W dobie otrzymywania kilkudziesięciu, jak nie setek wiadomości dziennie, marketerzy mają dosłownie kilka sekund na zainteresowanie odbiorcy swoją wiadomością. Od tematu, a także od jego długości zależy, czy adresat zwróci uwagę na otrzymanego emaila. Analiza zbadanych przez nas wiadomości wykazała, że najlepiej performującymi wynikami (biorąc pod uwagę wyłącznie OR – Open Rate oraz duże grupy badawcze) są następujące wartości:
11-20 znaków – OR: 36,11% (CTR: 3,97%)
21-30 znaków – OR: 33,31% (CTR: 3,19
71-80 znaków – OR: 32,74% (CTR: 4,65%)
Wskazane wartości nie przekraczają 100 znaków. Sugeruje to na tendencję, że marketerom zależy, aby temat wiadomości i przekazany za jego pośrednictwem komunikat zmieścił się w polu widocznym dla odbiorcy i został przedstawiony w całości.
W tabeli prezentowany jest także wskaźnik CTR. Zebrane wyniki i ich analiza pokazuje, że osiągającym najlepsze wyniki (biorąc pod uwagę otwarcia i kliknięcia) jest przedział od 181 do 190 znaków w temacie, który generował OR na poziomie 55,12% (WOW!), zaś CTR na poziomie 4,68%. Warto jednak dodać, że tak wysokie rezultaty osiągnęła mała próba, co jednak nie stoi na przeszkodzie, a wręcz jest doskonałą okazją do sprawdzenia, jak zadziała taka długość tematu w Twoich działaniach marketingowych.
Co ciekawe, największą z badanych grup okazały się wiadomości, które prezentowały tematy w przedziale 41-50 znaków (generując OR: 29% oraz CTR: 2,98%), co ponownie pokazuje, że długość tematu nie przekroczyła 100 znaków. Należy jednak pamiętać, że na CTR wpływ ma nie tylko temat. Jest to tylko jedna ze zmiennych, a temat ma przede wszystkim zachęcać do otwarcia i to na wskaźniku Open Rate warto się w tym przypadku skupić.