Wstęp
Z każdym dniem Email Marketing rośnie w siłę i zwiększa swoją popularność na całym świecie. Rośnie ilość marketerów, którzy zauważyli korzyści z niego płynące, m.in. wzrost wskaźnika ROI (wskaźnik ukazujący zwrot z poniesionych wydatków).
Zespół GetResponse postanowił zbadać jak przedstawiają się najpopularniejsze wskaźniki email marketingowe u naszych międzynarodowych użytkowników, a dokładniej wykazać różnice między nimi. W tym celu podzieliliśmy ich wedle kontynentów, co znacznie ułatwiło badanie.
Efekty wyraźnie wskazują, że fakt bycia jednym z najbardziej uprzemysłowionych regionów świata nie musi się wcale przekładać na najlepsze wyniki. Zaskoczeni? Zapraszamy do zapoznania się ze statystykami i mapkami i przekonania się jak wypadł wasz kontynent!
Rezultaty
Wskaźnik Otwarć
Wyliczyliśmy Całkowity Wskaźnik Otwarć jako iloraz wszystkich wiadomości otwartch do całkowitej ilości wiadomości wysłanych.
Niezależnie wyliczyliśmy także Średni Wskaźnik Otwarć wiadomości HTML jako iloraz wszystkich wiadomości otwartych do całkowitej ilości wysłanych wiadomości HTML
Na marginesie dodamy, że otwarcie jest zliczane tylko jeśli odbiorca wyświetli obrazki znajdujące się w wiadomości HTML, a zliczanie otwarć ma na celu oszacowanie, ile osób przeczytało wysłaną wiadomość.
Wnioski
W przypadku Całkowitego Wskaźnika Otwarć najlepszy wynik osiągnęła Europa, w której owy wskaźnik wynosił 13,04%. Niewiele słabiej wypadła Ameryka Południowa z wynikiem 12,51%. Najsłabiej zaprezentowała się Australia iOceania, osiągając wynik na poziomie 8,08%.
Nieco inaczej przedsatawia się Średni Wskaźnik Otwarć wiadomości HTML. Tutaj prym wiedzie Afryka (34,95%) oraz dosłownie za nią Ameryka Południowa z wynikiem 34,77%. Na ostatnim miejscu ponownie Australia i Oceania (19,51%). Co ciekawe, zarówno w Ameryce Północnej jak i w Azji otwierana jest średnio co 4. wiadomość HTML.
Wskaźnik kliknięć
Wskaźnik Kliknięć wyliczyliśmy jako iloraz ilości kliknięć w zawarty w wiadomości link do całkowitej ilości wiadomości wysłanych w danej kampanii.
Wskaźnik Kliknięć do Otwarć Wiadomości to procentowe ujęcie relacji wskaźnika kliknięć i całkowitego wskaźnika wiadomości otwartych (a nie wysłanych).
Wskaźnik Kliknięć na Użytkownika pokazuje jak często użytkownik klika w linki w jednej wiadomości. Tym sposobem możemy wyłapać zarówno kilkakrotne kliknięcia w ten sam link przez 1. użytkownika, jak i kliknięcia w więcej niż 1 link w danej wiadomości, także przez 1. użytkownika.
Wnioski
Jeśli spojrzymy na średni Wskaźnik Kliknięć, wyraźnie widać, iż jedynym kontynentem, który przekroczył próg 4% jest Europa ze swoim wynikiem 4,07%. To o prawie 60% więcej aniżeli Azja, która tym razem osiągnęła najsłabszy wynik (2,44%)
Europa także zwycięża w rankingu Kliknięć do Otwarć. Więcej niż 40 osób na 100, które otworzyły wiadomość wysłaną z terytorium Europy kliknęło w link. Dla porównania, w Ameryce Północnej tylko co niespełna 3. osoba kliknęła w link.
Nasze badania nasuwają pewne ciekawe wnioski jeżeli chodzi o ilość kliknięć w jeden link. W Azji co 4. użytkownik klika w dany link aż dwukrotnie, w Ameryce Północnej robi to 1 na 8 użytkowników.
Wskaźnik Odbić
Wskaźnik Odbić mierzy ilość wiadomości, które powróciły do nadawcy, a co się z tym wiąże z różnych powodów nie zostały dostarczone do adresata – tymi powodami mogą być np. nieważny adres emailowy, przepełniona skrzynka odbiorcza, serwer chwilowo niedostępny, itp.
Wnioski
Ameryka Północna zanotowała najwyższy Wskaźnik Odbić rzędu 2,17%. Wysokość ta nie powinna dziwić, gdyż kontynent ten ma bardzo solidną politykę email marketingową, na skutek której nadawcy wiadomości są zmuszeni przestrzegać bardzo ścisłych wytycznych
Wskaźnik Skarg
Wskaźnik Skarg to procentowe ujęcie dostarczonych wiadomości generujących zgłoszenia spamu. Innymi słowy, za każdym razem gdy odbiorca uzna i oznaczy twoją wiadomość jako spam, jego adres emailowy zostanie automatycznie usunięty z twojej listy kontaktów.
Wnioski
Powodów skarg może być wiele. Twoje wiadomości mogą być zgłaszane jako spam, m.in. gdy odbiorcy nie rozpoznają nadawcy bądź otrzymują wiadomości niechciane. Jest też inny powód – według badań Forrestera głownym czynnikiem powodującym zgłaszanie spamu jest… słaba jakość treści wiadomości. Wolimy zgłosić spam aniżeli czytać nie interesujące nas wiadomości Jeżeli chodzi o nasze badania, Australia wypadła na tym polu najlepiej, zanotowując najniższy wskaźnik skarg, bo tylko 0,06%. Po przeciwnej stronie są obie Ameryki, odnotowujące najwyższy wskaźnik skarg (odpowiednio 0,12% Ameryka Północna i 0,13% Ameryka Południowa).
Wskaźnik Wypisań
Wskaźnik Wypisań to nic innego jak wskaźnik użytkowników, którzy z róznych przyczyn zrezygnowali z subskrypcji. Pokazuje ilość czytelników, którzy kliknęli w link “Zrezygnuj z subskrypcji”.
Wnioski
Również i tym razem prym wiedzie Australia, która osiągnęła najniższy wskaźnik wypisań (0,15%). Całkowitym przeciwieństwem Australii jest Ameryka Południowa, w której 23 na każde 100 czytelników rezygnuje z subskrypcji.
Metodologia
Nasze międzynarodowe badanie objęło około 1.652,000,000 wiadomości wysłanych przez użytkowników GetResponse z 95 krajów, w przedziale czasowym Lipiec – Grudzień 2009r. W badaniu uwzględniliśmy tylko wiadomości słane do min. 50 subskrybentów. Więcej informacji na temat GetResponse znajdziecie na www.getresponse.pl
Uzyskaj DARMOWY, nieograniczony dostęp do wszystkich materiałów,
które możesz w każdej chwili przeczytać online lub pobrać w formie pliku PDF
- Rozdziały: 7