Starszym internautom GIF kojarzy się zapewne z tandetnymi stronami z lat 90, na których pojawiał się archetypowy tańczący banan.
Nie ma co ukrywać, że dzięki m.in, takim serwisom jak Kwejk czy Reddit, GIF-y otrzymały drugą młodość. A wykorzystane kreatywnie mogą stać się prawdziwym hitem internetu, który zdobywa portale społecznościowe.
GIF w email marketingu?
Tymczasem, GIF-y mogą się świetnie sprawdzić również w email marketingu. Wystarczy odrobina kreatywności, a migająca grafika może sprawić, że zwykły newsletter nabierze całkowicie nowych barw. Dodatkowo, ich atutem jest fakt, że są one wciąż stosunkowo rzadko wykorzystywane w email marketingu, co przekłada się na ich wyrazistość na tle innych wiadomości.
Jednymi z lepszych przykładów, które mnie zachwyciły, są newslettery marki odzieżowej Bonobos. Ta firma zdecydowanie najczęściej wykorzystuje animowane grafiki w swoich wiadomościach i trzeba przyznać, że robi to naprawdę zręcznie.
Zresztą oceńcie sami!
Chanel – 5 produktów, jedna grafika
Innym przykładem wykorzystania GIF-ów w email marketingu jest niezwykle minimalistyczny newsletter marki Chanel. Jest to bardzo dobry przykład prezentujący jak można umieścić 5 różnych produktów w jednej grafice.
Cała wiadomość jest możliwa do zobaczenia tutaj.
Jeżeli ktoś uważa, że ta wiadomość jest zbyt prosta, przez co jej skuteczność może stać pod znakiem zapytaniem. To pozwolę sobie sparafrazować słowa Leonarda Da Vinci (cytowane często przez Steve’a Jobsa), że prostota jest szczytem wyrafinowania.
Warto zwrócić uwagę, że animacje w podanych przykładach spełniają określony cel, a nie są wyłącznie migającymi obrazkami, które nic nie wnoszą (poza miganiem). W przeciwnym razie lepiej w ogóle zrezygnować animowanych grafik i pozostać przy statycznych obrazkach.
Chcesz umieścić GIF w newsletterze? Pamiętaj o kilku elementach!
- Większość klientów pocztowych poradzi sobie z wyświetleniem animacji. Jedynie Microsoft Outlook może mieć z tym pewne problemy. Warto zatem pamiętać, że pierwszy element wiadomości powinien być statyczną grafiką, co pozwoli uniknąć wpadki jeśli animacja się nie wyświetli.
- Zawsze testuj wiadomość przed oficjalną wysyłką, aby upewnić, że animacja wyświetla się poprawnie. Pozwoli to wyeliminować ewentualne błędy.
- Zwracaj uwagę czy załączany plik nie jest zbyt duży. Niestety pliki graficzne mogą ważyć znacznie więcej niż te statyczne.
- Jeżeli animacja zostanie poddana kompresji, to warto zwrócić uwagę czy w dalszym ciągu wyświetla się poprawnie w wiadomości. Jeżeli będzie rozpikselowana, jej odbiór może być odwrotny od zamierzonego
Jeżeli macie ciekawe przykłady wiadomości, w których zostały wykorzystane GIF-y, to podzielcie się nimi z nami! Kreatywnych przykładów nigdy za wiele 🙂
A na koniec grafika wykorzystana przez GetResponse w jednym z newsletterów promujących rewolucyjny kreator wiadomości.