu na niezbyt intuicyjny i dość skomplikowany interfejs.
Zalety
- Zaawansowana automatyzacja
- Segmentacja i personalizacja
- Integracje z platformami CRM i ecommerce
Zaawansowana automatyzacja
W tym narzędziu użytkownicy mogą działać naprawdę szeroko i elastycznie. Zaawansowane ścieżki automatyzacji, scenariusze budowane na różnorodnych triggerach, celach i warunkach, czy wsparcie AI. ActiveCampaign to potężny kombajn, który pozwala zebrać naprawdę dużo z kampanii e-mail marketingowych dopasowanych do spersonalizowanych potrzeb biznesowych.
Segmentacja i personalizacja
Możesz tworzyć precyzyjne segmenty bazujące na wielu kryteriach, operować zaawansowanymi, wielopoziomowymi i zależnymi warunkami. Platforma ma także segmenty dynamiczne, co nie jest tak popularne wśród konkurencji. Istotne dla skuteczności segmentacji są integracje – z zewnętrznymi źródłami danych, z narzędziami analitycznymi czy natywnymi automatyzacją, które ActiveCampaign ma w swoich zasobach.
Integracje z platformami CRM i ecommerce
Funkcjonalność platformy jest doceniania przez jej użytkowników. Im więcej integracji, tym szersze pole działania. W szerokim polu działania ważna jest jednak centralizacja danych i to daje ActiveCampaign. Co z tego wynika? Lepsze zarządzanie tymi danymi oraz lepszy dostęp do nich, większa efektywność kampanii czy trafniejsza personalizacja.
Alternatywa dla ActiveCampaign
ActiveCampaign to platforma, która wyróżnia się narzędziami do zaawansowanej automatyzacji. To czyni ją świetnym wyborem dla firm o rozwiniętych czy progresywnych potrzebach marketingowych. Chociaż jest popularnym wyborem wśród platform do automatyzacji marketingu i zarządzania relacjami z klientami, istnieje kilka alternatyw, które mogą lepiej odpowiadać specyficznym potrzebom Twojej firmy.
GetResponse
GetResponse oferuje rozbudowany zestaw funkcji, obejmujący narzędzia do automatyzacji marketingu, tworzenia stron internetowych (oraz landing pages), email marketingu czy też organizacji webinarów. Co więcej, platforma wyróżnia się intuicyjnym interfejsem oraz wysokiej jakości wsparciem obsługi klienta, co czyni ją idealnym rozwiązaniem zarówno dla małych firm, jak i dużych przedsiębiorstw, które szukają kompleksowego rozwiązania do zarządzania aktywnościami marketingowymi.
Jedną z największych zalet jest to, jak wiele działań w ramach jednej kampanii użytkownik może zrealizować używając GetResponse. Platforma oferuje zaawansowany system do marketing automation, który umożliwia użytkownikowi tworzenie złożonych ścieżek automatyzacji, pozwalających na spersonalizowaną komunikację z klientami na każdym etapie ich podróży zakupowej.
Dzięki zaawansowanej automatyzacji i szerokim możliwościom email marketingu, GetResponse stanowi silną alternatywę dla Active Campaign, oferując funkcjonalności, które mogą sprostać potrzebom firm o różnej wielkości i profilu działalności. Platforma ta jest szczególnie przydatna dla firm, które chcą automatyzować swoje działania marketingowe, zwiększać personalizację i optymalizować swoje kampanie w oparciu o dane analityczne.
Dbamy o jakość naszych wysyłek, współpracujemy z dostawcami i kładziemy duży nacisk na zgodność z prawem oraz etyką. Dzięki czemu, efekty mówią same za siebie – wysoka dostarczalność. Co istotne, w GetResponse nie ma ograniczeń w postaci limitów wysyłek wiadomości, tak jak w przypadku innych platform (m.in. Active Campaign).
W porównaniu z ActiveCampaign cennik GetResponse jest wyjątkowo przystępny. Możesz też oczywiście przetestować narzędzia za darmo i w 30 dni zweryfikować jaka jakość stoi za naszą ofertą.
MailerLite
O MailerLite pisaliśmy już wcześniej, stawiając wówczas istotne pytanie: Czy ta platforma to prawdziwa perełka wśród konkurencji, czy raczej królik z kapelusza magika. Ten, który zniknie, zanim zdążysz powiedzieć “konwersja”? Zachęcamy do zapoznania się z odpowiedzią, a w ramach dopingu krótkie podsumowanie.
MailerLite słynie z tego, że ich kampanie mają wyjątkowo wysoką dostarczalność. Co więcej, to jedno z przystępniejszych cenowo rozwiązań e-mail marketingowych.
Przeczytaj artykuł ➡︎ MailerLite – recenzja i opinie. Dowiedz się więcej, zanim kupisz konto.
❗WAŻNA INFORMACJA
Na rynku zmienia się układ sił.
FreshMail – polski system do email marketingu staje się częścią globalnie działającego MailerLite. FreshMail, działający od 2008 roku, był przez lata uznawany za jedno z czołowych narzędzi do email marketingu w Polsce.
Dotychczasowi klienci mogą korzystać z aplikacji FreshMail do końca lutego 2025 roku. W związku z tym migracja do innego narzędzia jest obowiązkowa, aby dalej korzystać z usług email marketingowych.
Co to oznacza dla dotychczasowych użytkowników FreshMaila?
ZMIANY. W tej sytuacji sporo użytkowników rozważa alternatywy, poszukując nowego narzędzia do działań marketingowych.
Przenieś się do GetResponse ⤵︎
Podsumowanie
Jeśli szukasz zaawansowanej automatyzacji i precyzyjnej segmentacji, ActiveCampaign może okazać się trafnym wyborem. Jeżeli jednak, zależy Ci na połączeniu tych elementów z przystępnością cenową oraz oszczędnością czasu na etapie wdrożenia i szkolenia, wtedy robi się trudniej.
To rozwiązanie dla średnich lub dużych organizacji, w której zespół lub specjaliści związani z tym obszarem marketingu już mają doświadczenie w pracy na platformach e-mail marketingowych, a ich próg wejścia nie będzie wysoki. W przeciwnym wypadku, może czekać Cię spora inwestycja w czas i zasoby potrzebne na wdrożenie oraz przeszkolenie.
Przenieś się do GetResponse ⤵︎
Niniejszy tekst powstał na podstawie ogólnodostępnych informacji na temat ActiveCampaign według stanu na dzień 02.09.2024r.