Chcesz korzystać z reklam na Facebooku do promowania swojej działalności? A może zdarzyło Ci się już z nimi pracować, ale wyniki okazały się niższe od zaplanowanych? Służę pomocą. W tym poście omówię kilkanaście reklam, które według mnie przyniosły świetne rezultaty.
Obecna sytuacja to okazja do przeniesienia swojego biznesu online. Nie możemy przecież pozwolić sobie na odwołanie spotkań z klientami ani pracownikami, prawda? Webinar jest świetnym rozwiązaniem na aktualnie napotykane przeszkody w prowadzeniu firmy. Pomoże w komunikacji z Twoimi odbiorcami oraz pracownikami podczas pracy zdalnej.
Kryteria doboru tych przykładów były proste. Jako osoba zajmująca się strategią reklamową na Facebooku, mam zwyczaj robienia zrzutów ekranu, kiedy w moim facebookowym koncie pojawia się reklama przykuwająca uwagę. Na ogół posiada ona poniższe cechy:
- Przekonująca grafika. Jeśli reklama nie jest opatrzona zdjęciem, które przykuje mój wzrok i sprawi, że nie tylko przestanę zjeżdżać w dół strony, ale także kliknę w reklamę, to chyba brakuje jej kreatywności.
- Trafność. Jeśli klikam na reklamę, żeby dowiedzieć się więcej, to oznacza, że trafnie umieszczono mnie w grupie jej odbiorców. Wielokrotnie zdarza się, że trafiają do mnie reklamy od osób sprzedających coś poprzez tworzenie grup podobnych do siebie odbiorców, a to często bywa przyczyną nietrafień – choć nie zawsze.
- Chcę wiedzieć w ciągu kilku sekund, o czym jest reklama. Z tego powodu nagłówek i tekst nad obrazkiem są niezwykle ważne. Jeśli żaden z tych elementów nie przykuje mojej uwagi, jadę dalej.
Zawsze intrygują mnie reklamy dotyczące coachingu biznesowego, marketingu online, sprzedaży i widoczności. Ty zaś, Czytelniku, też prawdopodobnie jesteś przedsiębiorcą lub prowadzisz niewielki biznes. Jestem przekonana, że będziesz w stanie odnieść poniższe przykłady do własnych doświadczeń.
A zatem, mając w głowie powyższe trzy elementy, zerknijmy na reklamy, które zwróciły moją uwagę w ostatnim czasie.
1. Digital Marketer

- Nikt nie umie robić reklam tak, jak Digital Marketer. Kropka.
- Sama nieszczególnie przepadam za tego rodzaju obrazkami, ale kogo obchodzi moje zdanie – spójrz tylko, ile polubień i udostępnień zebrał powyższy post.
- Ich tekst zawsze trafia w punkt. Jest jasny i zwięzły. Murowany sukces.
2. Amy Porterfield, przedsiębiorca internetowy

- Amy skierowała do mnie tę reklamę, ponieważ wzięłam udział w jej webinarze na temat tworzenia kursów. Amy wykorzystuje własne zdjęcie, ale ewidentnie nieco poprawiła swój wizerunek (dla nas, kobiet, to naprawdę emocjonująca perspektywa).
- Nagłówek jest bardzo konkretny.
- Tekst zaczyna się od stwierdzenia, któremu trudno nie przytaknąć. Świetna reklama.
3. Robin i Mike Pisciotta, specjaliści od lejków sprzedażowych

- Uwielbiam to zdjęcie ze względu na zielony filtr, który wyróżnia je w panelu wiadomości i jednocześnie jest bardzo charakterystyczny dla tej marki. Zwróć uwagę na to, że Robin i Mike używają własnego zdjęcia. Co prawda polubiłam ich stronę, więc możliwe, że reklamy wysyłane są tylko do fanów, ale i tak jest to bardzo dobra robota.
- Ogromnie podoba mi się ten nagłówek.
- Mike i Robin nie pytają, czy jesteś coachem – po prostu stwierdzają to na podstawie faktu, że otwierasz promowany przez nich post.
4. Frank Kern, marketer działający w Internecie

- Koniec z tradycyjnym sposobem prowadzenia webinarów! Chwilkę, jak to? Powiedz mi coś więcej …
- Świetne zdjęcie. Ukazuje osobowość Franka.
- Nie widzisz tu całego tekstu, który jest świetny. Frank używa takich zajawek, od których na samą myśl o webinarze , już nie można się go doczekać!
5. Bill Baren, coach zajmujący się sprzedażą

- Wybrałam tę reklamę ze względu na jej hipnotyzujący tekst. Jest tak prosty, a jednocześnie ma tak głębokie oddziaływanie.
- Obrazek krzyczy „Mapa na tak!”, co sprawia, że mam ochotę dowiedzieć się więcej. Kupuję to.
6. Sue B. Zimmerman, ekspertka od Instagrama

- Co za genialny tekst! Sue używa tonu rozmowy, dzięki czemu masz wrażenie, że zwraca się bezpośrednio do Ciebie.
- W mojej ocenie obrazek aż tak bardzo się nie wyróżnia, ale moją uwagę przykuł napis.
- Przeczytaj tekst pod nagłówkiem. Czy Sue nie brzmi, jak gdyby była Twoją najlepszą przyjaciółką?
7. Tara Gentile, przedsiębiorca internetowy

- Jak dla mnie, tekst tej reklamy sprawia, że jest ona znakomita. Przeczytaj, a sam się przekonasz.
- Ogromnie podoba mi się zdjęcie Tary oraz umieszczony na nim napis. Fantastyczna gra słowna.
8. Jeff Walker, ekspert zajmujący się wprowadzaniem produktów na rynek

Wszyscy znamy Jeffa, prawda? Zerknij tylko na liczbę polubień jego reklamy. Czy muszę coś dodawać?
9. Robin i Mike Pisciotta, specjaliści od lejków sprzedażowych

- Tak, zamieściłam dwie reklamy tej pary – już samo to świadczy o tym, jak dobrze radzi sobie ona z reklamami na Facebooku.
- Świetne zdjęcie, świetny tekst. Jak mogę się zapisać?
10. Selena Soo, coach PR

- Tekst gra na emocjach i porusza idealnego odbiorcę – przykuwa uwagę bez dwóch zdań.
- Nagłówek powodujący ciekawość zachęca ludzi do klikania.
11. Zach Spuckler, ekspert od Periscope

- Bardzo dobrze zrobiona reklama skierowana do dotychczasowych klientów. Zwróć uwagę, że tekst zaczyna się od słów: „Ostatnio…”.
- Zach wykorzystuje swoje zdjęcie, żeby nawiązać więź z ciepło nastawionymi odbiorcami.
- Jasne, przekonujące wezwanie do działania polegającego na udziale w darmowym szkoleniu.
12. Janet Murray, coach PR

- Obrazek jest radosny i przykuwa uwagę.
- Świetny nagłówek. Przykuwa wzrok i sprawia, że chcę zająć się PR-em swojej działalności.
- Rewelacyjny tekst. Zwróć uwagę na słowa: „Bez zatrudniania agencji PR i wydawania ani jednej notki prasowej”. Bo kto chciałby to robić? “
13. Petra Foster, strateg ds. pozyskiwania klientów

- UWIELBIAM to zdjęcie. Jest takie inne, przykuwające wzrok.
- Nagłówek jest jasny i przekonujący.
- Tekst jest znakomity – odnosi się do faktu, że można pozyskiwać dobrze płacących klientów, nawet jeśli nie są oni zbyt znani w internetowym światku.
14. Bushra Azhar, strateg ds. perswazji

- To, co najbardziej przekonuje w tej reklamie, to obraz. Kiedy ostatni raz widziałeś reklamę w stylu retro? Genialne.
- Tekst również jest fantastyczny. Śmiało, przeczytaj. Któż nie chce być zapamiętany?
15. Matt Roessier, coach zajmujący się sprzedażą

- Matt wykorzystał tę reklamę, żeby do mnie wrócić po tym, jak odwiedziłam jego stronę. Dobra robota!
- Uwielbiam ten obrazek ze zdjęciem Matta i napisem.
- Jasne i zwięzłe wezwanie do działania, przypominające mi o tym, że powinnam zarezerwować rozmowę z Mattem.
A zatem, to one. 15 reklam, które mogą Cię zainspirować i wycisnąć z Ciebie kreatywne soki. Gdyby nie ograniczone miejsce, mogłabym zamieścić tu tony takich reklam. Może stworzę drugą część tego wpisu? Kto wie.
Które z tych reklam przykuły Twój wzrok? Na które z pewnością byś kliknął? Opisz swoje wrażenia w komentarzu.