Każdy bloger, który ponad wszystko ceni sobie zadowolenie czytelników i chce, żeby z dnia na dzień przybywało ich coraz więcej, musi postawić na regularną publikację treści.
Ale nie tylko po to, żeby czytelnicy mogli za każdym razem znaleźć coś nowego, ale żeby zyskać ich uznanie. Każdy nowy artykuł musi być więc perfekcyjny.
Nic tak bardzo nie rozczarowuje jak nijaka twórczość. Jak odróżnisz się od innych blogerów w Twojej niszy, jeśli nie tworzysz treści, których oczekują od Ciebie czytelnicy? A może to nie samo pisanie stanowi clou problemu? Może to redakcja tekstu jest Twoją piętą achillesową?
Czy wiedziałeś, że każdy artykuł z potencjałem można zredagować w taki sposób, żeby stał się on atrakcyjny dla czytelników? Jak? Tutaj z pomocą przychodzą proste, acz skuteczne narzędzia, dzięki którym praca z tekstem stanie się łatwiejsza, a obrane cele łatwiejsze w realizacji.
Poniżej przedstawiamy zestawienie 10 aplikacji, które są pomocne przy tworzeniu treści. Część z nich może okazać się bardziej przydatna, gdy piszesz w języku angielskim niż polskim, ale jestem przekonany, że zdarza Ci się również tworzyć wpisy dla szerszego, międzynarodowego grona.
1. StayFocusd
Zredagowanie tekstu odkładasz na ostatnią chwilę? Zawsze wtedy sprawdzenie Facebooka, Twittera i Instagrama nagle wydaje Ci się pilniejsze? Podobnie jak telefon do znajomych? To może ciągnąć się godzinami… StayFocusd położy kres takim wymówkom. Aplikacja zablokuje wszystkie strony, które rozpraszają Twoją uwagę i będzie przypominać Ci o czekającej pracy. To prosta droga do eliminacji źle zredagowanych postów, które nigdy nie powinny zostać opublikowane na Twoim blogu.
2. NinjaEssays
W serwisie NinjaEssays edycję tekstu możesz zlecić ekspertowi, który „wyłapie” Twoje błędy, ale przy tym nie zmieni stylu tekstu. Ceny usług są niezwykle konkurencyjne. Z serwisu można korzystać w jeszcze jednym przypadku – kiedy przygotowujesz wpis na temat, z którym nie jesteś obeznany. NinjaEssays pomoże skojarzyć Cię z autorem, który udzieli Ci pomocnej ręki w dziedzinie, w której jest ekspertem i pomoże w kompozycji tekstu.
3. Byword 2
Byword 2 to prosta, acz skuteczna aplikacja do edycji tekstu dostępna na urządzenia z iOS-em. Dzięki wielu przydatnym funkcjom i skrótom klawiszowym, będziesz w stanie tworzyć i edytować swoje wpisy w bardziej wydajny sposób. Działanie aplikacji można zsynchronizować ze wszystkimi swoimi urządzeniami. Wsparcie języka znaczników Markdown pozwoli Ci na podejrzenie Twojego artykułu w aplikacji, a następnie jego eksport do formatów RTF, HTML, PDF lub bezpośrednio na bloga.
4. Cliche Finder
Jeśli sam nie jesteś w stanie wyłapać wszystkich frazesów w swoich postach, z pomocą przychodzi Cliche Finder. Jest to niezwykle wydajne narzędzie to edycji tekstów, które przeanalizuje Twój wpis pod kątem wyświechtanych zwrotów, którymi Twoi czytelnicy dawno zdążyli się już znudzić. Mechanizm dokona analizy Twojej twórczości i wyłapie wszystkie sformułowania, które powinieneś wyeliminować.
5. Word Counter
Word Counter – wbrew temu co sugeruje nazwa, nie jest to zwykły program do liczenia ilości znaków w tekście. Tak, aplikacja oczywiście powie Ci jak długi jest Twój artykuł, ale co ważniejsze – ostrzeże Cię przed sytuacjami, kiedy dane zwroty powtarzają się w tym samym tekście zbyt często. Bardziej wnikliwi blogerzy dowiedzą się ile wyrazów czy znaków liczy przeciętne zdanie w tekście.
6. Hemingway App
Każdy czytelnik powie Ci, że najtrudniej przyswaja się teksty, w których skomplikowane zdania tracą sens w połowie ich czytania. Hemingway App pomoże Ci wyrazić się w bardziej logiczny sposób. Czy nigdy nie chciałeś, żeby sam Hemingway udzielił Ci rad na temat pisania? Aplikacja sygnowana nazwiskiem wielkiego pisarza podpowie Ci jak zadbać o poprawną składnię i które zwroty powinny zostać zastąpione prostszymi frazami.
7. EditMinion
Ta witryna wygląda jakby stworzono ją w połowie lat 90tych – ale niech Cię to nie zraża. EditMinion analizuje wklejony przez Ciebie tekst i generuje raport identyfikujący najsłabsze strony Twojej twórczości. Mimo, że proces jest automatyczny, to i tak okazuje się niezwykle skuteczny w celu namierzenia najczęściej popełnianych błędów.
8. ProWritingAid
ProWritingAid to wiele narzędzi do edycji tekstu w jednym miejscu. Udostępniony mechanizm sprawdza pisownię i gramatykę, analizuje tekst pod kątem plagiatu, a także poprawia strukturę paragrafów, eliminuje zbędne fragmenty, wyłapuje kalki i zbyt często powtarzane frazy. Najlepsze, że ze strony można korzystać za darmo.
9. After the Deadline
After the Deadline wykorzystuje sztuczną inteligencję i technologię przetwarzania języka naturalnego w celu poprawienia różnych aspektów Twojego tekstu. Dodatkowo zaproponuje alternatywę dla błędnie użytych słów i wytłumaczy z czym związana jest potrzeba takiej zmiany.
10. SynchroEdit
Grupowa praca nad tekstem pomoże Ci spojrzeć do procesu blogowania świeżym okiem. Dzięki SynchroEdit będziesz mógł pracować z innym blogerem lub znajomym. Zamiast przesyłać między sobą kolejne wersje powstającego tekstu, będziecie w stanie pracować nad tym samym tekstem w czasie rzeczywistym.
Z właściwymi narzędziami edycja tekstu okaże się przyjemnością
Mocno rozbudowany i wypełniony kalendarz publikacji na blogu może Cię momentami przerastać, ale nigdy nie powinien odbijać się negatywnie na jakości Twoich postów. Redakcja tekstu to proces, do którego trzeba podejść ze starannością – dlatego zestawione powyżej narzędzia powinny okazać się przydatne i sprawić, że proces ten będzie przyjemniejszy i sprawniejszy.
A czy ty korzystasz z jakichś narzędzi wspierających Twoje pisanie? Jeśli tak, to jakich? Czekamy na Twój komentarz!
Niniejszy gościnny wpis jest autorstwa Roberta Morrisa – twórcy z Nowego Jorku. Rober obecnie prowadzi kursy pisania online dla freelancerów. Odnajdź go na Google+.